• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-19 15:22:39 följande:
    Marafara: Min numera vända bäbis sparkar under och invid höger revben, betyder det att den ligger "bra" eller "mindre bra"?
    Då ligger den bra, om man nu ska tro alla grejer som man hör..
  • Addisen

Hej alla gravida och Hippygirl {#lang_emotions_wink}

Shit va ni skriver här nu...jag hinner nästan inte med!
    Men inga nya bebisar ännu va? Någon som har några känningar? Bezilia? Vikh? Ni ligger ju närmast.

Nihao
    Aj, det lät inte alls kul med vändning av bebben, mycket smärtfullt. Men skönt att de lyckades, nu får den lill* inte vända sig igen. Jag håller tummarna för att den behåller näsan neråt {#lang_emotions_baby}

Skuggspel
    Klaga på, det är därför vi finns här! Ibland mår man bättre av att bara få ventilera lite. Jag hoppas innerligt att du får må bättre snart så det inte känns allt för långt tills grabbarna tittar ut.

Angeni
    Vilka tråkiga grannar ni har, trist med folk som alltid ska klaga, man blir så trött...Men jag hoppas ni kan behålla den lille vovven för det låter ju som den gör dig gott! Mysigt med långa promenader!

Plogen och Sussi
    Jag skulle gärna vilja se er i era bärsjalar sen när ni har fått era småttingar, jag har inte ens vågat mig på tanken att skaffa en, verkar så krångligt att knyta...
    Själv fick jag en Babybjörn av en granne i trappan...mina grannar är verkligen bäst. Har fått massa kläder av en familj och en bärsele av en annan. Bara att tacka och ta emot {#lang_emotions_sunny}

HippYgirl
    Hahaha...12 år...den va bra! Skönt att höra att allt funkar med bra med Sam! Vi får se när våra små grabbar får träffas för första gången.

Förresten när allt gick bara bra hos BVC i måndags och lille Frank hade t.o.m passerat sin födelsevikt när de vägde honom, så nu väger min grabb 3510g (födelsevikt 3420g). Mammas mjölk är goooood!

Idag är Daniels sista dag hemma och det känns faktiskt lite sorgligt, det har varit riktigt mysigt att ha honom nära så länge och samtidigt känns det väldigt nervöst inför morgondagen då jag ska vara själv med Frank...jag hoppas det kommer gå bra.

Va kul att ni ska hem till Perni80 på fikan, jag blir nästan avis, vill oxå med men mamma, pappa, bror och syster kommer ju på besök.

Ha det så trevligt ni som fikar!

• HippYgirl

Lady: förstår att du tycker det är lite nervöst att vara själv. jag tyckte inte det skulle bli så farligt när Alex gick tillbaka till jobbet idag. jag är mer nervös inför torsdag- fredag när jag ska ha alla 3 ungarna själv :) tur att det snart är helg så Alex är hemma igen *ler*

• Plogen

Här kommer en rapport från min bm angående vänstervänd/högervänd bebis:

Det spelar ingen roll hur det ser ut nu några veckor innan, bebisen kan i alla fall vrida sig innan förlossning. Och det spelar heller ingen roll ifall dom ligger vänstervänt när det är dags för förlossning, dom brukar rotera ut på "rätt" sätt i alla fall.

Vissa bebisar kommer med ansiktet före, "vidöppet" tror jag det hette, och det var väl möjligen lite besvärligare men inget man skulle oroa sig för.

Det enda som var viktigt var att huvudet är neråt. Hon sa att är man i vecka 37, som jag är nu, så var det ingen risk att den skulle vända sig till säte. Vrida sig åt höger/vänster däremot, det kunde den fortfarande göra.

(Det är alltså skillnad på att vända sig och vrida sig. Vändning=huvudet uppåt eller neråt. Vridning=tittar åt höger eller vänster)

När hon sedan kände på magen trodde hon att bebben låg med ryggen mot min mage, framstupa läge, dvs att den sparkar inåt mot min rygg.

Den är fortfarande inte fixerad utan ruckbar. Hon menade att det liksom styrker teorin om att jag kommer att få gå över tiden...

• vikh

lady of Baqueta:hejsan där går allting bra med Frank??
    Jag har nio dar kvar till BF,än så länge har jag inte så stora känningar
    bara svullna fötter och ont i väster höft,och lite förvärkar och sammandragningar.
    Jag tror nog att slempropen har gått det va som snor.

Vi ses å söndag alla om det inte hämder nått innan dess,skulle vi ha knytis då?nån som vet?
    Hade bra alla Hls:vikh(Sara).

• MumsMaräng

Hej alla!

Ojojoj... Vilken tur att det är jag som är min chef, för annars skulle jag nog bli inkallad på ett "nu tar du dig samman"-samtal, är jag rädd. Fasiken vad svårt det är att vara effektiv heldagar och fungera trots vakna nätter.

Angeni: Hoppas att det går att ta ett lugnt och fint samtal med er granne. Kanske har personen inte riktigt koll på detta med hundar och ensamhetsträningen och så, och tyckte synd om hunden?
    Hur gick det för grannen som skulle sälja? Blev det huset sålt?

Jag grämer mig lite över att inte ha kommit ned till vår stuga ännu och sett till hus och tomt. Lite trädgårdsarbete ska man väl kunna göra, tänker jag. Och så vankar jag, anklik, ut i trädgården här hemma för att ta in lite tulpaner och inser att någon jävel SÄNKER marken där jag ska nå ned! Varje gång! Nej, jag ger upp. Allt får gro igen. Det blir andra somrar och grannarna får sucka bäst de vill.

Lady of B: En bra sak med att vara ensam hemma med bebisen (när man inte har andra barn hemma alltså), är ju att man inte frestas att ha lite vuxentid när barnet äntligen sover, utan kanske har lättare att passa på att ta en tupplur då.

Jag var till Babyproffsen och hämtade ut Babyboxen igår. Vilket MONSTER till blöjsophink! Har ni använt/använder ni sådan?

Torsdag idag. Håller i ett välkomstmöte för en förening i kväll, med förtäring och grejer. Men sen. Sen är det fredag och barnen och jag ska vara lediga hela dagen!

Kram till er!
    Mums

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-05-20 08:07:41 följande:
    Jag var till Babyproffsen och hämtade ut Babyboxen igår. Vilket MONSTER till blöjsophink! Har ni använt/använder ni sådan?
    Jag har tänkt testa den med dom tilltänkta soppåsarna.. sen får vi se hur bra jag tycker den är.. På ett sätt kan jag bara skratta åt allt "nytt" som uppkommit på bebismarknaden sen jag fick barn sist, men samtidigt så kan jag heller inte låta bli att testa dessa grejer heller.. Fast vissa grejer tänker jag av princip inte testa, tex den lilla insats som bebisen "absolut måste ha" enligt all reklam om den ska sova tillsammans med föräldrar..
  • Nihao
    MumsMaräng skrev 2010-05-20 08:07:41 följande:
    Vi bytte ut vår hink mot denna nya när vi hämtat ut den, då vi fortfarande har blöjbarn hemma (tack o lov är det nära att slippa dem helt nu iaf!). Jag tycker att den stora skillnaden är lukten, den stänger faktiskt in blöjdoften bra med lock och fjäderförsedd "vipplucka" riktigt bra. Och den sväljer mycket = uppskattas vid dubbla blöjbarn. Bra med knyt och inbyggd "sax".

Men. Den slukar påsar. En 6-meters "tub" går åt alldeles för fort, och den kostar 100 spänn. Jag förstår att de kan ge bort hinken gratis med det meterpriset på påsar!! Funderar på att testa lite andra påsalternativ när dessa är slut.

MaraFara: Ja, det är hysteri med alla prylar. Vad hände med sunt förnuft? =)
  • happy73

Hej alla!
    Jag vill göra ett försök att komma på fikat på söndag. Inboxa mig gärna adress o mobilnr
    {#lang_emotions_coffee} Fika hos Perni söndag 23/5 vid 13-snåret (?) {#lang_emotions_coffee}

Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)
    Shia
    Happy73

• happy73

Här hemma i 70 talet så har vi haft mycket o göra plus att Isak har varit sjuk o vänt på dygnet. Men nu i helgen ska han upp till stugan med svärisarna så det blir skönt. Så nu i helgen blir det lite fix hemma så vi kanske kommer någon vart hehee.

Kul o läsa allt ni skriver. Jag har samma problem med rabbater o trädgård. Vi klippte gräset (mossan) igår o jag krattade ihop högar för att sedan ta upp dem o lägga i säcken men ojoj det var rena gympan. Man kommer juknappt ner o sedan gäller det att hålla balansen på vägen upp.

Angående hunden så tycker jag ni ska ha kvar den men att ni saktar ner på målen. Träna inne o när ni är ute så var ute med honom. Ska ni gå in så låt han få följa med in så att han blir en liten skugga. Det är jätte bra om han går efter er för då tränar du även ledarskap på en gång.

Svar på tråden bf-juni västerås