• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao
    Jolinsfaster skrev 2010-05-19 10:11:35 följande:
    MaraFara: Hur vet man åt vilket håll bäbisen har huvudet? Jag tror inte att min bäbis fixerat sig än, men känns som den oftast har ryggen på höger sida. Får höra med barnmorskan när jag ska dit i morgon.Perni: Tack för gratulationerna, fast egentligen fyller jag inte år förrän i morgon så än är jag bara 29 år. Gulligt av dig att vi kan vara hos dig på söndag. Jag har inte din adress!Igår firade jag och maken 10 månader som gifta. Tvåsiffrigt! Kom att tänka på att vi är väl typ dom som varit gifta längst här i tråden, för dom flesta av er lever väl "i synd"?Sitter och funderar på förlossningsbrevet, då barnmorskan ville att jag skulle ha med mig några punkter till nästa besök. Svårt att veta vad man ska skriva, men har några grejer med iallafall.Tycker lite synd om maken som har apsvår omtenta om två veckor och bara känner sig stressad när jag tar upp för mycket prat om bäbis och förlossningen. Själv gör man ju inget annat än att tänka på bäbis och förlossning, så det är skönt att ni finns!
    Gratulerar i morgon, du unga mö! =)
    O ska man vara lite petig (o det måste jag nu känner jag) firade jag o maken 4-årig bröllopsdag 29 april, så vi är inte SÅ syndiga.

Klart mammagruppen är till för att snacka av sig i. Tänk bara på vad som är viktigast inför förlossningen, alltså vad DU känner. Det är ju DU som ska föda. Lycka till. :)
  • angeni

Jolinsfaster: Vi har varit gifta i ett halvår den 5/6 Så vi ligger lite efter er.

Nästa vecka är det dags för att åka till Klara-verksamheten igen för ett möte. Tror jag iallafall. Har verkligen ingen koll alls på dagarna numera. Men det borde vara nästa vecka.

• Bezilia

Perni80: Det blir ju superbra att vi kan vara hos dig! Jag hoppas såklart på att jag inte kommer men ärligt talat räknar jag med att komma. Ska bara klura ut vad jag ska baka... Vad skönt att du är ledig nu förresten! Det är ju nu man ska passa på att ta det lugnt har jag hört... ;)

MaraFara: Min lilla bebis är ännu inte fixerad (och barnmorskan tror inte att den kommer att bli det) så den ligger lite olika. Mest med ryggen åt höger sida. Jag har inte funderat så mycket på det och den får nog ligga som den vill känns det som.

Nu ska jag glo på en film... Filmer och bakning har blivit mitt "hemmafrunöje"!

• Plogen
    MaraFara: Min bebbe låg först högervänt, men för ca 2½ vecka sen vände den sig, och jag är ganska säker på att den nu ligger med ryggen till höger för jag känner sparkar på vänster sida. Jag surfade nyss lite på detta och det verkar som att högervänt är det bästa. Precis som du skriver så läste jag att vänstervänt kan innebära att förlossningen tar längre tid och att man kan spricka mer.

Jag känner mig också lite nojig över detta. Ska till bm på eftermiddagen idag så jag ska pumpa henne på info.

Återkommer!
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-05-19 12:59:37 följande:
    MaraFara: Min bebbe låg först högervänt, men för ca 2½ vecka sen vände den sig, och jag är ganska säker på att den nu ligger med ryggen till höger för jag känner sparkar på vänster sida. Jag surfade nyss lite på detta och det verkar som att högervänt är det bästa. Precis som du skriver så läste jag att vänstervänt kan innebära att förlossningen tar längre tid och att man kan spricka mer. Jag känner mig också lite nojig över detta. Ska till bm på eftermiddagen idag så jag ska pumpa henne på info. Återkommer!
    Ja, pumpa henne på all info som hon sitter på kring vänster-resp högervänt vs förlossning.. Känns som om min lilla inneboende inte alls beter sig som alla andra bebisar, utan är lite tvärtemot :)..
  • HippYgirl

Perni: kul att vi kan vara hos er :) Jag ska vara själv med alla 3 kidsen to-fr och på lördag är det 4 års kalas här, så jag kanske inte riktigt har tid att baka något tills på söndag men jag tar med mig Sam :)
    Hur allt ska hinnas med att bakas, städas och fixas innan lördag det har jag ingen aning om men på något vis ska det väl gå :)

Vi kom både på bussen ner på stan och på bussen hem igen så att vara på stan med syskonvagnen var ju inte så farligt. men usch va liten jag kände mig med mina 160 lång och 53kg, bakom den vagnen kan jag ju lova. och det känndes som om folk riktigt glodde. ibland får jag ju frågan om hur gammal jag är och folk tror då inte på att jag är 25 utan närmare 17-18.

Så alla som tror att jag är 17-18 och har 2 ungar , det är väl dom som glor. HA! då skulle dom glo ännu mer när Alfons går bredvid vagnen, han som är lång som en 5-6 åring.  " ja jo alla är mina, fick första när jag var 12" HAHAHAHA!!

Nu har jag iaf 2 gull ungar som ligger i vagnen och sover så gott efter en skön tripp på stan med gammelmormor, och hon diggade verkligen Moa & Max *ler*

• angeni

Hej alla gravida och mammor för den delen

I helgen kommer jag definitivt komma på fikat. Känner att jag behöver komma bort. Nu när vi äntligen bestämt oss för att bo kvar vilket gör att vi har möjligheten att ha lilla Ludde så kommer nästa dråpslag.
    En granne har lagt lapp i brevlådan att om vi fortsätter ha hunden ute och den piper så kommer de anmäla oss. Men hunden måste ju träna på att vara ensam precis som en bebis när man sätter ifrån sig den på golvet. Alla gillar inte det till en början utan skriker efter famnen.

Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Om vi ska ha kvar hunden eller sälja. För jag orkar verkligen inte med sådant här gnäll... Men jag vill verkligen inte sälja hunden. Han för så stor ork till mitt liv just nu. Vi brukar vara ute och gå långa och roliga promenader. Skönt för kroppen att röra på sig och han är så mysig.
    Vi känner verkligen för en gång skull att vi köpt rätt hund! Så börjar detta...

Folk verkar inte tycka om hundar i villaområden.
    Ursh vad man gråter för ingenting när man är gravid. Har suttit och gråtit över detta i en timme snart Gravidhormoner

Huvudsaken är att Ludde mår bra och det gör han. Han trivs hos oss och vi trivs med honom. Hoppas bara grannarna lugnar ner sig.

• Bezilia

Angeni: Jag förstår inte riktigt vad grannarna klagar på? Tycker de inte att ni ska ha hunden på tomten alls eller lämnar ni den där helt ensam? Ensamhetsträningen kan ni väl träna inne så slipper ni gnälliga grannar! Det känns ju som ett väldigt drastiskt steg att sälja honom, för att inte  tala om att det blir en ganska tråkig start i livet för valpen om demn måste flytta så snart... Hoppas att det löser sig!
    Hur länge lämnar ni honom åt gången? När min hund var valp lämnade jag henne jättekorta (5 minuter) stunder i början och trappade upp det under ganska lång tid. Så nu när hon är vuxen är det inga problem alls att lämna henne ensam. Förutom om man råkar lämna bröd framme på köksbänken... Då är hon där och tar det... Igår hade vi brödsmulor i hela vår säng... Men jag vet ju om det så jag får skylla mig själv!

• Nihao

HippYgirl, rolig du är! =) Det gäller att sätta igång tidigt, men 12? Ha ha ha
    Jag var på Hasseludden en sväng förra veckan och fick frågan av massagekvinnan om magen var mitt första barn. Nej, mitt tredje, sa jag, har tvillingar på 2,5. Oj, hur gammal är du då? frågade hon. Jag undrade vad hon trodde och hon sa att hon först skulle gissat på 19-20, men nu när jag sa att jag hade barn innan så gissade hon på kanske 24-25. {#lang_emotions_laughing} Hon själv var 31, alltså lika gammal som jag. Man blir väl slät när alla små rynkor fylls ut av gravidfett, ha ha ha.
    Ska bli kul att träffa lilla Sam, han ser otroligt söt ut på bilderna. :)

Jättebra Perni att vi kan vara hos dig. Mys!

Marafara: Min numera vända bäbis sparkar under och invid höger revben, betyder det att den ligger "bra" eller "mindre bra"? Rumpan mitt upp o huvudet fortfarande NERÅT (yes!). Jag hänger inte med på skillnaden med ryggen?

Angeni: Bra att ni tagit ett beslut o stannar ett tag efter alla motgångar. Lycka till med att få "pli" på vovven, om ni känner att det är värt att ha honom kvar. Går det inte att prata med grannarna?

Slänger in aktuell lista igen, snart är det söndag! 2 arbetsdagar kvar o sen över 50 veckors "ledigt" för mig. Härligt. Kram

{#lang_emotions_coffee} Fika hos Perni söndag 23/5 vid 13-snåret (?) {#lang_emotions_coffee}

Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)
    Shia

• angeni

Bezilia: Vi har tränat mycket inne redan med korta stunder och det är inga problem alls. Han är jätteduktig
    Ute blir det inga jättelånga stunder då jag går ut med jämna mellanrum eftersom man vill veta var man har honom så han inte gör illa sig eller något.
    Men nu lär det inte bli lika mycket utan han får vara inne och svettas med mig istället.
    Nej jag vill inte sälja honom egentligen då man köper ju en hund för att räkna med att ha den ca 10 år iallafall.
    Hoppas att det lugnar sig när han är mer van med att vara själv

Men vi får se hur vi gör. Maken har varit i kontakt med mäklaren igen för han vill inte alls bo kvar efter den lappen.

Svar på tråden bf-juni västerås