• shia

bf-juni västerås

jag måste bara få fråga en sak om pumpning. Måste man pumpa för att hålla igång amningen eller ? Alla verkar pumpa men måste man göra det om amningen fungerar som den ska ? jag blir lite nervös att jag har missat någon viktig information om att man bör pumpa också !

Mums: Skönt att allt är bra med Leon, tråkigt att du ska bli dålig dock. Ska du äta pencillin eller ? Håller tummarna att du snabbt blir bra och snart får känna dig piggare {#emotions_dlg.flower}

• shia

Plogen; ojojoj....vad jobbigt det blev för dig med amningen...hoppas att det inte blir lika illa som förra gången. Sänder dig tusen varma styrkekramar !!!Tänk bara på att lilla tösen klarar sig bra med ersättning också om du väljer att inte amma, det är inte meningen att du ska plåga ihjäl dig.

• shia

12 vid hamnen blir väl bra, finns det flera fik där nere eller? har inte varit så mycket vid hamnen....

• shia

är det cafet som ligger vid båten Elba ?

• shia

hallojjsan !!
    Ja varmt är det så det räcker till...ser till att V äter mer än vanligt och att jag dricker myyycket vatten. Idag har vi varit på Björnö på playan, var hur skönt som helst när det blåste lite. Tråkigt bara att jag inte vågar bada än :( Nu håller vi på att packa för våran 4 veckort tripp till norrland, ska bli otroligt skönt att få komma "hem".Ska fira min 30-årsdag på onsdag med närmaste familjen och lite vänner. Har sett till att packa myggnät och regnskydd, vet hur lynningt väder det kan vara uppe i Tärnaby. Vi mätade Viktor i dag och han är nu 53.5 cm så nu kan vi ta dagsturer på fjällen med han i Babybjörn, såg att barnet måste vara minst 53 lång för att åka babybjörn. Må så gott i sommar så syns vi igen i v-ås i augusti :)

Kramelikram

• shia

Hej hej tjejer ! Hoppas att allt är väl med er, önskar att jag kunde varit med på fikat på Vallby, ser att det var rätt många av er som var med på den träffen. Man vill ju träffa alla små underverk !

Angeni: Grattis till pojken :)

Ser att det är super varmt nere hos er, här i Umeå är det ca 23 grader i skuggan vilket gör att det är väldigt behagligt för Viktor. Har hört av 2 bekanta nere i Stockholm att deras bebisar blivit uttorkade så dom har fått tipset från barnakuten att ge dom lite vatten. Jag tror att vi håller oss här uppe i norrland ett tag till så vi slipper ha det super varmt ;)

må gott !

• shia

Skuggspel...ojojoj..hoppas att det går bra för dig idag. Önskar att dina killar kommer nu så du får må bättre!! Denna värme gör ju inte saken bättre för dig. Kram

• shia

Perni: låter inte kul med amningen, har du prövat sådan där amningsnapp? Jag hade lite problem med amningen så jag hade en sådan i 2 dagar så mitt bröst hann vila lite.
    Jag är också sugen på att bada men inte riktigt vågat än, men sedan igår har jag inget avslag alls så jag ska nog våga på mig ett bad om några dagar.....längar tills dess :)

• shia

Har läst om era nattningar av era gullungar. Låter som om ni rutiner redan nu! Jag blir alldeles chockad...Viktor har i och för sig det ganska jobbigt på kvällarna, vi kallar att han har sin skriktimme. Han bli super arg och skriker som en tok. Det är olika tider på kvällen han får sitt utbrott men nu på slutet har det blivit ungefär när han känner att det är på G att gå i säng för natten. Han brukar somna mellan 22-01. Sedan brukar han vakna någongång mellan 01-03 och 04-06.Oftast äter han och somnar om men ibland så är han helt klar vaken. När han är klar vaken så kan han ligga själv och underhålla sig men han kan också bli på riktigt dåligt humör och då hjälper det bara att kliva upp och lägga honom på tex skötbordet och prata med honom, då blir han helnöjd !  På dagarna sover han bara 30 min powernaps om han inte får sova på någons bröstkorg eller i vagnen på promenad, då kan han sova upp till 4 timmar. Nu är det kanske lite speciellt att vi inte är på hemmaplan (vi har snart varit borta en hel månad) Vi har flängt runt rätt mycket, vi har varit och vandrat lite på fjällen i Hemavan, varit i Lycksele och hälsat på kompisar, här i Umeå har vi träffat rätt mycket släkt och vänner varje dag. Så jag börjar tro att det kanske börjar bli lite för mycket för honom eftersom han är på olika ställen hela tiden och plockas i och ur vagnen och bilbarnstolen rätt mycket varje dag. Samtidigt är jag en väldigt rastlös person så jag har väldigt svårt att bara vara hemma en hel dag och inte aktivera mig och träffa vänner. Särskilt nu när vi är hemma i Umeå och det är så många man vill hinna träffa. .Detta blir nog bättre när vi kommer tillbaka till v-ås, blir lite mer vardag då tror jag :) Jag skulle kunna prata om hans sömn i all evighet eftersom den varierar hela tiden och vi analyserar dessutom hans sömn hela tiden, vad alla hans olika skeden kan bero på så jag tror att det har blivit en fixidé, så jag ska ge mig nu :)

Såg att ni även pratat om andranamn, för oss var det rätt enkelt , det blir Erik som både hans far och morfar heter.

Jag har 1 kilo kvar till match vikt, men jag tycker inte att vikten har varit problemet utan vilken helt annan form kroppen har fått. Magen är ju som en degklump och min rumpa har blivit typ 1 km lång !! Får bli mycket promenader framöver. Hade tänkt skaffa mig ett nytt träningskort till hösten men jag kom på att jag helammar ju och jag pumpar inte så det blir lite svårt att lämna Viktor hemma med sin far.

Skulle vara roligt om man kunde lyckas boka i babysim samtidigt som någon av er så när ni har skrivit in er på babdysim får ni gärna skriva vilken tid och var ni ska vara så man kan försöka pricka in :)

Kramelikram

• shia

PS: jag glömde ju att tilläggav att han i natt har sovit mellan 23 och 04 sedan vaknade han 07.30 och åt och han sover fortfarande (10.28)!!!Det är något av ett världsrekord av honom, och analytiker som jag är börjar jag nu fundera på om någonting är fel på honom ! Men han kanske ska ta igen all förlorad sömn ;)

Sedan måste jag bara säga att det är så himla mysigt nu när V är vaken på dagarna och jollrar och ler. Det är ju heeelt underbart. När han smäller av ett leende och ler med sina fina ögon så glömmer man allt vad orytmisk sömn heter.

Nu ska jag ge mig, jag har saknat att skriva till er och det är så mycket man vill delge, det händer ju så mycket varje dag med våra små knytten.

Kram och vi syns snart i Västerås

Svar på tråden bf-juni västerås