• Plogen

bf-juni västerås

Tjejer!!

Vet ni vad jag kom på! Är det inte så att denna tråd går ut imorgon? Såg att Swweetie registrerade den 18/1, och trådarna räcker väl bara i tre månader?

Nån som är lite företagsam och vill starta en ny tråd? För vi har väl inte hört nåt från Swweetie på ett tag?

Jag vill minnas att det var ett fasligt sjå sist att luska ut var man hittade er!

• Plogen

Shia: Vad tråkigt med din farfar. Hade ni nära kontakt? Det är nog bra att du försöker ta det lugnt och inte stressa upp dig, men det kan ju vara lättare sagt än gjort. Jag hörde nån som sa att bebisen känner det som man själv känner. Men ibland är man ju ledsen, så är det bara.

Vad bra om dom har gjort om systemet med trådarna. Hur länge räcker dom nu, nån som vet?

• Plogen

Hjälp! Nu undrar jag om inte filuren i min mage har fått hicka! Jag har inte känt det förut, så jag vet inte vad det är! Blev nästan lite orolig! Det är som små stötar med några sekunders mellanrum, och det känns bara i vänsta delen av magen, ganska långt upp, i höjd med naveln ungefär.

Kan det vara hicka? Eller nåt annat? Nån som vet?

• Plogen

Hippygirl: låter som att du har det riktigt tufft! Bra att kryckorna hjälper lite, men vi får hoppas att akupunkturen gör susen!

Angeni: Jag var på sista profylaxkursen i går och då passade jag på att fråga barnmorskan, hon trodde också att det var hicka! Väldigt lustig känsla.

Av nån anledning har jag fallit bort i fikalistan, så jag lägger till mig igen:

Fika/ätbart hos Marängen 25/4
    Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) Kärleksmums (jag vill ha sött{#lang_emotions_tongue_out})
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla)
    Angeni(Jenny) - tar med lite frukter som man kan plocka av
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara) - tar med mig pastasallad med kyckling.
    Skuggspel (Sanna) någon sorts kaka.
    MumsMaräng
    Plogen - muffins
  • Plogen

Perni80: Då får man gratulera så mycket i efterskott! Lagade du mat till 38 personer?! Imponerande!

För mig passar det också bättre med kl 13. Vad tycker ni andra? Och vad säger du Mumsmaräng?

• Plogen

Nån som har nån erfarenhet av att ramla omkull? Jag ramlade av en pall som var sönder för en timme sen. Föll bakåt ner på rumpan. Först kände jag inga rörelser och tänkte att nu är det nåt som är fel. Men nu har jag känt två två svaga rörelser sen det hände. Det borde väl inte vara nån fara?

• Plogen

Nihao/HippY: Tack för lugnande besked! Jag har känt rörelser som vanligt nu under eftermiddan så det var nog ingen fara. Man blir liksom nojjig!

• Plogen

Godkväll allihop!

Jag har inte Facebook så jag hoppas förstås att våra intressanta diskussioner även i fortsättningen kommer att ske här!

Igår morse var jag till bm. Allt var bra och järnvärdet hade gått upp till normalt igen, tack Niferex! Dock ligger jag fortfarande över snittet på symfus fundus, men det var inget att oroa sig för enligt bm.

Däremot sa hon att jag skulle räkna med att gå två veckor över tiden. Jag frågade vad hon baserade det på, och då sa hon att när man mår bra och allt är normalt så blir det ofta så. Nån som har nån kommentar på det?

Så det kanske är lika bra att man ställer in sig på midsommar eller nåt... Känns väl sisådär.

• Plogen

Ja, lite skumt är det. Hon menade att som förstföderska skulle jag ställa in mig på det, att det är annorlunda med andra barnet. Det kanske är så att det är vanligare att gå över tiden med första barnet än att det kommer före utsatt datum, om man mår bra. Det borde väl nästan finnas nån statistik på det?

Hur som helst, ska bli jättekul att ses imorgon, vi får snacka vidare då!

kram på er!

• Plogen

Tusen tack för idag Mums och alla ni andra! Jättekul att träffas igen, och bra idé med knytis Mums! Och vilket charmigt hus ni hade förresten!

Nu dags för soffa och sen säng så man orkar med ny jobbarvecka!

Kram på er allihop!

Svar på tråden bf-juni västerås