• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    Nihao: Huga, vändningen lät riktigt obehaglig!

Mumsmaräng: Hahahaha! Precis! Varför har någon flyttat marken? Så himla opraktiskt!

Angeni:
    Trist med grannen men ni får väl tänka att det är en vänlig människa som tolkar situationen fel och bara vill hundens bästa. Jag som inte kan ett jota om hundar skulle säkert kunnat tänka att den stackars lilla saken blev utslängd och ville ha sällskap eller nåt.. Och i all välmening tycka att jag då hade en grym granne..

Marafara: Ja eller hur! Det finns så mycket kul att pröva men det är verkligen med en annan inställning när man fått barn tidigare. Jag har svårare att gå på hela " ger du inte din bebis en snurrande blinkande stol med inbyggd tangofunktion automatisk nummerträning, valsläge och blöjbytarbräda så äääälskar du det inte så mycket! Du vill väl att ditt barn ska ha det bääääääästa! Får de inte denhär mojängen kommer de dessutom sova i din säng tills de är 14 och inte börja krypa förrns de är 25!"- snacket!
    Herregud, folk har ju fått barn i alla tider, länder och kulturer..

Lady och Hippy
    : Va bra att allt verkar funka så bra för er och era små pyren!

Perni08: Va kul att va hos dig!

Livet är bättre idag. Jag skrattade högt när jag ställde mig på vågen för första gången på två veckor. Inte alls konstigt att jag har så ont i alla leder, knän,händer och fötter! Jag har ju gått upp över 7 kilo på två veckor! Jaja, där kom vätskan med andra ord! Nu blir det ajabaja inget salt eller socker! Då vet jag iallafall varför jag kännt mig så sjuk..

Snickarna fixade en rörmokare som dök upp, tacksötarara! Jag känner att mitt förtroende för vissa hantverkare och mäklare är lite..knöligt.

Min pappa la om den delen av golvet som Jon lagt fel så det känns som vi kommer någonstans!

Min mamma och Loke har varit ute så vi inte behöver sitta i knät på varandra i några dagar, sååå skönt. Nu åker hon till stugan ikväll, både bra och jobbigt. Det är så himla svårt vatt ha Loke själv men jag och min mor behöver verkligen vara ifrån varandra!

Bm sa att det verkar som att en av tvillingarna har vänt sig om än inte fixerat sig så det kanske blir vaginal förlossning iallafall (skit. Jag hade nog börjat ställa in mig på att slippa..)
    Jag fick totalförbud mot att simma som jag tänkt eftersom det kan vara apdåligt för foglossningen. Jaja, då vet jag det. Man ska tydligen inte ha ett foglossningsbälte heller när man väntar två eftersom det kan trycka på en av dem. Det känns helt ok att veta att jag faktiskt inte kan göra något åt saken. Då slipper jag slåss mot väderkvarnar.
    Acceptera det man inte kan förändra lixom.

10 vecor kvar lite drygt. Då kanske vi har någonstans att bo på riktigt.. Hoppas iallafall.
  • vikh

Hejsan alla är det nån som har märkt att det det knäpper till i magen?,för mig gör de det undrar vad det är förnåt nån som vet??
    Hls:vikh(Sara).

• MaraFara
    vikh skrev 2010-05-20 19:11:49 följande:
    Hejsan alla är det nån som har märkt att det det knäpper till i magen?,för mig gör de det undrar vad det är förnåt nån som vet??Hls:vikh(Sara).
    Hos mig knäpper det också i magen, och jag har fått höra att det är bebisen leder som knakar.. Å för mig stämmer det, för knäppet kommer oftast i samband med en ganska ordentlig rörelse..
  • Jolinsfaster
    Måste erkänna att jag glömde bort att ni varit gifta så länge. Det är ju snudd på doping!

Lyckades få ner några punkter om förlossningen som jag gått igenom med barnmorskan igår och ska även gå igenom ordentligt med mannen så han är helt med på noterna.

Nihao skrev 2010-05-19 11:30:35 följande:
    Gratulerar i morgon, du unga mö! =)O ska man vara lite petig (o det måste jag nu känner jag) firade jag o maken 4-årig bröllopsdag 29 april, så vi är inte SÅ syndiga. Klart mammagruppen är till för att snacka av sig i. Tänk bara på vad som är viktigast inför förlossningen, alltså vad DU känner. Det är ju DU som ska föda. Lycka till. :)
  • Jolinsfaster

Mysko med grå text i förra inlägget.. nåja.

Jag funderade på fikan hos Perni. Är det många som redan bestämt sig för vad de ska baka/köpa? Jag vet inte hur det är med er andra, men runt kl 13 börjar det bli dags för lunch för min del, så jag har ett förslag. Det är att vi träffas några stycken på Ica Maxi runt halv 1, köper på oss baguetter, pålägg (typ skinka och ost), grönsaker (gurka, tomat, sallad, paprika), nå drickbart (förslagsvis mineralvatten) och nåt fikabröd och sen får alla plocka ihop sin egen lunch av det som finns. Kostnaden delar vi på. Eller om det är någon/några som redan bakat nå fikabröd så kan vi skippa att köpa. Vad säger ni om det?

• perni80

Hej!

Jag har ju lite bullar så det tänker jag bjuda på men det låter som Jolinsfasters förslag är bra! Man börjar ju bli lite hungrig då. Så lite baguetter och lite fikabröd blir väl toppen!? Är det någon som inte har min adress nu? Håller tummarna för fint väder på söndag så att vi kan sitta ute och äta/fika. Vad roligt det ska bli att träffa Sam oxå {#lang_emotions_laughing}.

Ha det så bra så ses några av oss iaf på söndag!

Kramar

• Plogen

Det låter som en jättebra idé, tycker inte ni andra det?

12.30 utanför Ica Maxi Erikslund på söndag, I'll be there!

Schysst att vi kan vara hos dig igen Perni!

• Jolinsfaster

Plogen: Då är vi två iallafall!

Usch, idag har jag inte gjort mycket. Diskat och lagat mat typ. Resten av dagen har jag bara suttit vid datorn eller kollat på tvn. Märks att man varit hemma nu i tre veckor. Börjar bli lite rastlös. Har ju egentligen grejer att göra såsom att sortera viktiga papper som ligger i en papperskasse sen flytten och ett tag innan dess, skulle kunna försöka få ordning på det trådlösa bredbandet så vi slipper ha en sladd över hela hallgolvet osv.. men det är ju saker jag kan göra en annan dag.

Idag har jag påbörjat listan till packningen av bb-väskan (så jag har ju inte bara slöat!). Vad har ni andra packat? Vad tycker ni Hippy och Lady var bra att ha med sig och vad är onödigt? Jag känner inte någon panik att åka hem så fort som möjligt från bb när bäbis kommit och kan tänka mig att vara där nån dag eller två, men man kanske ändrar sig när man väl är där.

Nu kom mannen hem, så nu blir det fredagsmyyys!

• MaraFara

Dagens besök hos Bm..

v 37+0 (35+0)

Blodtryck 125/80 (125/75)
    Hjärtljud 140 (142)
    SF-mått 37 (36)
    Läge: huvud långt ner, fixerad (huvud ner, fixerad)
    VU: Cervix 1 cm, mjuk, modermunnen öppen 2 cm

Hade oxå den stora äran att träffa på perni80 nere i hamnen.. Och ja, det var pappan som jag satt med..

• MumsMaräng

Perni80: Jag undrar om jag får be dig om adressen, och vara fräck och hålla det öppet om jag kommer eller inte. Igår var jag tvungen att ta de stora barnen på något jippo och var HELT knäckt, fysiskt och psykiskt efter det. Jag har barnen ensam hela helgen och vet inte om jag lyckas hyra ut dem till någon så att jag kan vara med er ett tag på söndagen. Kan vi hålla det öppet?

Jag har tänkt mycket på hur GLAD jag är att jag har haft er under den här graviditeten, och att jag verkligen ser fram emot att lära känna er alla mer. Ni är så bra och kloka och goa och roliga och uppriktiga och sköna människor! Det är kul också att vi ju är personer som annars troligen inte alls skulle ha lärt känna varandra.

Hoppas att ni alla får en fin dag i solen. HippY: jäkta inte ihjäl dig med 4-årskalaset!

Jag måste vara en syn för gudar där jag vankar omkring i huset iförd BH enbart och så den gigantiska gravidmagen. Tuttar tunga som sjörövarkanonkulor och klarar inte av att trosor sitter åt runt låren eller på eller under magen under natten. Mellan tuttarna en näsduk, för att det blir så jävla varmt. Gårdagens smink tjusigt pandaliknande utgnuggat runt allergisvullna ögon och en temugg med kall god yoghurt i handen. Men vilken TUR att man inte är Prinsessan Madeleine eller Julia Roberts! Va?! Ni förstår vilka bilder paparazzi skulle få att sälja dyrt världen över. Och så skulle rykten börja gå, modell Joaquin Phoenix: Driver hon med oss, eller ÄR hon for real? ;D

Puss på er flickor!
    Eder M. Aräng

Svar på tråden bf-juni västerås