Har läst om era nattningar av era gullungar. Låter som om ni rutiner redan nu! Jag blir alldeles chockad...Viktor har i och för sig det ganska jobbigt på kvällarna, vi kallar att han har sin skriktimme. Han bli super arg och skriker som en tok. Det är olika tider på kvällen han får sitt utbrott men nu på slutet har det blivit ungefär när han känner att det är på G att gå i säng för natten. Han brukar somna mellan 22-01. Sedan brukar han vakna någongång mellan 01-03 och 04-06.Oftast äter han och somnar om men ibland så är han helt klar vaken. När han är klar vaken så kan han ligga själv och underhålla sig men han kan också bli på riktigt dåligt humör och då hjälper det bara att kliva upp och lägga honom på tex skötbordet och prata med honom, då blir han helnöjd ! På dagarna sover han bara 30 min powernaps om han inte får sova på någons bröstkorg eller i vagnen på promenad, då kan han sova upp till 4 timmar. Nu är det kanske lite speciellt att vi inte är på hemmaplan (vi har snart varit borta en hel månad) Vi har flängt runt rätt mycket, vi har varit och vandrat lite på fjällen i Hemavan, varit i Lycksele och hälsat på kompisar, här i Umeå har vi träffat rätt mycket släkt och vänner varje dag. Så jag börjar tro att det kanske börjar bli lite för mycket för honom eftersom han är på olika ställen hela tiden och plockas i och ur vagnen och bilbarnstolen rätt mycket varje dag. Samtidigt är jag en väldigt rastlös person så jag har väldigt svårt att bara vara hemma en hel dag och inte aktivera mig och träffa vänner. Särskilt nu när vi är hemma i Umeå och det är så många man vill hinna träffa. .Detta blir nog bättre när vi kommer tillbaka till v-ås, blir lite mer vardag då tror jag :) Jag skulle kunna prata om hans sömn i all evighet eftersom den varierar hela tiden och vi analyserar dessutom hans sömn hela tiden, vad alla hans olika skeden kan bero på så jag tror att det har blivit en fixidé, så jag ska ge mig nu :)
Såg att ni även pratat om andranamn, för oss var det rätt enkelt , det blir Erik som både hans far och morfar heter.
Jag har 1 kilo kvar till match vikt, men jag tycker inte att vikten har varit problemet utan vilken helt annan form kroppen har fått. Magen är ju som en degklump och min rumpa har blivit typ 1 km lång !! Får bli mycket promenader framöver. Hade tänkt skaffa mig ett nytt träningskort till hösten men jag kom på att jag helammar ju och jag pumpar inte så det blir lite svårt att lämna Viktor hemma med sin far.
Skulle vara roligt om man kunde lyckas boka i babysim samtidigt som någon av er så när ni har skrivit in er på babdysim får ni gärna skriva vilken tid och var ni ska vara så man kan försöka pricka in :)
Kramelikram