• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • sussi81
    MumsMaräng: Va kul, hoppas ni var till Anundshög, för det var vi! ;) (Såg dig dock inte)Mina svärföräldrar stod och sålde honung där, så vi tog en eftermiddagstripp dit. Och det var verkligen uppskattat av vår lilla tvååring som fick klappa lamm och rida ponny!!!

Happy: Längtar efter en fika i nya huset! ;) Nyfiken!

Här börjar det oxå bli jobbigt på nätterna då jag har svårt att sova... Men annars har jag klarat mig bra utan större krämpor. Dock får jag väldigt ont i ryggen av att sitta 8 timmar om dagen på jobbet...

MaraFara: Hoppas verkligen att du känner dig bättre imorgon! Foglossning fram på blygdbenet har jag oxå till och från och det är inte kul! Och att gråta utan anledning... det får man göra nu!!! Vi är gravida och det kommer hålla i sig även en tid efteråt... Men visst, det är ju jobbigt! Man vill ju va glad! Styrkekram!
  • Addisen

Hej tjejer,

Hur har ni det med era magar? Det låter som en del av er är rätt trötta på att vara gravida nu. Jag hoppas verkligen att ni mår bättre snart så den sista tiden inte blir för jobbig. Tänk på att ni är på slutspurten nu...tänk att ni varit gravida hela hösten och vintern och snart är era gobitar här!

Själv så går det bara bra med lilla familjen, Frank han är en hungrig grabb och vill äta väldigt ofta. Hans andra favvo syssla är att bajsa, shit va han bajsar...man hinner knappt få på en ny blöja innan nästa laddning kommer {#lang_emotions_wink}, och fiser gör han oxå, så himla sött!
    Snart är Daniels pappa-dagar slut och jag måste erkänna att det känns lite nervöst att vara helt själv med Frank men det kommer säkert att gå bra. Jag räknar med att hänga en del med er tjejer!

Jag hade gärna hängt med på fikan nästa helg men Franks mormor, morfar, morbror och moster kommer på besök för att träffa Frank för första gången. Men fikan efter det är vi säkert med på, även om ni har någon mitt i veckan eller så.

Imorgon ska vi till BVC för första gången....spännande!

• Plogen

Hallå tjejer! Hoppas allt är bra med alla magar! Och tack för trevligt fikasällskap i fredags!

På kvällen när jag kom hem hade jag fått paket med bebisgrejer som jag hade beställt från Minimundus, bland annat en jättelång bärsjal. Jag började ivrigt att knyta den men lyckades absolut inte, jag vet inte om magen ställde till det, för mannen fick ställa upp som modell och så knöt jag den runt honom istället, då gick det bättre. Sen stoppade vi in en liten gosedjurshund innanför, då såg det riktigt mysigt ut!

Sussi81: Utifrån din byline-bild ser det ut som att du har burit din dotter i bärsjal? Har du det och vad tyckte du om det?

Lady B: vad roligt att höra att allt går så bra med Frank! Äter och bajsar, det låter som han är en riktigt frisk och normal kille! Och att du redan har gått ner så mycket i vikt, det låter ju toppen!

• Plogen

Hur många är det förresten som fortfarande jobbar? När alla har slutat jobba kan vi ju träffas och fika i veckorna istället för på helgerna? Jag jobbar sista dan nu på fredag.

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen

• MaraFara

4 timmar på förlossningen är vad jag roat mig med ikväll.. Misstänkt havandeskapsförgiftning var det jag sökte för, men det enda som fanns som var avvikande var ett högt blodtryck, allt annat var superbra.. Så nu ska jag börja gå på täta kontroller hos min Bm, så det blir till att ringa henne imorron..

• Bezilia

Marafara: Vad skönt att det var bra med dig och bebisen. Vad var det söm gjorde att du misstänkte havandeskapsförgiftning?

Plogen: Vad kul med sjalen. det verkar mysigt med en sådan bara det går att knyta den, det verkar ju inte jättelätt. Spännande att se hur det funkar med en riktig bebis i den.

Lady B: Vad underbart att höra om lilla Frank. Jag hoppas på att få en lekkamrat till honom snart! Idag är det 5 dagar kvar... Jag kommer absolut vara med på en massa promenader och fikor!

Igår var jag och sambon och hälsade på en kompis och hennes sambo i Stockholm. Jättemysigt och så blev det en "lagom" lång promenad i hagaparken. Man kan fortfarande gå förbi Haga slott genom slottsparken så nu har min hund kissat i blivande drottningens trädgård! Haha!

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-05-17 08:36:27 följande:
    Marafara: Vad skönt att det var bra med dig och bebisen. Vad var det söm gjorde att du misstänkte havandeskapsförgiftning?
    Viktuppgång på 2 kg under helgen, ben och fötter som ser ut som 2 timmerstockar, som ett gummiband under bysten och sen tendens till huvudvärk..
  • Bezilia

MArafara: OK, vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning! Vad sa de om blodtrycket då? Var det väldigt mycket för högt och vad tyder det på om det inte går tillbaka? Vi kan ju alltid hoppas på att Melvin vill komma ut lite tidigare än tänkt! 29:e var det väl han ska komma, eller hur!? ;)

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-05-17 08:49:23 följande:
    MArafara: OK, vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning! Vad sa de om blodtrycket då? Var det väldigt mycket för högt och vad tyder det på om det inte går tillbaka? Vi kan ju alltid hoppas på att Melvin vill komma ut lite tidigare än tänkt! 29:e var det väl han ska komma, eller hur!? ;)
    det är ju högt för att vara mig.. Sist låg jag på 125/75 och igår låg trycket på 151/93 och 146/87.. Fortsätter det att stiga så nämnde läkaren ngt om igångsättning, och det kan vara ett första tecken på havandeskapsförgiftning.. Men det kan också vara ett tecken på att förlossningen närmar sig, just att blodtrycket stiger..

Å precis, det var ju tänkt att han skulle komma den 29/5 :)...
  • Jolinsfaster

Hej på er!

Nu har jag vilat upp mig lite efter 30årskalaset i lördags. Trots att jag tyckte att jag hade så gott om tid hoppade jag in i duschen 18 min innan gästerna kom! Blev lite stressigt kan jag säga. Igår var jag rätt trött i benen efter att ha sprungit runt och umgåtts med alla och värmt pajer, lagt fram kakor och tårta. Men det var riktigt trevligt!

I helgen fick de jag första tankarna om att det börjar bli jobbigt att vara gravid. Har gått upp totalt 10 kg nu, vilket dom tre sista kommit på tre veckor, så det har gått undan! Inte konstigt att alla tyckte att min mage blivit så stor, för den har ju det. Så idag blir det en tur till Löga och några längder i bassängen. Har också börjat sova sämre om nätterna, måste upp och gå för jag får ont i ryggen om jag ligger i samma ställning för länge. Men nu är det ju lite drygt en månad kvar, så det är bara att stå ut.

Jag håller fortfarande på att vela mellan sjal och bärsele. Lutar nog åt bärsele ändå, fast vet inte vilken. Tänkte nog vänta tills bäbis är här så man vet om det är nåt man kommer att använda.

Svar på tråden bf-juni västerås