• Plogen

bf-juni västerås

Lille skrutten: jätteschysst, jag åker gärna med till Vallby nån torsdag, imorgon har jag dock BVC och lite andra planer, men som sagt, en annan gång! Vad skönt att magen funkar och han mår bättre nu!

Jolins: jag tror att dom har sångstund ca 10 och ca 14 på Odensvi.
  • Plogen
    Lady: vad bra med tips om amningsrum på Igor! Det måste testas nån dag! Och vad roligt att ni har börjat med sittvagn! Hur länge orkar han sitta åt gången?

Jag ska till Odensvi på torsdag vid 10, jättekul om vi blir några stycken!

Jolins: mycket trefligt med fikaträff! Jag kommer gärna. Ska man ta med sig nåt?

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
  • Plogen
    Cissi10: vad kul att det gick så bra med dopet!

Lille skrutten: jag tror också att det händer mycket utvecklingsmässigt nu. Lilltjejen har under dagen idag bara sovit 3x25 minuter medans hon i fredags sov 2x2,5 timmar. Och igår kväll skrek hon som besatt när hon skulle sova för natten, men idag gick det jättebra. Ena dagen är inte den andra lik, och rutiner får man leta efter. Hon suger också jättemycket på sina händer.

Happy: våran BVC sa att om vi vill ge nåt mer än amning på kvällarna så kunde vi ge gröt istället för ersättning. Hon sa att dom står sig jättebra på gröten.
  • Plogen

Halloj!

Sångstunden på Odensvi är kl 10, så man kan ju försöka vara där strax innan.

Lady: jag gör gärna sällskap dit, jag messar dig!

• Plogen

Då tar jag med skinka. Och äpplen, så mycket jag orkar få med i vagnen.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta (ost)
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen (skinka och äpplen)
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel
    Ellan021

• Plogen
    Bezilia skrev 2010-10-10 22:03:07 följande:
    Måste bara visa en bild som min sambo hittade härom dagen! Såå söt!
    www.metrophotochallenge.com/se/photo/136532
    Ha ha, är han 100 år eller? Kul bild!

Förresten Bezilia, jag har faktiskt en spikmatta som jag typ aldrig har använt men det slog mig häromveckan att jag kanske skulle testa den nu för min onda rygg. Men det har inte blivit av så du får gärna låna den om du vill. Jag funderar på att gå till naprapat i stället.
  • Plogen

Tack för idag Jolins och alla andra! Mycket gott och trevligt!

Lady och alla andra som vill ha äpplen: det som vi i första hand vill bli av med är fallfrukt. Dom är lite bruna på vissa ställen men det är bara att skära bort, och dom passar jättebra att göra äppelmos på eller äppelkaka förstås. Eftersom det kan bli frostnätter när som helst så är det bäst att komma och hämta så snart som möjligt, först till kvarn typ... Det låter som jag ska dela ut konsertbiljetter eller nåt sånt attraktivt he, he, men dom är goda jag lovar

• Plogen
    Bezilia: kanske värt att testa här också. Ikväll ville hon absolut inte sova, vi har hållt på en timme, sen åtta, och nu somnade hon precis.

Cicci
    : Vad skönt med en två timmars paus! Det har jag inte haft på länge...

Angeni: jag kan tyvärr inte den 22:a, ska besöka jobbet då.

Däremot räknar vi med att komma till Vallby på torsdag. Är det fortfarande kl 10 som gäller?
  • Plogen

God kväll allihop!

Mums: vad roligt att höra ifrån dig! Vilken supermamma du är som har kolla på tre barn, sjuk man och ... två företag är det väl? Imponerande.

Shia: vad bra att resan upp gick så galant! Nu håller vi alla tummarna för att din mamma snart är frisk!

Jolins: vad mycket ledig tid du måste ha med din sovande bebis! Skönt!

Angeni: det kanske är tänder på gång? Jag tror det var Lady som sa att dom kan bli konstiga i magen när det är tänder på gång.

Lille skrutten: Jag förstår att det måste vara jättejobbigt med allt skrikande. Går det inte att få nån hjälp/tips från BVC? Önskar jag hade bättre råd att ge. Vilka mängder med promenader du är ute på! Hör av dig ifall du vill ha sällskap nån dag, jag försöker gå i alla fall en en-timmes per dag. Vinkväll hos dig låter jättetrevligt! Vi har inte kommit igång med flaska än men det kanske vi i och för sig gör innan det blir dags. Nån lördag i november skulle väl passa bra? Exkl mat tycker jag känns enklare, då blir det lättare att  "bjuda igen" sen

• Plogen
    Lady: som det blev sagt i torsdags på Vallby så är det Odensvi nu på torsdag. Det tokiga för min del är jag kan inte komma dit förrän efter lunch, jag har fått tid hos naprapaten på förmiddagen. Så ifall nån känner för att gå dit på eftermiddan istället så vore det roligt!
  • Plogen
    Nihao, Lille skrutten: hade gärna hängt på promenaden men jag ska på babymassage i morgon fm. En annan gång?! Messa gärna!
  • Plogen

Nu har vi testat flaska och det gick väl sådär. Först ville hon inte alls, sen tog hon den och nu ikväll vill hon inte igen. Jag hoppas det ordnar sig för jag vill försöka ge henne tillägg på kvällarna för att slippa gå upp tre gånger per natt för att amma som jag har gjort dom senaste veckorna, orkar inte längre

• Plogen

Men jag räknar kallt med hon kommer att ta flaskan snart så jag anmäler mig till vinkvällen (kan ej 19/11)

SkålFredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Perni
    Plogen

SkålLördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Plogen

SkålFredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni

SkålLördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni
    Plogen

• Plogen

Sen tänkte jag bjuda hem er till mig på fikaknytis onsdag den 27/10 kl 13. Kanske lite tätt inpå Angenis träff men hoppas det är ok ändå! Jag orkar tyvärr inte baka till allihop, (beror i och för sig på hur många vi blir) men ni kan väl ta med lite vad ni är sugna på. Vi kör kl 13 så hinner man äta lunch innan.

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
    Plogen

• Plogen
    MaraFara skrev 2010-10-21 14:20:34 följande:

Jag hoppar av allt vad fikor heter för ett tag framöver.. Mår allt annat än bra just nu.. Melvin kräver massor av mig, är allmänt gnällig och sover fortfarande apdåligt på nätterna.. Vaknar ju varannan timme för mat, oavsett ersättning eller amning.. Är helt slut mentalt, och fysiskt.. Sen ska jag ju räcka till åt mina andra 3 barn oxå..

Jobbigt! Men jag känner igen en del av det, vi har det också lite kämpigt här hemma just nu, men jag har i alla fall inte 3 andra barn att ta hand om! Lilla prinsessan vill äta på nätterna istället för på dagarna, jag ammar ca varannan timme på nätterna och på dagarna skriker hon när vi ska amma. Har försökt med flaska men hon vägrar och skriker då också. Nu ska jag testa gröt och se om det blir nån bättring. Man blir helt slut när man inte får sova på nätterna....
  • Plogen

Åh vad kul med mera träffar! Jag kommer! Jag tar med bröd.

Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 12.00 Kaffe
    Shia
    Plogen (bröd)

• Plogen

Kul att vi blir några stycken hos mig också! Jag kommer göra blåbärsrutor, svärmor plockade blåbär åt oss i somras, har en hel hink i frysen.

Jag inboxar så klart adressen till alla!

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13

Plogen, blåbärsrutor
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.
    Cicci10 vindruvor
    Ellan021, hmmm kladdkakemuffins
    Shia: chokladbollar

• Plogen

Skuggspel: absolut, jag inboxar till dig också. Lät som en skön sovmorgon du fick igår!

• Plogen

Hej tjejer!

Nu har jag inboxat adressen till er som kommer på onsdag. Hojta till ifall jag har glömt nån!

Välkomna!

Kram på er!

Svar på tråden bf-juni västerås