• Pia J

***Hallsberg***

todeloo och tjingeling.
    Här tas det fortfarande lugnt.. eller jag prioriterar och potionerar upp det jag vill göra..annars skulle jag nog gå under... gillar inte att va sysslolös...hihi.

imorrn är det påskfest på dagis. Vi får se om de vill klä ut sig de som töserna. 

Ikväll ska jag till willys med en kompis, fylla på förråden det behövs!! 

shit happens
  • Pia J

Hanna- ja men eller hur! Det har gått nåt så in i... fort!

Har börjat lite smått med att tvätta upp bebbekläder å sånt.

jag vill oxå ha påskägg med GOOOOODIS

shit happens
  • Pia J

haha... om vi gör så här i stället ni får komma med tips om namn!!
    Just nu heter bebis Inge Naning.. eller nåt... haha.

Men visst nu får ni ju göra en vadslagning om när

shit happens
  • Pia J

14 dar övertid med Nina och 6 dar övertid med Ronja.

Vi gillar korta namn, amerikansk "klang" gillar vi.
    De som vi inte tycker om är typ hampus, rasmus.. sen så har vi inte fastnat för de "äldre" namnen heller.

Sam hade varit klockers om det inte varit taget redan... tusan :-P

Leia är fint.

shit happens
  • Pia J

Hej hej Ting!!
    Jag har ju pluggat två terminer nu på heltid. Det är fullt upp. och jag har barnen på dagis 8-15, annars hade det inte gått ihop sig! För att koncentrera sig med de huliganerna hemma är lika med katastrof....
    Och nu är jag ju gravid å pluggar OCH har en 2 å 5 åring hemma.  Det var jobbigt ibörjan för fokuset var lite sisådär med trötthet å illmående. Nu är det mest tungt å så, flåsigt att ta sig till skolan...

shit happens
  • Pia J

Ting- Jag läser komvux. Denna termin är det datakörkortet på 300 poäng, info och layout på 100 poäng och historia på 100 poäng.
    Detta är på distans. Men jag har tillgång till lärare på skolan tex tisdag förmiddagar, samt mail kontakt om jag undrar över något.
    Men självdiciplin är A och O som Marie sa. Jag pluggar när barnen är på dagis, lägger ifrån mig det när jag hämtar dom. Ja vissa helger- om jag har prov en måndag pluggar jag ju. Men då jobbar ju inte robban.
    Men jag har fixat detta plus en deltid på 20% också.
    Så klart att du fixar det!! Bara man är motiverad och har ett mål!

Idag har jag varit på Willys. Fyllt på förrådena

hanna- INNAN, nej det har jag inte tid med hahaha
    Vincent gillar både Robban och jag, dock är det ganska många som heter så nu.
    I Nina och Ronjas kull finns det inte många med samma namn.. lite så tycker vi om... oxå..

shit happens
  • Pia J

hmmm ting- ni har inte bytt tvättmedel? Om det varit stövlarna tycker jag att de kommit tidigare- om det inte är skoskav?

nu ska jag äta gott å blandat!

Igår köpte jag "första blöjorna!" åååååå va små de är

shit happens
  • Pia J

ELIN- Inte ens en liten kluck-kluck *kollar med stora ögon*

shit happens
  • Pia J

idag har jag bokat ett barnkalas för Nina på Childrens.

Jag har handlat 2års present till en tjej som fyller 2 år imorrn. Som vi ska kalasa för på fredag.

Ting- info å layout läser jag nu å engelska B läste jag förra terminen.

shit happens
  • Pia J

oj, det är nog hundra år sen jag var till ishallen...

Imorgon börjar mitt och barnens påsklov Jag ska lägga skolan åt sidan nästa vecka, å ta det lugnt.... (jepp, ja sa det....lugnt...)

Idag har jag gått 31 fulla veckor. Jisses, snart kommer ju bebis

och nu tittar sooooolen  fram HÄRLIGT!

GLAD PÅSK ALLA.

shit happens
  • Pia J

har aldrig haft någon dagen efter ångest.... nåååågonsin...va e det... :-P
    De gånger ja varit på ishallen så har det varit skoj. Men som sagt så var inte det direkt igår...

shit happens
  • Pia J

har ägnat dagen åt mat med nära och kära Gott gott!!

Imorrn ska det fixas lite här hemma, sen ska barnen event sova hos mamma å pappa, de bestämde det lite löst idag Och Robban ska på bio. Och så kanske bror skulle komma hit å kolla på en film, najs najs.

shit happens
  • Pia J

NU ÄR DET VÅR.

Jänkarn är ur gargaget Wiiieheeeh!

shit happens
  • Pia J

har lite egentid nu på förmiddagen innan barnen kommer hem.
    Igår så medan de inte var hemma, tog jag en sopsäck och gick lös i deras rum. Hääärligt och få bort en massa trasiga prylar. -som är bra och ha... när man frågar..

och nu snöar det...tusan oxå.

shit happens
  • Pia J

hej svejs.... nu drar vi igång tråden igen!!
    kom igen tråååååden, kom igen!

Jag behöver mera namn till -bebislistan-
    Sen så har alla gissat på när och kön ännu?
    Go on make your bets.

idag följde ungarna med till MVC. Spännande tyckte dom, i alla fall när ajg fick eett stick i fingret...hähä

Bror har varit här i dag och hjälpt mig flytta möbler, akvarium och massa som jag bara får träliga sammandragningar av..om jag gör själv.. plus att mitt bäcken säger ifrån aningens...

Men nu är det jättefint på altanen! Som det ska i köket, och akvariet är på övervåningen.

OCH så var Robban med en bamse hög med massa skit till Tippen, sååå skönt att bli av med det.

shit happens
  • Pia J

har grillat ikväll. Mums säger jag bara.

Missv- uuuf, 8 dagar över... hualigen :-P
    Gött med lagat!

shit happens
  • Pia J
    Pias Bebis:

Minlie BF -1 Pojke
    Hanna BF +2 Pojke
    Bea BF +6 Pojke
    MissV BF +8 Pojke

Beas Bebis:

Hanna BF +3 Pojke
    Minlie: BF Pojke
    Pia J BF -4  Flicka Kerstin

Hello idag har vi kalasat järnet, imorrn blir det mer. Nina har fått så mkt fina kläder,leksaker och pyssel.

Jag gick över 14 dagar med Nina och 6 dagar med Ronja, och jag har INTE mått likadant denna gång. dvs jag har inte kräkits en miljard gånger per dygn i 3 månader.

Vagnen var schysst! Och vikket kap! Dock så efter att ha haft en trehjuling så funka inte den sååå bra för mina behov...alltså typ parker och skogar och snår med hundarna.
    Jag har testat på UJ de är jätte stabila. Men pga 3 hjul så blir det inte så framkomliga i terrängen :-P
    shit happens
  • Pia J

the winner takes it all *skrålar* 

Nu är det måndag igen och vi har överlevt påsklov och en helg med kalas.
    Skönt med rutiner igen :-P

shit happens
  • Pia J

är det dags för ny tråd snart?!

shit happens
Svar på tråden ***Hallsberg***