EL I skrev 2010-01-25 19:05:34 följande:
Har ni någon gång funderat på att åka till sverige o bo där istället eller är usa ett självklart val? Ni har inte ångrat er någon gång?? vad är bäst med att bo i usa? vad saknar ni mest?
Jag har bott här i 4.5år och vi planerar nu att flytta till Sthlm i vår för att pröva på hur det är. Vill göra det innan barnen börjar skola. Jag tror inte att de flesta har ett
självklart val att dom vill bo i ett land lr det andra, att det alltid finns saker som väger både för och emot oavsett var man väljer att bo. Är nog ingen här inne som aldrig nånsin tänkt tanken att 'åh nu vill jag flytta hem', dock så trivs de flesta nog väldigt bra här och deras liv fungerar bättre här än de kanske skulle gjort i sverige (med jobb, ekonomi, boende.etc). Jag har aldrig ångrat att jag flyttat hit, har trivts bra för det mesta, men visst har man dagar då man känner att man 'gav upp allt för sin man' när man kom hit. Det bästa med att bo i californien (vill inte säga USA, för de e som att säga 'det bästa med att bo i europa') är vädret, människorna (de flesta är väldigt trevliga och artiga), stränderna, att jag kan vara hemma-fru. Det sämsta är att det är svindyrt med boende, man måste ha bil för att ta sig nånstans, 'naturen' (känns lite som öken) och att de flesta mammor är 10år äldre än mig

Det jag saknar med sverige är min fam och mina vänner, naturen, MATEN (för mycke för att räkna upp här men bla pizza, lösgodis och blodpudding.. mmm), barnomsorg, föräldraledighet, långa semestrar (min man har typ 2v semester varje år), barnvänlighet (saker att göra för barnfamiljer).etc.