• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Ser att vår trådstartare, Sweetiies, har fått sina tvillingar, en kille och en tjej!
    http://kohannas.blogg.se/
    Hoppas allt gått bra Sweetiies, och att du vill och orkar träffa oss nånting framöver i sommar.{#lang_emotions_heart} Lycka till i mammaskapet!!

• Jolinsfaster

Lägger till mig i fikalistan, för tydligen är den kommande helgen en av de få (fram till bf, längre än så går det inte att tänka) som vi inte har något inplanerat.

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

Är det någon som erbjudit sig att ha fika hos sig eller ska vi köra på "offentlig" fika/lunch?

• MaraFara

Tänk vad bra det vore om man själv kunde inse sina begränsningar.. Idag har jag roat mig med att rensa bort maskrosor mellan stenplattor tillsammans med mitt ex.. Dessutom har vi rensat ett jordgubbsland, visserligen version mindre, men iallafall, samt planterat blommor i hans rabatt..  Å vad kommer det här leda till då? Jo, fruktansvärda plågor ikväll {#lang_emotions_sunny}..

• angeni

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)

Jag vill hänga på och fika. Känner att jag har varit hemma alldeles för mycket nu. Men reservation för att sambon har andra planer.

Idag är ingen bra dag alls. Direkt jag gick upp ville jag bara gå och sova igen. Är helt slut både fysiskt och psykiskt. Fattar inte alls vad det är med mig idag. Och inte får man mycket till hjälp av sambon heller idag. Inte lätt att vara såhär seg och trött med en ettåring och en valp.

• HippYgirl

jaha, då åkte Alex till jobbet nu da. själv ska jag ta Sam och Leah i syskonvagnen och åka ner på stan med buss för första gången :) Där ska vi shoppa med barnens gammelmormor. Jag ska visa henne vart moa & max ligger *ler*

inatt sov Sam mellan 21-02 i sin säng, såååå skönt att få sova några timmar sammanhängande, men kl 7 vaknade Leah så det var bara att gå upp då :)

• MumsMaräng

Angeni: Tråkigt att du mår pissigt. Hoppas att du kan komma loss på fika i helgen i alla fall och umgås lite med the ladies.

Sanna: Himmel! Jag tycker att det som ligger på dig just nu borde delas på åtminstonne fem personer. Två kvinnor kunde vänta varsitt barn och en ta hand om Loke och en bekymra sig och Sthlm och försäljning och en engagera sig i nya huset. Du är en stark, stark kvinna och det är inte många veckor kvar förrän åtminstonne ungarna är ute. Kram till dig!

MaraFara: Mysigt med trädgårdsjobb med Den Gode Mannen! Ta det lugnt med kroppen bara!

Nihao: Jag tuppade nästan av när jag läste om vändningen! Nej, inte riktigt, men WOW vad det lät intensivt! Skönt att vändningen fungerade!

Plogen: Jepp, jag känner som du. VÄLDIGT lång väntan nu...

Bezilia: GUD så spännande att det snart kommer besse! Och jag är så nyfiken på din man också, så kanske kan han komma med på barn och man-uppvisning? :)

HippY: Skönt att det går så bra med Sam! Ni är ju superföräldrar också förstås! SÅ coola! Lycka till med kalaset och hoppas att ni får fint väder till deess! Och många goda Alex-bullar... De var de godaste jag ätit!

Nu ska jag få iväg ungar och mig så att jag hinner i tid till möte med ny mentor. Spännande! (Varje vecka tänker jag att NU ska jag banne mig bara avsluta grejer och inte boka in nytt! Och så varje vecka bokar jag upp mig i alla fall. Men veckan efter nästa... DÅ tänker jag sluta jobba! Tror jag.)

Vikh: Hur har du det?

Kram till er alla från Tant M

• MaraFara

Hur ligger era bebisar i magen? Min ligger fixerad i vänstervänt läge, dvs med huvudet tittandes åt vänster, ryggen på höger sida.. Naturligtvis så har jag hört nu att det ska göra så att förlossningen tar längre tid, eftersom bebisen behöver rotera mer för att hamna i rätt läge, eller så föds han i vidöppen bjudning (rygg mot min rygg, istället för rygg mot min mage), vilket gör mer ont eftersom det inte är den minsta delen av huvudet som kommer först.. Så nu ska man noja lite över det oxå.. Måste prata med min Bm på fredag så att jag verkligen får veta hur fosterläget är.. Skulle kanske även ta och skriva ner det i förlossningsbrevet att jag gärna vill veta fosterläget under förlossningens gång.. Eftersom han ändå räknas vara stor som fullgången, så vore det skönt att få ha lite mer koll..

• perni80

Hallå!

Skuggspel: Fy vad jobbigt. Lider med dig och hoppas att det blir lite lättare snart igen! Håller med Mums att dina bördor borde delas på flera personer!

Angående fika, så skulle vi kunna vara hemma hos mig. Då passar söndagen bäst kl 13? VAd säger ni om det? Vi kan ju ha knytis så tar ni med det ni vill, kakor, godis, frukt, mat, bröd eller något annat smarrit :) Bezilia & vikh hoppas att vi inte ses{#lang_emotions_smile} utan att ni ligger på BB och har en kort och smärtfri förlossning. Om inte så är ni väldigt välkommna till mig. Ni som inte har min adress, säg till så inboxar jag den!

Jolisfaster: Grattis i efterskott!

Till er som har massa krämpor, kämpa på!! Snart får ni njuta av er lilla bäbis{#lang_emotions_heart}

Igår var min sista dag på jobbet!! Åhhhhhh, vad skönt. Så idag ska jag ner på stan och klippa och färga håret, plocka och färgar ögonbrynen och luncha med mina syrror. Mysigt! Sen kan bäbisen få komma när den vill. Har 13 dagar kvar!

Ha en bra dag!
    Kram på er

• shia

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)
    Shia

• Jolinsfaster

MaraFara: Hur vet man åt vilket håll bäbisen har huvudet? Jag tror inte att min bäbis fixerat sig än, men känns som den oftast har ryggen på höger sida. Får höra med barnmorskan när jag ska dit i morgon.

Perni: Tack för gratulationerna, fast egentligen fyller jag inte år förrän i morgon så än är jag bara 29 år. Gulligt av dig att vi kan vara hos dig på söndag. Jag har inte din adress!

Igår firade jag och maken 10 månader som gifta. Tvåsiffrigt! Kom att tänka på att vi är väl typ dom som varit gifta längst här i tråden, för dom flesta av er lever väl "i synd"?

Sitter och funderar på förlossningsbrevet, då barnmorskan ville att jag skulle ha med mig några punkter till nästa besök. Svårt att veta vad man ska skriva, men har några grejer med iallafall.

Tycker lite synd om maken som har apsvår omtenta om två veckor och bara känner sig stressad när jag tar upp för mycket prat om bäbis och förlossningen. Själv gör man ju inget annat än att tänka på bäbis och förlossning, så det är skönt att ni finns!

Svar på tråden bf-juni västerås