• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Bezilia

I helgen har Tove fått sina första smakportioner. Hon fick potatis och tyckte att det var lite konstigt men lite intressant.

Lille Skrutten: Tove har ju också haft en frinig period som har gått över nu. Jag fick gå omkring och bära på henne mest hela dagen och hon verkade aldrig nöjd. Hon hade bara en liten nöjd stund på förmiddagen och när vi var ute och promenerade...
    Jag fick tips om den här länken http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=719828 av Lady tror jagdet var. När jag läste det så passade steg nr 4 precis.

Jolins: Jag kommer gärna hem tilldig och fikar men vi kommer vid 12-tiden eftersom vi har babysim kl 11.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia

• cicci10

Hej alla

Det var jätte skoj på öf i torsdags när jag väl hittade ditGlad. Det var ju första gången vi tog oss till ett öf. Sedan dess har det varit fullt upp med förberedelser inför dopet på Julia som var i i kyrkan igår, vilket gick över förväntan. Julia var glad under hela dopet och skrattade när prästen pratade. Hon var på strålande humör resten av kvällen och tyckte att det var jätte skoj med massor med uppmärksamhet. Hon som tidigare varit så blyg.

Såg att det var dags för fikaträff igen, jätte skoj!

Vi kommer jätte gärna men kommer vid 12-tiden

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10

• Plogen
    Lady: vad bra med tips om amningsrum på Igor! Det måste testas nån dag! Och vad roligt att ni har börjat med sittvagn! Hur länge orkar han sitta åt gången?

Jag ska till Odensvi på torsdag vid 10, jättekul om vi blir några stycken!

Jolins: mycket trefligt med fikaträff! Jag kommer gärna. Ska man ta med sig nåt?

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
  • Plogen
    Cissi10: vad kul att det gick så bra med dopet!

Lille skrutten: jag tror också att det händer mycket utvecklingsmässigt nu. Lilltjejen har under dagen idag bara sovit 3x25 minuter medans hon i fredags sov 2x2,5 timmar. Och igår kväll skrek hon som besatt när hon skulle sova för natten, men idag gick det jättebra. Ena dagen är inte den andra lik, och rutiner får man leta efter. Hon suger också jättemycket på sina händer.

Happy: våran BVC sa att om vi vill ge nåt mer än amning på kvällarna så kunde vi ge gröt istället för ersättning. Hon sa att dom står sig jättebra på gröten.
  • shia

här är också en länk till lite info om dessa faser som våra små går igenom . Fick den samtidigt som den andra länken och jag tycker själv att när man läst båda så får man en ganska bra bild om vad barnen går igenom.
    http://www.viforaldrar.se/artiklar/2003/03/20/forsta-arets-sju-mentala-s/

Jolins: va trevligt det ska bli att få komma hem och hälsa på hos er :)

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia

Cicci10: toppen kul att prinsessan va på strålande humör. Går ju bra och döpa även om de är kinkiga men det är ju så mycket roligare om de visar upp sin lite trevligare sida Flört

Bezilia: härligt att få börja med smakisar, vi är nog inte så långt bort med det heller.

Vi dyker också upp på Odensvi på torsdag...

• perni80

Hej tjejer!
    Hoppas att helgen har varit bra. Mysigt med fika. Tror inte att jag har din adress jolins. Kan du inboxa den? Och säg till om jag ska ta med nåt!

Här hemma har vi oxå en tjej som bytt beteende. Hon vill äta varannan timme på nätterna och var tredje på dagarna. Så nu känner jag mig som en trött mjölkmaskin.

Vi kommer inte till Odensvi på torsdag. Ska till BVC kl 11.30 på Vallby, så jag går dit och är med oå sångstunden.

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia
    Perni

• Lille Skrutten
    Bezilia och Shia - tack för länkarna! Visst stämmer steg 4 in på Felix beteende också, han fyllde 14 veckor på dagen då han började gnälla och klänga. Jag är ju rätt van att vyssja och trösta, och jag fick ju en hel vecka "ledigt" mellan bytet till mjölkfri kost och gnäll-starten där jag inte behövde bära runt på honom konstant. En veckas ledighet för rygg/axlar som nu direkt slagit tillbaka och gett mig sjukt ont i nedre delen av ryggen. Typiskt! Jaja, bara att sakta ner farten på promenaderna och bita ihop vid lyft och bärning. Tack igen för all omtanke och hjälp på tråden - ovissheten om varför han är missnöjd tärde verkligen mer än själva skriken och tröstandet. Det här är ju tillfälligt och går över! Tungan ute
  • Jolinsfaster

Hej på er

Kul att så många kan komma och fika hos mig. Jag kom dock på att jag måste köra iväg er senast kl 15, så jag hinner iväg på starta eget-kursen som jag börjat gå på! Hoppas det funkar ändå. Jag tänkte bjuda på resterna av godsakerna från namnkalaset, så det bästa vore om vi gör som tidigare, att ni tar med olika grejer till nån slags mack-lunch.

Jag mailar min adress till er som jag har som vän på fb, ni andra får här på familjeliv.

• cicci10

Jolins: det funkar väl alldeles utmärkt att skicka hem oss senast kl 15Glad. Så skulle jag vilja ha din adress här på familjeliv eftersom jag inte har dig på fb

• HippYgirl

Vi kan tyvärr inte komma på måndag då jag har alla vildar hemma.
    Och nu på torsdag kan jag inte följa med tll Öf eftersom Leah inte är på dagis då.

Idag blir Sam 5 månader, känns inte som att det var så länge sen han kom :) Han har en gnäll period just nu, vill inte sova eller äta, lägger man honom vid bröstet skriker han bara som en stucken gris! :( han måste vara suuuuper trött innan man kan mata honom så han kan äta och sen somna.

Svar på tråden bf-juni västerås