• Plogen

bf-juni västerås

Hej tjejer!

Den här veckan har rusat förbi, nu har jag "bara" tre veckor kvar att jobba, kommer antaligen sluta den 21/5. Känns overkligt att sluta jobba, men samtidigt skönt, jag har ganska ofta svårt att koncentrera mig på jobbet, tankarna vandra liksom iväg...

Angeni: modigt att köpa hund nu! Mannen är som sagt sugen, men får besinna sig tills bebisen vuxit till sig!

Jag tar bort helgens datum från fikalistan, det blir nästa helg istället va?

Lördag 8/5

Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Plogen

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen

Kram på er allihop!

• Plogen

Förresten, idag kände jag nåt lustigt. Bebisen ligger med huvudet ner, och jag brukar bara känna sparkar på högra sidan av magen. Men idag kände jag en jättestor rörelse mitt på magen, och sen en spark på vänstra sidan! Den måste alltå ha vänt/vridit sig!

Nån som känt nåt liknande? Just nu vet jag inte åt vilket håll den ligger, men jag hoppas ju att huvudet fortfarande är neråt!!

Idag var mina svärföräldrar här, och svärmor sa att hon tror att det är en kille, utifrån formen på magen. Och jag är faktiskt benägen att tro henne. Till saken hör att när jag funderar på namn, som jag har börjat göra nu på sista tiden, så kommer det bara upp  killnamn!

Det här med att bedöma kön efter formen på magen, är det nån som har nån erfarenhet av att det stämmer eller inte?

• Plogen

Lady B: Vad spännande! Det kanske blir du som blir först! Kram!

• Plogen

Angeni: det råkar jag också ut för! Folk frågar hur långt jag har kvar, och sen säger dom, "jaså det är så pass i alla fall. Är du säker på att det bara är en?" Och jag kanske också har två månader kvar, om jag får gå så länge som till midsommar vilket min bm trodde!

Lady B: Spännande i alla fall! Vad skönt att ha det så nära ändå, jag tycker att jag har jättelångt kvar!

• Plogen

Fikaknytis blir väl perfekt! Ska bli jättekul att träffa alla igen!

Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen - några slags kakor

• Plogen

Jag missade ditt inlägg Perni, jag lägger in listan igen:

Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart! {#lang_emotions_smile}
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)

• Plogen

Perni: vilken lyxhelg! Nu är vi avis allihop tror jag!

• Plogen

Mums: tack för bra tips! Det är lätt att lockas ut i solen nu när det börjar bli fint!

Jag hoppas dock att det inte blir så väldigt varmt nu maj-juni. Jag har börjat svettats som en tok, och ben och fötter svullnar upp. Det har kommit nu dom sista dagarna, och det lär väl inte bli bättre förrän bebis är ute. Jag får ha benen på en stol under skrivbordet. Jag skulle gärna skala av mig ett lager kläder också, men det känns inte riktigt comme il faut här på jobbet...

Happy och Jolins: skönt att ni är lediga nu! Jag vill också vara hemma, känns långt att jobba nästan tre veckor till!

• Plogen

Nån som har varit på informationen på förlossningen? Den där man får se ett bildspel om förlossningen, istället för besök? Jag funderar på att gå imorgon men jag kommer inte ihåg varken tid eller plats, och jag har inte lyckats hitta nån info på nätet om det heller.

Kommer nån av er möjligtvis ihåg tid och plats? Jag har för mig att det var halv sex eller sex, men var?

Mums: förstår att det känns lite surt, att få det framflyttat på "obestämd tid", när du var inställd på att få ett datum! Själv blir jag mer och mer inställd på att få vänta till midsommar, allt före det räknar jag som bonus!

• Plogen
    Nihao skrev 2010-05-04 20:55:04 följande:
    Plogen: "När två blir tre", bildspelspresentation av Förlossningen, BB avd 86-87, Samvårdsavd 69. Gamla vårdskolans aula, ing 21. Onsdagar jämna veckor 18-20.
    Tusen tack Nihao! Det är verkligen suveränt med denna tråd, på alla sätt och vis!
Svar på tråden bf-juni västerås