***Hallsberg***
I gammelmormors eller farmors garderob, hittar man påskkläder. Så klaaart!
Där finns det blommigt, sjalar, rutigt och randigt i regnbågens alla färger
Bara å köra!
I gammelmormors eller farmors garderob, hittar man påskkläder. Så klaaart!
Där finns det blommigt, sjalar, rutigt och randigt i regnbågens alla färger
Bara å köra!
Blir första året för Ronja, Nina har gått till mormor, gammmelmormor å sånt innan. Sådana hon känner liksom! I år tar vi nog ett par hus här i kvarteret.
Å passandet är ju inte så noga..
Jag har tagit fram nån klänning, en kjol och ett par strumpbyxor i olika grälla färger sen en sjal om huvvet och en om axlarna. Klart!
mm måste ju nästan göra påskkort oxå!!! hmm kanske vi skulle fixa idag..
Sitter med den stora uppgiften- mamma du måste skriva min önskelista nu!!
En soon to be femårings lista kan bli ganska lång :-P
ja men påskkortet ska man ju fota, sen brukar jag skicka efter via postfoto såna dära med nån kcykling på eller nåt, å då tar det ju nån dag.. sen skickar jag alltid i början på påskveckan, å det är ju SNART...hihi..
Javisst FEM ÅR, heeelt sjukt ![]()
uäääk- idag på vägen hem från skolan fick jag stanna och kräkas.. verkligen kul. INTE!
Bara helt sådär. Först väldigt ont i magen, å då fick jag ju givetvis sammandragning. Sen så bara kom det. Och jag är fasen inte den som kräks i första taget..
Och lite pinsamt..
Så har varit soffliggande sen halv elva typ. Men inge mer kräka. Fast har inte vågat ätit nåt heller. Bebis rumlar runt som vanligt så lill*n mår bra!
fast Hanna vädersnubbarna säger att det är vår regn så är det ju najs ![]()
Jo da nog är det kräkan allt- idag ligger Robban heeeelt färdig.
Jag har lyckats fått i mig lite fast föda idag, så känner att det vänder. Skönt att det inte verkar vara långvarigt!!
Men att vara gravid och magsjuk...ingen hit.
Men jag har tagit ett rejz och spritat,klorinat ALLT i min väg, bytt handdukar och sängkläder.. så nu är bacillerna förhoppningsvis väck på materiella ting.
Nu är det bara och hoppas att inte barnen åker på det... *håller tummar å tår*
är människa igen! EUREKA!
Idag är det vår -PUNKT- jag har ställt ut mini påskliljor på framsidan...
Vi flyttar våffeldagen till helgen i stället ![]()
ja men visst går man mest för gemenskapen, alltså träffa andra gravida å så. Men jag tycker det har räckt bra å gå en gång. Och fika som sagt är ju aldrig fel!
hej å hå...fick ringa förlossningen igår... sammandragningar HELA dagen.. och vissa gjorde ont. Sen ahde jag yrsel och var allmänt obekväm.. första gången jag ringt om jag inte ska in å föda :-P
Tyckte jag var pinsamt då fick jag skäll av snälla sköterskan. Inget samtal är i onödan. Det är trots allt ditt tredje-du känner din kropp.
Sen så ska jag tydligen ta det lugnt... verkligen min grej. Nåja. Bara å göra. Vill gärna att bebbe stannar i magen en stund till!!
Så lugnt är det här. Ska måla lite påskbrev med flickorna sen.
Å så måste jag käka novalucol. Känns som om nån stoppat en knytnäve mellan bröstbenet som fräter...
nog med klagan för idag... ![]()
Tina- nä 2 Juni är det sagt. Så ett tag till får pyret allt stanna.
idag har jag övat på å ta det lugnt :-P
barnen har varit hos mormor och morfar under eftermiddagen, hon ringde och fråga om de inte fick komma och äta våfflor
Så jag och Robban såg på en film. MITT PÅ DAN.
Har väl inte hänt sen.. ja på den tiden man var lite väl törstig på kvällen och inte mådde så bra dan efter ![]()