• shia

bf-juni västerås

God eftermiddag barnvagnsmaffian :)

Tänkte bara säga att ni som ville ta del av lite matsedlar kan väl inboxa era mailadresser så kan jag maila över. Jag har några i datorn sedan tidigare, det är väl inte mina mest ambitösa men det kan ju i alla fall ge er lite tips och ideér på enkla maträtter så här i vardagen !

Ha en skön helg med era småttingar Hjärta

kramelikram

• shia

Fika hos Lady B 6/9 kl 11.30

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia

• shia

happy73: va typsikt !

Ser framemot hemma fika hos dig Lady B, du hade ju gjort så gott förra gången. Hoppas du inte får prestationsångest nu ;)

Bezilia: hur såg det ut med lingon i skogen, jag har tänkt att plocka massor men vet inte riktigt när det är dags att plocka sånt här i västerås ....

Vad har ni tänkt att ha för typ av overaller till era småttingar i vinter, jag ska börja min jakt idag men jag vet inte riktigt hur man ska tänka. Ni som har barn sedan tidigare , vad hade ni på era första vintern ?

• shia
    Perni: det låter inte alls kul för Lexie! Jag har inget tips tyvärr på hur du ska göra , jag skulle ringa BVC. Hoppas det snart går över.

Lady B: lycka till med allt bakande, du kommer att vara en fena på det efter det här. och lycka till med namngivelse kalaset i helgen :)

Jag kommer inte till vallby i morgon, hade varit super kul att göra gipsavgjutning men jag har besök av en kompis den här veckan och jag känner att det inte är lämpligt att åka på ÖF då ;)

kramelikram
  • shia
    skuggspel skrev 2010-09-01 01:11:07 följande:
    En där det fanns dragkedjor ner i båda benen. Köpte en på ren tur, det var först när vi köpt en större utan som vi insåg hur bra det var att slippa knöla ner fötterna och benen med byxor som ville åka upp i overallens byxben, om du förstår vad jag menar.
    jag förstår percis.... Tyckte dock att det inte har kommit in så mycket overaller i butikerna än. Skulle även kolla på en ny vinterkappa till mig men det fanns ju ingenting inne än. Måste bero på att jag nu mera bor söderut, tittar man på jackor så här sent i Umeå finns det typ inga kvar så jag är nog lite tidigt ut känns det som ;)
  • shia

Viktor har också gnällt mer än vanligt , måste vara någon fas dom går igenom. Nu har V även vänt sig från rygg till mage flera gånger , utvecklingen går framåt :)

Bezilia: vad härligt med ett skratt !!

• shia

Bezilia: tyvärr hade vi inte någon XP skiva, det var intstallerat i datorn redan när vi köpte den:( hoppas någon annan kan hjälpa dig ! Hoppad Tove är på lite bättre humör idag {#emotions_dlg.flower}

• shia
    Plogen skrev 2010-09-08 17:21:39 följande:
    Idag har vi varit på Barnshopen och handlat vinteroverall. Det var kanske ingen höjdarkvalitet, kostade bara 119 kr, men jag hoppas att den funkar. Jag tänkte också köpa en fleeceoverall, typ en sån som du visade Lady, den verkade så skön, som hon kan ha innan det blir alltför kallt. Men nån sån hittade jag inte på Barnshopen så jag får kolla på stan. Har ni köpt vinterstass allihop?

När det gäller vagnen, ska man ha åkpåse eller fårskinn eller vad ska man ha egentligen? Tacksam för tips!

Lady och Nihao: vilka rörliga killar ni har! Här har det just börjat rullas från rygg till sida, men hon har inte kommit på hur man tar sig vidare till mage.
    Vi köpte en fleece overall på babyshopen förra veckan som säkert duger hur bra som helst, endast 99:-. Har tvättat upp den så nu känns den mycket frächare. Sedan får man väl se om man behöver något mer än det och en varm och gosig åkpåse.
    V rullade först över från rygg till mage, men sedan har han ju "kommit på " att han han inte gillar att ligga på mage så då blev han rätt snabb på att rulla från mage till rygg i stället, då slipper han ju ligga på mage och träna nackenFlört
  • shia

lille skrutten och cicci10, hej och välkommen, kul med tillökning på tråden !

Lady B: härligt att F verkar gilla käk...tre tuggor , va häftigt ! Jag ser verkligen framemot när V ska börja med smakisar också.

Skuggspel: Skönt att det verkar fungera med maten för dina små grabbar.

Bezilia: jag och V kommer med nöje och fikar hos dig och T på Ons. Vi kan ta med oss bröd. Ni har hunnit skriva så mycket under helgen och jag är lite lat så jag orkar inte räkna ihop hur många vi är än så länge. Jag börjar en fika lista så jag vet hur mycket bröd jag ska ta med mig ...

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia

PS: vi fick dessutom 2 BB väskor Flört

• shia
    Plogen : just det, hade du ngt bra tips på hur man kunder få bort skorv ?
Svar på tråden bf-juni västerås