• shia

bf-juni västerås

Godkväll mina sköna damer !
     Är det någon som har något förslag var man kan hitta laktosfri ersättning. Den som finns på apoteket (kommer inte ihåg vad den heter ) är ju utan både mjölksocker och protein, vilket säkert gör varför den är så dyr. Men vi behöver bara laktosfri men jag har inte hittat något sånt ! Tacksam för hjälp.

• shia

tack för tips , ska ringa BVC i morgonbitti

• shia

Lille skruttan: tusen tack för erbjudandet, med det har fixat sig. Har varit i kontakt med BVC nu på morgonen.

Det här med laktoskänslighet har varit uppe på tapeten tidigare med Viktor och vi har nu efter alla om och med kommit fram till att han helt enkelt är känslig mot mjölkproteinet. Små barn kan (oftast) inte vara laktoskänslig,det kommer när dom är äldre. Så nu när vi prövade med vanlig NAN, 1 mål om dagen så märktes det efter 5 dagar att det inte var OK. Han bajsade mindre ofta, blev gasig i magen och luktade mycket mycket dåligt, sedan blev han mycket mer skrikig vid matningen med flaska. De första dagarna gick bra med flaska sedan blev det bara katastrof och han vägrade ta den.! Så vi fick ett recept på en gång som vi nu ska pröva.

Jag är ju själv laktoskänslig vilket gör att jag mycket sällan äter saker med mjölk i , därför har det varit lite svårare att ställa en "diagnos". Men nu ska det nog bli bra, hoppas att det fungerar med Nutramigen nu för jag har inte tillräckligt med mat att ge honom....

• shia

nihao: nu luktar det nyponros när han bajjar  Flört och bytet av blöjor har snart återgått till det normala  (3-5 bajjablöjor om dagen)

• shia

här är också en länk till lite info om dessa faser som våra små går igenom . Fick den samtidigt som den andra länken och jag tycker själv att när man läst båda så får man en ganska bra bild om vad barnen går igenom.
    http://www.viforaldrar.se/artiklar/2003/03/20/forsta-arets-sju-mentala-s/

Jolins: va trevligt det ska bli att få komma hem och hälsa på hos er :)

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia

Cicci10: toppen kul att prinsessan va på strålande humör. Går ju bra och döpa även om de är kinkiga men det är ju så mycket roligare om de visar upp sin lite trevligare sida Flört

Bezilia: härligt att få börja med smakisar, vi är nog inte så långt bort med det heller.

Vi dyker också upp på Odensvi på torsdag...

• shia

Tack för idag tjejer! Helt underbart att få träffa er efter det tråkiga beskedet och efter den här skitnatten jag (vi) har haft inatt ...nu är jag laddad med ny energi ! Vad skulle jag göra utan er Hjärta

• shia

Tack för idag girls, alltid lika trevligt att träffa er och barnen ! Viktor däckade direkt jag la honom i vagnen.

Perni: jag såg att du funderade på vad som har hänt. Min mamma har fått en ganska stor tumör på njuren. Hon fick diagnosen i tisdags. Väldigt jobbigt för alla inblandade, först och främst för att mamma är sjuk men sedan är det inte så jätte länge sedan min syster gick bort och det gör nog att vi alla är lite extra känslig eller vad man ska säga. Nu vet vi inte om den är godartad eller ej men vi försöker vara positiva och hoppas att allt bara ska gå bra. Läkarna säger dock att hon troligtvis måste gå igenom en cellgiftsbehandling vad än undersökningarna visar och bara det är jobbigt med vad allt det innebär. Mer undersökningar blir det i veckan och det är lite beroende på vad de visar och hur mamma mår som får bestämma hur länge jag och Viktor blir uppe i Umeå.

Kram och så syns vi snart !

• shia

tack för alla kramar, dom värmer  {#emotions_dlg.flower}

Viktor åt ersättning kl  21 igår och somnade direkt,  vaknade inte förrän 05.30 !!  Åt  igen och somnade om och vaknade på strålande humör kl 08.00. Han sov sin säng hela tiden ....jag är så lycklig Glad

Lady: hur går det för prinsen F, är han helt återställd ??

• shia
    Nu har vi landat i Umeå. Flygresan gick tipp topp, han märkte inte av någonting av trycket. Satt mest och pratade sig igenom resan, passade även på att ta en lite powernap. Trodde han skulle bli lite upprörd när jag fick lov att plocka ur honom ur bärselen för att knäppa fast honom i ett eget litet säkerhetsbälte men det gick hur bra som helst ! Nu ska vi försöka njuta av tiden här tillsammans med mor och far så gott det går och ta vara på dagarnaHjärta

Bezilia:
    va kul med lilla tanden, hur går det med amningen , känner du av något ?

Angeni: Jag och V kommer mer än gärna och hälsa på er. Vi ska åka hem den 20:e om mamma är OK. Kan hända att vi stannar längre men då hör jag av mig.  

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia

behöver en adress oxå =)
  • shia

vin, var det någon som sa vin ? Jag är alltid redo för en glas vin eller TVÅ ...hehehe. e ju typ hunda biljoner år sedan man drack ett glas vin.

Här har vi äntligen fått lite besked från mammas läkare. Vi är rätt upprörd just nu för hon har inte fått tid för undersökning förrän den 3 NOV ! då har hon gått med diagnosen i mer än 5 veckor utan att få ha träffat någon läkare. Enligt reglerna får det inte dröja mer än 14 dagar . Så vi vet egentligen inte så mycket mer. Mor är ändå vid god vigör och hon hinner inte tänka på så mycket annat än solstrålen Viktor just nu. Men det klart att hon är trött och måste vila en del på dagarna.

Viktor har blivit som en ny människa sedan vi kom hit, måste vara en ny "fas" , nya ersättningen eller så är det den härliga norrlandsluften som gör det. Från att bara ha sovit 3*30 min pass om dagen så sover han 2-3 timmar på fm och 2-3 timmar på efm och sedan är han bara glad , glad, glad. Det är sååå härligt att se att han mår bra

Idag bär det av till Lycksele med buss (13 mil inåt landet) . Eriks föräldrar måste ju också få träffa lilleman. Blir buss , hade tänkt låna mamma och pappas bil och köra dit men där är det mer snö och is där  så jag la ned det projektet !! Ska troligtvis ändå bli blia där på söndag med ändå ;)

nu blev det visst ett ganska långt inlägg med det bjuder jag så gärna på !

• shia

här har vi en misstänkt ögoninflammation så vi vågar inte komma idag. Hört att det smittar ganska lätt. Hade så gärna viljat komma idag, var ju så länge sedan jag såg er !

• shia

Tillbaka i västerås! Med tanke på omständigheterna så har vi haft en härlig vistelse uppe i norr, med snö och allt. Fick lov att köpa en varm overall i all hast :) Träffat släkt och vänner, men det är alltid skönt att få komma hem också. Vilken morgonläsning jag har fått, V sover ju fantastiskt på förmiddagarna nu så jag har verkligen kunnat läsa "ikapp" i lugn och ro :)

perni: hoppas ni får en fantastisk tripp till england och att resan går bra för lilla prinsessan. Viktor kände inte av någonting i öronen, varken vid start och landning. Han brukar vara som en liten ligist när han blir fast knäppt men det gick hur bra som helt att sätta fast honom i säkerhetsbältet och han satt stilla som en ljus båda vägarna

Jolins: Hoppas nätterna har varit bättre för F, jag ser lilla u-båten framför mig :)

Bezilia: Hur har lilla T det, går det bättre/sämre med flaska

Marafara: sänder varma styrkekramar till dig, du är en kämpe! Själv kan man vara helt knäckt om det är en liten gnällig dag/natt och jag har bara ett barn  att ta hand om...

Skuggspel: Önskar dig och dina barn allt väl, jobbigt att de små ska vara sjuk !

Tänk ändå va fantastiska vi mammor är, mitt i allt kaos som det kan bli så håller vi ändå ihop (i stort sett ) som människor och får allt att fungera. Jag slår ett slag för oss, vi är helt enkelt bäst Solig
    Nä nu ska jag ta och fylla på massa roliga listor !!

• shia
    Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13

Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.
    Cicci10 vindruvor
    Ellan021, hmmm kladdkakemuffins
    Shia: chokladbollar
  • shia

Fredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Perni
    Plogen
    Jolinsfaster
    Plankan
    Shia

Lördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Plogen
    Plankan
    Shia

Fredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni
    Jolinsfaster
    Plankan
    Shia

Lördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni
    Plogen
    Jolinsfaster
    Plankan
    Shia

• shia

Jag vill ju inte vara sämre så jag tänkte starta en lista jag med. Jag fixar en liten buffe sallad och kaffe/the sedan får ni gärna ta med er lite knytis sött, nångon får gärna ta med sig bröd !
    Har typ zero barnvagnsplatser men vi kan alltid ställa vagnar i källaren. VARMT VÄLKOMMEN!

Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 12.00 Kaffe
    Shia

• shia

Hippy: visst kan vi ta det tidigare så ni hinner vara med , ska vi säga kl 11 i stället :)
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe
    Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka

• shia

sussi: vi är några som ska till Vallby ÖF i morgon vid 10 :)

• shia

sussi: finns du på FB, vi har gjort en grupp där också som är väldigt smidig och lite mer privat eller vad man ska säga. Där kan vi dela med oss av bilder och lite annat smått och gött som bara vi i gruppen kan se.

Svar på tråden bf-juni västerås