-
-
Ja, det är bara att inse att man är en klen typ som inte kan mäta sig med alla stålkvinnor här!
-
Okej, vad skönt!MaraFara skrev 2010-08-23 17:21:52 följande:Så du tillhör inte kategorin stålkvinna? Det gör väl alla mammor, iallafall i mina ögon..
//Stålkvinnan -
Ja, tack för idag allihop, jättemysigt! Jag tyckte Odensvi var minst lika bra som Viksäng.
Hippy: vill han varken äta eller sova? Jobbigt!
shia: vi använder också bara vatten. Vad trodde BVC att prickarna berodde på? -
Bezilia: vilken sötnos! Barnshopen är jättebra, jag måste gå dit nån dag igen.
shia: hoppas prickarna försvinner snart! Som sagt, det syntes ju inget alls av dom idag! Angående ersättning och amning: jag surfade jättemycket på det tidigare och hittade en hel del intressant på amningshjalpen.se. Här är lite som jag har klippt därifrån:
När man ger tillägg så stimuleras inte mjölkproduktionen efter barnets behov och det är lätt att hamna i en ond cirkel (samt att barnet blir bekvämt och vant vid det jämna flödet från flaskan och kanske förvirrad av de olika sugteknikerna) Tillägg är inte lika lättsmält som bröstmjölk så barnet håller sig nöjd längre och du ammar då troligtvis inte lika ofta som du skulle behöva för att öka mjölkproduktionen.
www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/e_svar_pa_tidigare_fragor/e_dalig_mjolkproduktion.htm
Många kvinnor är med om att de får "intensivamma" under några dagar/en vecka flera gånger under amningsperioden, för att öka mjölkmängden till den nivå barnet vill ha/behöver.
www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/e_svar_pa_tidigare_fragor/e_kan_inte_amma.htm
Jag är absolut ingen amningsfanatiker, men jag upplevde själv att jag inte fick nåt stöd från BVC när jag ville amma och det strulade, hon sa bara "ge ersättning". Självklart ska man ge ersättning om man tycker att det känns bäst. -
Hej! Är det nån som har tänkt att gå till Odensvi öf på tisdag och/eller Viksäng på onsdag? Jag kan tyvärr inte hänga med till Vallby på torsdag.
Lady B: är Frank frisk från sin förkylning nu? Gick det fort över? Jättetrevlig med fika hos dig 6/9, jag kommer gärna!
vikh: här kanske du kan få lite tips till dopet: www.dopguiden.se/dopfest/vinterdukning.html
Jolins: en fördel med ersättning verkar vara att man inte behöver mata så ofta. Jag ammar fortfarande varannan timme på dagarna och minst en gång varje natt. Undrar hur många gånger per dygn det blir. Massor! -
Lady B: Oj, oj, ska du baka allt det själv?! Vilken energi i så fall, imponerande! Det enda jag har bakat på hela sommaren är en ynka kladdkaka och det kallas väl nästan inte att baka, det är ju mer röra ihop.
Hoppas lillkillen kryar på sig snart!
Jolins: Vad skönt med en sov-bäbis! Då får du ju mycket tid över till annat! Här sovs det oftast bara halvtimmar, men nån gång i veckan kan hon slå till med 2-2½ timme. På natten sover hon bra, när hon väl har somnat. -
Jag kommer att gå till Viksäng öf imorgon vid halv två-tiden och hoppas att jag kommer ihåg rätt att dom har sångstund vid 14. Får med mig en kompis. Nån mer som vill haka på?
-
Jolins: här är en till som fortfarande kör med gravidkläderna...
-
Happy73: det var idag som jag var till Viksäng, dom har bebisdag där på onsdagar. Sångstunden var i alla fall jättemysig, jag kommer gå dit flera onsdagar. Nästa onsdag har dom dock stängt. Kan du bara gå när det är för syskon också?
Jolinsfaster och Bezilia: våran tjej har också varit gnälligare och lite skrikigare dom senaste dagarna. Kan det kanske vara nån utvecklingsfas nu när dom är kring tre månader?