Oj, oj, oj Bezilia. Jag som precis skulle logga in och skriva om mina problem som jag tycker varit hemska, men dom bleknade när jag läste din historia. Det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse. Hoppas nu att allt kommer att gå bra och att ni får komma hem snart.
Själv har jag drabbats av mjölkstockning. Haft feber sen i lördags, dom två senaste dagarna över 40 grader. Helt smashad. Jag klarar bara att ligga i sängen, äta värktabletter och amma/pumpa ur brösten. Detta är värre än förlossningen. Är det nån som har haft samma bekymmer som har några tips? Vi har varit på Återbeöksavdelningen/amninsmottagningen nästan varje dag. Har hyrt en elektrisk pump där för att tömma brösten mer. Idag är febern lägre men stockningen är kvar.
Var rädda om era bröst tjejer! Skydda från blåst och amma regelbundet, dvs med ungefär lika långa intervall. Det var antaligen där jag gjorde fel, men jag visste inte att det var så viktigt, utan jag var glad att hon sov längre perioder och väckte henne inte för amning.
Vi kommer inte på nån fika den närmaste tiden, jag måste bli frisk och så vill jag få rutin på amningen, vi är inte där än.
Perni: Grattis! Jättekul med en till tjej i gänget!
Kram till er alla!