• Plogen

bf-juni västerås

Angeni: Ja visst är det lite märkligt att dom säger olika. Min bm har ju sagt länge att jag kommer få gå över tiden, så jag är ju mer eller mindre inställd på midsommarveckan.

Hon sa att många tror att bebisen ska komma omkring utsatt datum och sen blir dom besvikna när den inte gör det. Men det finns ju en annan aspekt: är man inställd på ett datum så ökar nog sannolikheten att den kommer just det datumet...

Nej, nu ska jag försöka släppa det där ett tag, man blir ju helt knäpp av allt funderande på dagar hit och dit!

• Plogen

Lunch och/eller fika, fredag 28/5 {#lang_emotions_coffee}

Nihao
    MaraFara
    Plogen

• Plogen

Hej!

Idag när jag satt ute i solen och åt lunch fick jag plötsligt synrubbningar/flimmer för ena ögat, jätteläskigt. Det höll i sig ungefär en kvart. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mig att ringa förlossningen eftersom flimmer för ögonen kan tyda på havandeskapsförgiftning. På förlossningen trodde dom inte att det var det eftersom jag i övrigt inte har nåt som tyder på det. Ringde även min barnmorska men hon var inte alls orolig utan sa att jag skulle vila och om det kommer tillbaka eller om jag börjar må dåligt skulle jag höra av mig igen. Och så tyckte hon att jag skulle stanna inne, inte vara ute i solen. Så det är väl ingen fara men det var lite läskigt faktiskt. Just nu känner jag mig lite konstig i huvudet men jag har inte ont nånstans, och flimret har inte kommit tillbaka.

Jag får se hur jag känner mig imorgon, vore kul att komma med till Vallby, men om det är stark sol kanske jag stannar hemma! Jag hör av mig!

Kram på er allihop!

• Plogen

Grattis Vikh till bebben! Skönt att höra att allt gått bra fast det tog tid!

Lunch/fika idag: jag är nog hungrig vid 12, så jag tycker lunch på Vallby vore mysigt. Man kan ju tänka sig att vi efter lunchen skulle kunna åka hem till Hippy och dricka kaffe? Eller vad säger ni andra?

• Plogen

Ja, vi som var där hade supermysigt! Jag, Angeni, Nihao och Happy73. Jag som var den enda som inte har barn sen tidigare fick många tips om utrustning, bussresor, våtservetter, vagnar mm! Tack, tack!

Måste berätta för er att Angeni har ett synnerligen välartat barn! Hon satt stilla i sin vagn i ca 2½ timme som vi satt ute och åt/fikade! Imponerande!

En telefonlista var väl en bra idé! Jag har några nummer i mobilen, jag kan inboxa dom till allihop så kan ni väl fylla på och skicka runt.

• Plogen

Är det förresten nån som inte vill vara med på telefonlistan? Det räcker väl att vi skickar till dom som är aktiva och kommer på träffarna? I så fall borde det väl bli:

Hippygirl
    Bezilia
    vikh
    perni80
    Plogen
    Nihao
    Shia
    MaraFara
    Happy73
    Sussi81
    Jolinsfaster
    MumsMaräng
    Angeni
    Skuggspel
    Lady of Baqueta

Har jag glömt nån?

• Plogen

Det blir bra, inboxa mig era telefonnummer så fixar jag ihop en lista!

Dessa nummer har jag redan: Nihao, Hippygirl, Bezilia, Perni80 och Shia, så ni behöver inte skicka.

Trevlig helg på er allihop! Kram från Plogen!

• Plogen

Lady Baqueta: jag kom på att jag även har ditt nummer redan!

• Plogen

MumsMaräng: åh, chokladkola! Jag brukar göra det till jul varje år, men nu när du skrev att du har gjort det blev jag vansinnigt sugen! Kanske måste ta och koka ihop en smet! Och jo, jag känner mig normal igen, inget mer ögonflimmer. Hur mår du själv?

Perni80: Girls just want to have fun, den gamla rullen hade jag nästan glömt! Jag kommer ihåg tillfället när jag såg den på 80-talet, hemma hos en granne, och vi höll på att dö för vi tyckte den var så otroligt bra! Vi var grymt impade av Janey (Sarah Jessica Parker) Jag har inte sett den sen dess, kanske måste ta och ladda ner den! Kul med filmtips! Hoppas din bebis vill ut snart! Du tror inte på mors dag längre då?

Bezilia: har det hänt nåt än?

• Plogen

Bezilia: Värktimer, kanonbra tips, tack!

Hur känns dina förvärkar? När satte dom igång?

Svar på tråden bf-juni västerås