***Hallsberg***
fan va bra!
fan va bra!
Hanna- om de gillar pizzasallad- Kan du inte göra en vanlig sallad med vinegrette på?!
Min äldsta sluuuuukar det. Å då har vi i paprika,majs,tomat,sallad (inte bara isbergs) ,ruccola,gurka,röd lök u name it.
Gillar de å dippa? då kan man ju dippa grönsaker för att kuliga till det lite..
Majs är en riktig hit här hemma! Morötter med.
Samma med frukt, här äter vi det mesta. Pomelo,granatäpple,litchi... för å ta nåra utav de "ovanliga" . Men favvo är nog apelsin och päron. Ja de äter nog all frukt egentligen.
Ingen feber här hemma på barnen än...får se om de blir någe dåliga av sprutan..Nina har ont i armen, och Ronja sov längre än hon brukar. Men annars är det full fart. Just nu möblerar de om på övervåningen ![]()
kokar morötter med potatisen gör jag med.. till typ den mesta husmans
Om jag inte piffar till det lite å kokar de vid sidan av och smörslungar dom
Dä ä gött dä!
Idag har jag sorterat tvätt,hängt tvätt,tvättat tvätt- vem kommer hit med all tvätt?!
Ja verkligen så skönt!
Var ute med hundarna en timme nu efter lunch, lite halkigt dock :-S
Och Nina har varit ute i två timmar på gården och hjälpt pappan sin.
När Lilltösen vaknar ska vi ge oss ut så hon oxå får frisk luft ![]()
vi styrde kosen mot konsum förut. Ungarna fick en varsin liten vagn så handlade vi på oss lite förnödenheter. Sen vidare för en kopp kaffe hos min mormor.
När vi kom hem gick barnen ut på baksidan och lekte med jag fixa med maten.
Här blidde det kålpudding till kvällis, mumma!
Nu innan läggdags fick Ronja feber, och väldigt ont i benet.. ajjejjaj Maaaamma, sa hon kraken..
jo det är andra sprutan.
Nina hade ont i armen sist, men fick ingen feber eller så. Inte Ronja heller.
Idag har jag gått 23 fulla veckor ![]()
Oj, ja det har varit stor skillnad.
Med Nina och Ronja kräktes jag minst tre ggr per dag i tre månader. Annars mådde jag bra med Nina, fick lite ischias på slutet med henne. Med Ronja fick jag foglossning TIDIGT, alltså typ kring v16. Aj-aj-aj!! Och så kom även en värre ischias.
Denna gång har jag inte kräkts en gång!! mått lite unket ca 2 månader.. MEN ingen foglossning än, fast en DJÄVULUSIK ischias.. men den är inte hela tiden.
Men med varje unge har jag blivit större om magen fortare
Denna gång har jag även moderkakan i framvägg, har jag inte haft innan. Så sparkarna vart tydligare lite senare tycker jag.
2a juni är jag beräknad.
Det som skiljer sig är väl att det inte var så värst att gå höggravid under vintern med all halka.. Ronja är ju född 23e januari, och Nina fyller 11e april.
Jag tycker det ska bli super mys med en sommarbebbe! Jag är själv junibarn.
Sen får vi se om jag går över eller hur det blir. Med Nina gick jag över 14 dagar, med Ronja 6 dagar.
OOoh förlossningsprat. Me lööööv!!
Med Nina så kom vi in 7 på morgonen, jag var öppen runt 3cm när de kolla mej första gången, sen öppna jag mej ganska fort (för å vara förstföderska) så kl 15 krysta jag. 15.43 är hon ute. Hade inga problem alls med den förlossningen. Körde på utan smärtlindring. Men det gjorde ont i svanskotan ett bra tag efteråt.. hon vägde 4100g.
Med Ronja åkte vi in kl 7, var inskrivna på rummet 7.30, våran BM kom 7.45. Kollade mig kl 8. 7cm öppen då.
8.10. jag måste nog krysta snaaaart säger jag!!!!
BM kollar. OJ där är huvvet, ringer på personal.. Och 8.15 är hon ute... Svooooch sa det!!! andra BM kom in när jag hade Ronja på magen. Ronja vägde 3500g.
Så denna förlossning kommer förmodligen bli en 48 hs eller nåt, "bara för att" :-P
Jag tycker det är superhäftigt att föda!
Ja just- med Nina stod jag hukad i sängen över en saccosäck å liksom gunga fram å tillbaka..det var ganska najs kommer jag ihåg.
AoooH- sugklocka :-S avundas er inte..
Jag har blivit sydd båda ggr. Med Nina så vart det "skönhetsstygn" åt alla håll.. 2 här 3 där å 2 här osv. Jag sprack inte långt men på många ställen. Och DET är tamej f-n det värsta jag varit med om... AJ!!!
För det första den där bedövningssprayen som känns som om nån skulle göra tusen nålar på en DÄR nere. Å så tråckel tråckel....ajejajajjaj.
Med Ronja 2 stygn. Lika illa där, men det gick fortare. HUALIGEN..