• Plogen

bf-juni västerås

Perni: som den expert jag blivit på mjölkstockning tycker jag nästan att det låter som det. Jag hade inte heller direkt ont när jag ammade, det värsta var att jag fick så hög feber. Om det är mjölkstockning du har så låter det som en mild form, så det är nog bara att amma på och hålla brösten varma. Jag duschade varmt och när jag ammade masserade jag från det röda in mot bröstvårtan. Och man ska börja amma på det stockade bröstet varje gång. Krya på dig!

• Plogen

Jättegrattis Skuggspel! Vad skönt att allt gick bra! Stor kram till er alla tre!

• Plogen

Halloj allihop!

Tänkte höra hur era små knyten har det med nattsömnen? När lägger ni dom för natten? Vi har lite svårt att få henne att somna på kvällarna, det har blivit en del sena nätter. Hon somnar när jag har ammat men sen när vi lägger ner henne i sängen vaknar hon ganska ofta. Nån som har några tips?

En annan grej: har ni gått ner nåt av era gravidkilon? Jag gick ner 7 kilo ganska snabbt, det rasade av under den veckan jag hade 40 graders feber och mjölkstockning, det trista är bara att jag nu har gått upp 3 kilo sen dess! Det innebär att jag nu bara väger 4 kilo mindre än när jag var höggravid! Känns mindre lustigt...

Angeni: trist att han är sjuk! Förstår att det blir extra svårt att amma då. Men kämpa på ifall du vill amma. För mig tog det ganska många veckor innan jag tyckte att amningen funkade bra.

• Plogen

Tack för intressanta inlägg om nattsömn! Det låter som ni allihop har väldigt smidiga nätter med mycket sömn, det är ju suveränt. Våran tjej sover länge när hon väl har somnat som tur är. Hon  sover i mitten av vår säng på en egen liten madrass. Vi har en fin vagga till henne men den har vi inte använt, jag har inte förmått mig att lägga henne i den än, jag vill ha henne nära ett tag till!

Jag är också mäkta imponerad av era viktnedgångar! Jag ligger helt klart i lä med mitt fyra-kilostapp! Har nån av er reflekterat över delade magmuskler? Min mage ser ut som ett hustak när jag ligger ner på rygg och ska resa mig upp. Det krävs tydligen rejält med träning för att få det att gå ihop....

• Plogen

Skuggspel: det lät inte kul det där med klippet, hoppas det känns bättre nu med medicinerna.

Lady: angående bajs, en barnmorska som jag pratade med i våras berättade att hon helammade sin dotter och vid ett tillfälle hade det gått så mycket som 18 dagar utan bajs! Men när det sen kom var det rejält!

• Plogen

Shia: jag känner igen det där med att analysera! Det gör jag hela tiden, nu gör hon så där, varför det och vad kan det bero på osv. Precis när man tror att man har fått till nån rutin så ändras det. Det är väl olika tillväxtperioder och vi har kommit fram till att vi inte alltid vet varför hon skriker, man får försöka trösta så gott det går. Våran tjej är också oroligare på kvällen, det verkar ganska vanligt men det är ju såklart påfrestande när dom skriker hela tiden. Det löser sig säkert när han blir lite större.

1 kilo kvar till matchvikt, jag är impad! Jag har 12 kilo kvar, suck.

• Plogen

Jag ska också ner på stan idag i ett ärende, eventuellt tittar vi förbi Bredbar och säger hej.

Ha det bra!
    kram!

• Plogen

Hej!

Hur hade ni det på fikat? Fick ni plats med alla 8 barnvagnar (eller hur många ni nu var) inne på Bredbar eller satt ni ute? Hoppas jag kan hänga på nästa gång!

• Plogen

Fler funderingar om bil: Jag är jättenöjd med våran gamla begagnade barnvagn, men nackdelen är att den är jättetung och jag orkar inte lyfta in den i bakluckan själv, otränad som jag är. Det blir lite problem nu när man ska klara sig själv om dagarna, mannen börjar jobba heltid den här veckan. Orkar ni lyfta in barnvagnarna i bilen eller hur gör ni?

• Plogen

Måndag 9/8
    Lady of Baqueta
    Angeni (efter kl 12 ska till bvc kl 11 )
    Perni

Tisdag 10/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8
    Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl

Torsdag 12/8