• shia

bf-juni västerås

ja då var det så att lilla söta farfar gick bort igår. Var en ganska jobbig dag men jag försökte att ta det så lungt som möjligt för lilla bebbens skull. Är inte så bra att stressa upp sig eller bli orolig under graviditeten har jag hört.
    Är det någon som vet hur det fungerar med att flyga under graviditeten ( om det nu börjar gå några flyg snart {#lang_emotions_smile}) finns det någon gräns när man inte får eller bör flyga. Ska upp till umeå på begravningen.

Plogen: jag tycks ha sett att dom har gjort om sidan så att trådar inte stängs efter 3 månader ....

• shia

mumsmaräng : tack för dom fina styrke orden {#lang_emotions_flower}

Plogen: Jag har varit otroligt mycket med farmor och farfar. Tyvärr så har våran kontakt de sista 2 åren varit lite dålig, men jag försöker att inte ha så dåligt samvete över det, kunde ha varit lite bättre på att höra av mig. Jag försöker i stället minnas alla andra 28 år jag har fått med honom.
    Jag tror att dom aldrig stänger trådarna förrän det slutar att vara aktivitet på dom.

• shia

perni80: vilken helg du fick, förstår om du var trött i söndags. Och grattis i efterskott! {#lang_emotions_flower}

hippygirl: Vad duktig du var som cyklade idag , skönt att du tog dig hela vägen hem. Det var ju toppen att du fick låna krykor av Plogen!

Lady B: vilken gullig kommentar din sambo sa :)

Jag jobbar på söndag så jag kan tyvärr inte komma, hade vara väldigt trevligt och träffa er igen. Jag känner inte så många här i västerås än, så träffarna mer er är helt underbara. Men det går fler tåg som man säger!

• shia
    HappY: vad drygt att du ska få ha det så jobbigt nu på slutet av graviditeten! Men nu är det inte så länge kvar i alla fall tills bebben kommer {#lang_emotions_smile}

Jolinsfaster: vad blev det för säng från IKEA *nyfiken*

Har införskaffat babyskydd idag, känns som om man i alla fall måste ha det klart så man tar sig hem från BB. Det blev en Brio primo. Man kan köpa till en bas så man bara behöver "knäppa" fast stolen om man vill, utan att grejsa med säkerhetsbältet varje gång. Men vi provar först utan basen och sedan får vi se om vi känner att vi har behov av basen.
  • shia

och nu har vi även återvänt till den eviga funderationen om namn.....hur svårt ska det va ! är väldigt avundsjuk på lady B och marafara som redan har bestämt sig !!!

• shia

happy73: det finns så otroligt fina kläder på max och moa. Har varit och tittat lite grann på villervalla, dom har ju hur skön design som helt. Kommer nog att bli lite därifrån är jag rädd!

Plogen. Härligt att höra att du känner rörelser igen {#lang_emotions_smile}

• shia

happy73: tack för tipset, ska absolut skaffa stämpelkort , det är lika bra ;)

• shia

Plogen : Det var väldigt intressant att höra vad din BM sa. Så hon menar alltså om man mår bra och allt är normalt så går man över tiden, gällde det bara förstföderskor elller gällde det alla, kul att veta bara , sa hon något om det. Är detta sant så får man alltså ställa in sig på att gå 42 veckor , jag har haft en oförskämt bra graviditet så jag får väl gå över tiden ännu länge {#lang_emotions_smile}

Nihao: jag har också känt hur mycket hickningar som helst de senaste 2 veckorna , minst 1 timme /dygn. Har börjat fundera om något är fel men det var skönt att höra att fler känner av det..

• shia

Lady B: som relativt nyinflyttad är jag inte så hemma på vad det finns för affärer här i staden, men jag har själv varit på tyg jakt och jag tror inte att det finns så många fler än de som du redan har varit på. Det finns dock en affär här på haga som jag gick förbi här om dagen som hade ett namn som var tygrelaterat så där kanske det finns något. Det är ju dessutom gångavstånd från dig.

• shia

God dag mina damer !

Hur går det för er som har fått ichias (eller hur det nu stavas), särskilt för dig Happygirl. Känner du av det hela tiden nu också? Själv har jag fått en släng av värk i muskelfästet i ryggen. Låg hela dagen igår och är även hemma från jobbet idag. Jag tycker att det känns som ett personligt nederlag att få så här ont, hela graviditeten har gått så bra och så ska man bli fånge i sin egen kropp när det är så lite tid kvar. Har lite svårt att acceptera att man ska känna sig som en 90-åring i kroppen,min man får tjata tjata tjata att jag ska ligga ned och vila.

Lady B: det är så spännade att det börjar närma sig för dig och att du börjar få ordentliga förkänningar. såg på FB att det har börjat komma gissningar på datum, jag får inte vara sämre så jag måste också gissa på ett datum: 18 Maj är min gissning :) måste ju också tacka för i tisdags , det var mycket trevligt och tack för skjutsen hem! 

Har också börjat en jakt på gardintyg (fast inte till barnrummet för något sådant har vi inte ) till vardagsrummet och köket. Min mor kom på besök från umeå i onsdags och hon är expert på gardiner så jag kände att jag skulle ta tillfället i akt att dra med henne på stan för lite konsultation. Vi tittade på tyger överallt , tror vi höll på i 3-4 timmar och vi hittade INGENTING! Det är ju pinsamt att det finns så lite utbud i västerås, i umeå finns det i allafall minst 5-6 tygaffärer mer än vad det finns här i västerås. Jag tror nästan att jag måste öppna en tyg affär här i stan, ska passa på att sälja mammakläder där också för det finns inte heller här :)

Sippan80: du är varmt välkommen att hänga på, ju fler dessto roligare :)

Mums Maräng: vad härligt att presentationen gick så bra ! och angående min bil så går det mindre bra. Det blir nog jag och mini Brännström som får cruisa omkring i den i sommar och så får jag lämna maken hemma!

Jolinsfaster: Vad roligt att få gå på ett extra UL och få se på lilla bebben, blir lite avis. Hoppas dock att  moderkakan har flyttat på sig så allt är som det ska vara :)

Svar på tråden bf-juni västerås