• Plogen

bf-juni västerås

Lady: vad roligt att "kalaset" blev så lyckat! Ja, Leila är en klippa!

Bezilia: Har tyvärr ingen XP-skiva. Jag förstår vad du menar, jag hade Vista förut och höll på att bli galen på det.
  • Plogen
    Lady, jag undrar också hur man gör om man kommer med barnvagn? Finns det plats i nåt källarförråd?

Sen vill jag berätta för er andra att jag har frågat Lady ifall jag fick ta med min kompis som några av er har träffat på Odensvi öf och Viksäng öf och det gick bra. Ska bli jättekul att träffa er allihop igen!

Ses imorgon!
  • Plogen

Tack för idag Lady! Jättemysigt att träffa alla mammor och bebisar! Och gott fika som vanligt!

Japp, Viksäng öf har tyvärr stängt den här onsdagen, dom hade nån slags planeringsdag. Jag går gärna dit på onsdagar, jag tycker deras sångstund är bra.

Jag funderar på att försöka ta mig till Vallby öf på torsdag, det verkar ju som att "alla" ska dit. Jag kommer nog efter lunch, hoppas hinna dit till rytmiken 13.15. Är nån av er kvar då?

• Plogen

Happy: vilken läskig grej! Ja, dom är snabba dom små liven! Tur att det gick så bra.

Niaho: vilken vecka du har haft! Bra jobbat!

Igår var vi till BVC, hon följer sin viktkurva så det betyder ju att hon får i sig mat, skönt, trots att hon har varit skrikig på sistone.

Vi ska försöka haka på till Vallby imorgon förmiddag, vi ses!

• Plogen

Idag har vi varit på Barnshopen och handlat vinteroverall. Det var kanske ingen höjdarkvalitet, kostade bara 119 kr, men jag hoppas att den funkar. Jag tänkte också köpa en fleeceoverall, typ en sån som du visade Lady, den verkade så skön, som hon kan ha innan det blir alltför kallt. Men nån sån hittade jag inte på Barnshopen så jag får kolla på stan. Har ni köpt vinterstass allihop?

När det gäller vagnen, ska man ha åkpåse eller fårskinn eller vad ska man ha egentligen? Tacksam för tips!

Lady och Nihao: vilka rörliga killar ni har! Här har det just börjat rullas från rygg till sida, men hon har inte kommit på hur man tar sig vidare till mage.

• Plogen

Angeni: tre overaller och en åkpåse, då är ni ju väl utrustade!

Jolins: jag har också rabattchecken från BB-påsen kvar, våra tjejer kanske kommer i likadana overaller sen!

Själv var jag ner på stan som hastigast idag, köpte ett par stretchjeans till mig själv i stoooor storlek, (har ingen lust att gå i gravidjeansen med mudd längre och mina vanliga jeans kommer jag inte i på långa vägar), men glömde helt bort att kolla på fleeceoverall, just snyggt, snacka om huvudet under armen. Mjölkhuvud eller hur var det nu.

Trevlig helg på er allihop!

• Plogen

Det verkar som att inte alla fick "BB-påsen" av nån anledning. I min fanns det lite erbjudanden, rabattcheckar, en liten body och några gratisprover. Man klarar sig utan också...

• Plogen
    Lady: jag har också fått ont i ryggen, det kom för några veckor sen och har inte gått över   Funderar på att gå till en naprapat. För det lär ju inte blir bättre av sig själv, hon blir ju tyngre och tyngre att bära runt på.

Shia: jag har inte gjort nåt åt skorven än, men Nihao tipsade om nån kräm från apoteket, fast jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette... Nån annan som vet? Eller så frågar vi Nihao igen.

Bezilia, vad trevligt, jag kommer gärna en stund på onsdag, ska till BVC efter lunch. Jag tar med plommon som vi har rätt mycket av just nu. Har ni nåt bra ställe där man kan ställa vagnen? Det kanske blir några stycken vagnar...

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia
    Lady of Baqueta
    Sussi
    HippYgirl
    Angeni
    Cicci10
    Lille Skrutten
    vikh
    Jolinsfaster
    Plogen
  • Plogen

Tack för idag Bezilia och alla andra mammor! Jättemysigt! Tyvärr hann jag inte smaka på alla läckerheterna, den rosa tårtan såg fantastisk ut och det var den säkert också! Mini-Plogen var jättetrött när vi kom hem, ett sådant intensivt socialt umgänge tar ut sin rätt!

Imorgon em tänker jag gå till Odensvi öf på deras bebbedag. Fler som är intresserade? Jag tänkte vara med på sångstunden vid två, eller var det kvart över två, jag kommer inte riktigt ihåg.

Kram på er allihop!

• Plogen

shia: kan tyvärr inte rekommendera min tandläkare, Oxbacken, jag har haft ont i en tand sen jag var där och lagade hål sist...

Svar på tråden bf-juni västerås