• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Bezilia

Mums: Haha, vad du är rolig! Jag ser mig dig framför mig! Vilken underbar syn! Men, visst är det en rätt man har som höggravid, alltså att gå omkring halvnaken i värmen och sunka, och äta vad och hur mycket man känner för!
    En sak är säker iallafall, jag börjar lessna ordentligt ha typ tre bekväma ombyten att ha på mig...  När bebisen kommit ska jag shoppa sommarkläder!

Och appropå bebisen så ska ju den komma idag är det sagt men det tror jag inte på! Har inte haft några direkta känningar, förutom lite harmlösa sammandragningar. Så jag räknar med att få vänta ett tag till... och jag räknar med att fika med er imorgon med! Ser verkligen fram emot det eftersom jag håller på att dö av tristess...
    Så jag möter upp er vid Maxi kl 12.30. Är jag inte där så är jag förhoppningsvis på förlossningen :)

Är det någon som har bra koll på barnförsäkringar. Vilken är bäst och täcker upp mest? Vad ska man tänka på och vilka har ni? Tänkte att min kära sambo kan få kolla det där men ni har ju säkert erfarenhet att dela med er av?!

Nu är det frukostdags...

• HippYgirl

hejsan!

då var kalaset klart och jag vill sova! :)

tyvärr vart det inga Alex bullar kvar annars hade jag tänkt ta med några imorgon. men jag tar med mig lite vindruvor och physalis imorgon om det är okej? ska jag och Sam möta upp på Maxi måste Alex, Leah och Alfons också följa med dit eftersom dom kör oss. men kan ge pengar till er som handlat så jag är med på det med imorgon :)

Bezilia: vi har trygghansas barnförsäkring med plus på alla barnen. till och med på oss själva just nu :) bara massa barnförsäkringar i denna familj *ler*

• shia

Jag dyker upp vid ICA maxi halv ett oxå. Vi synes !

• Plogen

Fniss, Mums, jag känner precis som du! Jag håller på och avlider i den här värmen! Alla kläder sitter åt och allt är för varmt. Härom natten vaknade jag av att det var så jäkla varmt i rummet och fötterna kokade. Jag gick upp, öppnade fönstret och stod och flåsade ut i luften typ en kvart. Sen fick jag inte igen fönstret, fick panik och började härja så mannen studsade upp med ett "ta det lugnt!" och jag lommade tillbaka till sängen. Sen dess har vi sovit med öppet fönster, och jag utan täcke, då har det gått lite bättre... Fast jag hoppas det blir lite svalare temperaturer snart!

• angeni

Hej alla glada. Varför är man så dum och dubbelplanerar?

Iallafall så fick vi hjälp av mina föräldrar att fixa lite mer i trädgården igår. Gjorde en rundel av stenar och planterade blommor. Sedan vi gått in och hundarna var lösa på tomten så så klart hade Ludde grävt upp ena blomman... Bushund rent ut sagt.
    Men det blev jättebra. Har fått bort hundgården som funnits på tomten så ska nu göra land.
    Ska hämta jordfräs hos mamma och mats idag så därför kan jag inte komma.
    Tänkte mig inte för igår när vi bestämde att de skulle sova kvar för att vi skulle kunna fixa det på förmiddagen.. Klant.. Gravid-senil finns det?

Iallafall så har jag varit för mycket i solen så jag har bränt mig... Aj Aj Aj...

Hoppas ni får det roligt. 33 dagar kvar nu tills midsommar. Ska bli trevligt att grilla. Tror ju knappast jag ligger på BB då. Jag har sagt 5 juli, micke 12 juni och mamma 28 maj. Hmm det visar sig när bebisen kommer!

• MaraFara

Hörni brudar, jag dyker inte upp idag.. Har en massa känningar sen Bm-besöket i fredags, och dessutom så släppte slemmisen idag, vilket medfört ytterligare sammandragningar och mensvärk.. Nu behöver ju inte det här betyda ngt, men att det är ngt på gång känner jag.. Lite svagt illamående, går på toa hela tiden osv..

• Bezilia

Marafara: Tråkigt att du inte kommer men vi får istället hoppas att det är så  att Melvin vill komma ut! Hoppas, hoppas, hoppas! Själv har jag inga känningar alls... Gick ner till hamnen igår, och idag är det lite städning på gång innan fikat... Ingenting verkar sätta igång värkar... Den lille krabaten verkar trivas där den är!

• MumsMaräng

Tjejer! Jag blev strandad med två ungar, så jag kan inte komma på fikat idag. Tråkigt! Hoppas att ni andra får en trevlig stund. Kram till alla!
    M

• Nihao

Hej, ber om ursäkt då jag varken dök upp idag eller annonserade av mig innan. Blev lite kojkat med tider o barn...
    Var ute o utnyttjade vädret igår genom att ta med barnen och mannen till Anunds högar på cykelpicnic, jättemysigt. Klättra upp på "berget", gömma sig bland stenarna, fika, gunga o äta glass. Sommarkänslor som bara den!
    Hade faktor 50 i fejjat, för jag ser att man får pigmentfläckar som en pensionär lätt som tusan nu. Men. Jag glömde resten.
    Snyggt, jag hade linne på mig. Har det hela tiden nu, även om jag är naken. :)

Jag gör som du Mums, sälar omkring hemma iförd minimalt med kläder och hoppas ingen ser mig.
    Vad händer Marafara, kommer nån bäbis???

Hoppas ni haft trevligt som vanligt idag tjejer. Ledsen att jag missade det.

Någon som vill fika i veckan nu? Eller ses på lunch nere på stan? Är det soligt kan det ju bli hur trevligt som helst i nån park eller så? Jag har jobbat klart för de närmaste 50+ veckorna nu. :D

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-23 16:34:24 följande:
    Hej, ber om ursäkt då jag varken dök upp idag eller annonserade av mig innan. Blev lite kojkat med tider o barn...Var ute o utnyttjade vädret igår genom att ta med barnen och mannen till Anunds högar på cykelpicnic, jättemysigt. Klättra upp på "berget", gömma sig bland stenarna, fika, gunga o äta glass. Sommarkänslor som bara den!Hade faktor 50 i fejjat, för jag ser att man får pigmentfläckar som en pensionär lätt som tusan nu. Men. Jag glömde resten.Snyggt, jag hade linne på mig. Har det hela tiden nu, även om jag är naken. :)Jag gör som du Mums, sälar omkring hemma iförd minimalt med kläder och hoppas ingen ser mig.Vad händer Marafara, kommer nån bäbis???Hoppas ni haft trevligt som vanligt idag tjejer. Ledsen att jag missade det.Någon som vill fika i veckan nu? Eller ses på lunch nere på stan? Är det soligt kan det ju bli hur trevligt som helst i nån park eller så? Jag har jobbat klart för de närmaste 50+ veckorna nu. :D
    Ingen bäbis än, men däremot en hel del besök på toa för nr 2.. Har nog tömt mig för flera dgr framåt nu.. Sen har jag en väldigt lugn melvin i magen, ger inte mycket väsen ifrån sig.. Lite mensvärk bak i ryggen, och en del oregelbundna värkar, gråtmild och allmänt irriterad över allt och alla.. Lugnet före stormen?
Svar på tråden bf-juni västerås