***Hallsberg***
en sak: jag och kompisen skulle på bio med våra äldsta ikväll hade vi tänkt. Se Prinsessan och Grodan, jo tjena sista bion går 15.30. Det är väl ändå ett dåligt utbud!
en sak: jag och kompisen skulle på bio med våra äldsta ikväll hade vi tänkt. Se Prinsessan och Grodan, jo tjena sista bion går 15.30. Det är väl ändå ett dåligt utbud!
Ja fast Tina tror du inte där att de äldre syskonen blir bortglömda och bara blir nannys. Just för att familjen ska fungera. Det kan väl inte vara så kul att bara vara där för att hjälpa till.
Jag anser att man ska ha tid för var och ett av barnen, nu menar jag inte flashiga sporter två grr/vecka eller så man ska "ge dom" Men man ska kunna ge var och ett lite egen tid med sina föräldrar. Samtidigt som hela familjen ska hitta på saker givetvis. Inget barn ska glömmas bort.
Nina tycker det är jätteroligt att hjälpa till. Hon har frågat om hon får blanda välling till Ronja, hur man gör och så. Och jag vill att hon ska vara delaktig. Det är roligt!
Mjo vi hade tänkt åka till Örebro på bion.
Tina- det blir Bio debuten! Hon har inte visat nåt större intresse för längre filmer innan. Så då har det inte varit lönt.
Jag ser det snöar...
Jag ser det blåser...
Det var väl ROLIGT HURRA!!!!
Idag har jag hämtat ut bebbe kläder på posten DET var roligt ![]()
kom nyss in från en promenad med hundarna.. det var inte heller skottat...det var rätt så intressant!! Och friskt måste jag säga..
Har röjt lite här hemma, dammsugit, förberett för kvällens tacopaj. Ska bädda rent sängarna. På förmiddagen var vi i Kumla, det var oxå intressant att ta sig dit och hem. . .
tjosan!
Idag har vi lulla runt här hemma och grejjat.. Mamma och pappa var här och fika förut. jag vevade ihop en kladdkaka, gött.
Ungarna är ute och leker, i gångarna som Robban lyckats skotta fram i HÖÖÖGEN med snö -som är vår baksida.. nånstans finns marken..tror jag!? :-P
Har tvättstugan idag, så skönt och tvätta alla sängkläder där när maskinen sväljer så mycket. Till skillnad från fjutten vi har här inne.. Plus poäng till bostadsrättboende ![]()
jag gillar alla möjliga kalas..
Mamma ordnade "Fångarna på fortet","vattenballongkalas" och massa annat när jag var liten, det var kul!
Men Lek och bus samt Badet kommer det lugnt bli nån gång för oss med!
Ja jag hade ju tänkt att det skulle vara vår snart.... å så nu när jag är gravid, tji fick jag ![]()
välkommen till tråden!!
jag gillar loppisar ![]()
hello
Idag lämnade jag barnen för kort vecka på dagis (tis-tors), jag ska grejja med mer skola idag, ska fram en sväng för en fika med en kompis.
Eftersom ingen är ledig direkt så hr vi inte bokat in nåt speciellt till veckan. Jo en 30års fest i helgen
Och så ska vi nog försöka hinna med den där bion som uteblev.
Skulle behöva baka ihop lite bullar jag med, bra och ha i frysen..dock inte så bra å ha när man är gravid...slinker gärna ner en till kaffet då..eller två.. hihi..
matbröd- nej inga recept på det direkt.
Har väl ett gott...men inte värstans nyttigt. :-P
Fransk bröd
Fördeg
1 dl vatten
3 dl vetemjöl
10 gram jäst
1 krm salt
Deg
25-30 bullar
Blanda ingredienserna till fördegen och ställ dem att jäsa i rumstemperatur över natten.
Lös sedan jästen och fördegen i vattnet, blanda ner alla övriga ingredienser och knåda med degblandare eller matberedare i 10 minuter.Tillsätt saltet och knåda ytterligare 10 minuter.
Låt degen jäsa i 30 minuter.
Dela i 25-30 bitar och rulla till bullar. Platta ut dem lite och sätt på baklåtspapper eller smord plåt. Pensla eventuellt med vatten och dekorera med sesamfrön eller vallmofrön.Sätt nu ugnen på lägsta temperatur, cirka 40-50 grader.
Sätt in en skål med vatten i botten och låt bullarna jäsa i ugnen till dubbel storlek. Ta ut bullarna och värm ugnen till 250 grader.
Sätt in bullarna och spruta samtidigt in vatten i ugnen med en blomspruta. Efter tre minuter sänks temperaturen till 200 grader. Baka bullarna i 22-25 minuter.
Låt svalna på galler och spruta gärna lite vatten på bullarna när de kommer ur ugnen.
öööhhh hur vart det där, jag kopiera bara rakt av från sparade recept på datorn...hmm