***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
mmm håller med.. Bort med snön NU!
Jaja.. vi får göra det bästa utav det. Snön kommer inte ligga kvar så länge till. Så vi får väl utnyttja alla pulkabackar och skidbackar maximalt nu innan den är borta.
Kondisbuffén var riktigt najs! Barnen åt muffins, kakor och negerbollar tills det stod dem ut öronen.
Jag var inte heller speciellt hungrig förens till kvällen..
Barnen hade simskola igår, skönt att de simmar samtidigt och riktigt skönt att sitta i símhallen en stund och gotta sig i värmen.
Har lagt ut ett nytt brödrecept för den som är intresserad av att prova något nytt och gott.
Finns i mitt receptforum och bild i bildgalleriet.
Gammaldags surdegsbröd...mums!
Nää nu väntar nya bakverk och lillan ska sova och vara så snäll..
Ha en bra dag!
Bea: Kan tro ni stod er bra på kondisfikat
Bebis lär ju fått sin lilla sockerkick också 
Vad du bakar! Inte konstigt tjejerna är sånna fika monster.. fast dom kan ha fått det från sin pappa också
Nyss ätit lax lunch och nu sover lillan middag så då ska jag passa på att hänga den 3e maskinen tvätt och fixa lite jobbsökgrejs bla. sen iväg och fika hos en kompis!
sitter här med mina böcker, datorn..och läser å skriver... jag tror mina ögon är fyrkantiga...
men vaaaaa gööör det om huuuundra år!!
Ja, jag gillar snö. Inget snack om saken. Men nu kan det vara bra.. det ska ju bort nångång också. Jag skulle ju fan vara vårgravid!
Vårgravid? Känns som du kan glömma det
men snö till midsommar? ja något nytt kan ju vara skoj! eller något!
Älskar också snö! Men nu räcker det, flera gånger om!
Föresten, någon som har någon bio att rekomendera??
Hepp hepp, mer kaffe och tillbaka till ansökningarna! Såååå kul man kan ha 
vill se Shutter Island, Wolfman och Alice i Underlandet
Såg luftslottet igår. Förbluffande bra filmer!! Jag och sambon gillar inte svenska filmer annars. Men dessa har varit världsklass.
Ja baka lär man göra om man ska ha något att bjuda på till dopet! 
Sen tycker jag att det är roligare att ha bakat sitt egna bröd som man äter. Då vet man exakt vad man stoppar i sig. dvs inga konstiga tillsatser eller konserveringsmedel. Utan mer nyttigheter så som torkade frukter, grovt mjöl och fibrer över lag.
Fikabröd är inte alls lika ofta som vi bakar. Men vi har alltid något i frysen ifall man får oväntat besök.
Men just nu bakar vi för fullt eftersom dopet närmar sig.
Här ska det inte köpas färdigt, mer sport och mer harmoni med hembakat! 
Svenska filmer älskar jag. Här samlar vi på Beck och wallander filmer. Det senaste är Stig Larssons filmer. Såå otroligt bra! Mer svens film tack!
Säger som Pia, jag vill också se Shutter Island och Alice i underlandet. Älskar Tim Burtons filmer!
Svenskar är ju helt klart bäst i världen på att göra polisfilmer! Wallander har jag aldrig fastnat för men älskar därimot Beck, Falk och Irene Huss filmerna!
Är så gräsligt trött på snön nu! Var ute igår i mildvädret och skottade fram både plattgången och hela asfalterade garegeuppfarten och vad fick jag för det? Jo MERA snö! Jag gillar inte vintern i vanliga fall och inte blir det bättre av den här vintern... Vet inte var jag ska göra av all snö längre. Men pratade med grannen förut och han skulle låna hem sin sons traktor imorgon och hjälpa oss grannar runt i kring att skyffla bort lite snö, så gulligt av honom!
Är lite bio sugen och Shutter Island verkar riktigt bra! Ahhh vi får se vad det blir och OM vi kommer in, vädret är ju lite sådär!
Annars håller jag med om att svenska filmer är riktigt bra, oftast!
Här blir det Familjen Annorlunda och sen tänkte jag mysa ner med en bra bok i soffan resten av kvällen 
Japp hembakat är absolut godast och fräschast så man vet vad som är i. Vi hade hemmagjorda smörgåastårtor och vanliga tårtor (fast formade i roliga figurer) till Nellys namngivelsecermoni, super gott och uppskattat!
Passade dopklänningen föresten??