***Hallsberg***
Marie- jag vet inte va jag hämtat det ifrån, jag samlar recept på hög i datorn och på papper... men jag har nu världens finaste reseptbok där allt ska in
Och ja de är verkligen sååå goda!
nu blire raggmunk!
Marie- jag vet inte va jag hämtat det ifrån, jag samlar recept på hög i datorn och på papper... men jag har nu världens finaste reseptbok där allt ska in
Och ja de är verkligen sååå goda!
nu blire raggmunk!
Sofie- var ligger lägenheten ni kommer bo i, heter gatan!? Så kan vi säga om det är centralt eller inte :-P Vi som är inbitna hallsbergare
Skolorna är bra här! Dagisen är också bra
jag har heller inte körkort, jag tar mej fram bra här (vi bor i Långängen) och som du säger-det mesta finns här i HBG ![]()
den närmaste skolan/dagisen är stocksäter och norrgården då
Jag bor på andra sidan bron.
Ja, Örebro och Kumla tåg går ju hela tiiden!....ehmm ja inte nu i detta väder då ![]()
Stocksätter är upptill 6an. Högstadiet finns fram på Hallsberg ligger brevid ishallen.
Ja Knuten är ett äldreboende, ligger ett stenkast från där ni ska bo ungefär.
nää visst är det skit med jobbsituationer!!!
Nu har jag tagit mig i kragen å "ska bli nåt", . -Jag vet va jag vill bli när jag blir stor :-P
Men det är fasiken inte lätt för alla.
Men jag tror man ska vara påstridig... det lönar sig.. har en i min närhet fast långt bort..ööh ja i alla fall hon har varit utan jobb i fem år.. Men där är det mer bekvämt .. och arbetsförmdelingen "ger inga jobb"-de är ett verktyg och vistas man där får man ersättning tills man får ett jobb, men hon är inte ute å letar heller nånstans.. tar liksom inte tag i nåt!
Men som ni säger, det är INTE enkelt.
Vilket härligt väder vi har!!!!
Har varit ute med djuren lääänge på förmiddagen, nu skriver jag lite skola.
Ikväll ska jag och barnen få middag hos mor å far ( R jobbar kväll) häärligt å få bli bjuden på mamma mat
Bakmaskin säger ni....hmm kanske vore nåt...?! Då kanske jag skulle baka mer matbröd! :-P
Jag får en bebis om tre månader. HOW about that liksom
Helt otroligt vad fort det går....
Hanna- en skulle kunna säga att vi kommer bli kollegor i framtiden
Waersta- ÅÅÅ "gravidbudet", ska vi patenta!? Samma som -eat all u can buffé på Sveas... vaaaarför finns inte det.. :-P
Waersta- nope, har inte varit på nån barnmässa- så du måste informera om det är nåt å ha
Vad som säljs etc.
Förresten hitta ni nån sån där vagga?
oooooh vinna bebisprylar!!
Hanna- HAHAHAHA- speciaaaalagenten Oso..
-" tre stycken steg..!" *sjunger*
Tina- uni för mej med!
HAHA- ja han e inte så smart han... men det är Ronjas favvo. ![]()