***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
men borde inte det finnas över kassa på typ ica eller konsum då?
Jag har inte prövat handla så.. så vet inte men kanske?
Är inte så haj på att knapra piller heller..
Jag vet inte om det finns över kassa på ica/konsum. Vore ju kanon!
Tycker det är super att det har släppt monopolet på apoteket.
Jag är sååå glad (trots skallebanken) idag!
Lilla juvelen har sovit hela natten både i går natt och i natt.. Jiippii!
Kanske är en vändning nu. Att hon kommer fortsätta med det. Hoppas!
Är ju lyx att inte behöva gå upp flera ggr per natt. Så underbart. Jag är såå glad. Tralalalala!
Bara för att jag säger så, så kommer det säkert bli tvärtom i natt, men jag är glad iallafall att hon sovit i två hela nätter. Alltid något!
I vanliga fall går jag upp två gånger per natt och ger ersättning (eftersom hon vägrar ta vanlig välling). Phuu!
Häpp!
Här är vi! I går vart vi äntligen utsläppta från avd 26, där jag och Gustav spenderat de senaste dygnen... Nu är vi hemma på perm sedan igår och det går hyfsat. Gustav har fått RS-virus, men mår ganska bra nu så jag börjar känna hopp om att slippa åka tillbaka till avdelningen. Lite svajigt är det dock fortfarande.
Man uppskattar verkligen sin egen säng efter några nätter på det stället, det är fantastiskt vilka osköna sängar de lyckats med!
¨
Skönt att vara hemma!!
Oj!! Vad hemskt. Hur yttrar sig det på en så liten? och hur har han fått det?
Hoppas han kryar på sig snart!
Hanna- skönt att ni är hemma och hoppas att Gustav slipper åka tillbaka å andas!!
Marie- Skönt å få sova.. Vi har haft väldig tur med våra barn om nätterna faktiskt..säkert får jag vad jag förtjänar nu då med trean :-P
Jag kan dock säga att min sömn är det värre med...trots att jag är den enda som är vaken.. *gäääääsp*
Och visst blir man lite extra glad av solen! ![]()
Det börjar som en vanlig förkylning. Ofta får de hosta och blir "slemmiga", vill inte äta och dricka och får svårt att andas. Oftast får de feber, men det hade inte Gustav till en början och han fick bara en liten tempstegring längre fram. Rosslig, pipande, väsande andning, snabbandad, blek och slö.
RS är väldigt smittsamt, smittar vid närkontakt med sjuka personer, inandning av små nys-/hostpartiklar samt via föremål etc...
Oftast blir inte normalt friska barn över 6 månader så jättesjuka.
Det kan gå fort, Gustav var "halvrisig" när M kom från jobbet vid 15,30. Vid 16.30 satt vi i bilen på väg in till akuten och då var han skitdålig!
Han har säkert blivit smittad av sin syster, hon var den som blev förkyld först så det kom kanske från dagis, svårt att veta. Nästan alla barn smittas av RS, men inte alla blir så sjuka...
..Mm det får man för att man har haft det som en "dans" med de andra två barnen.
De har varit som änglar när de var små. Sov hela nätterna och inge skrik som kan spränga glasrutor.
Huuaa.... Sanna är jätte gullig, men när hon blir arg eller bara "testar" rösten så gaaaahh... hennes röst är såå enorm. Det kan man inte tro på en så liten söt bäbis!
Tinetusvarning direkt!
Men finns det något sötare än när små gullungar drar upp det bredaste flinet de kan. Oj oj oj jag blir såld direkt av Sannas leende. Hon har så goa runda kinder som blir som små bollar när hon ler. Åhh att man kan vara så kär!
Ja solen är mer än välkommen. Smällt bort vår snö och is nu och ge oss massor av värme tack!
Hanna- Tack för den bra infon!
Det är så jobbigt när de är så små och blir dåliga. Man känner sig så hjälplös.
Hellre skulle man vilja ta skiten själv om det gick.
Vet bara när Cajsa var liten och led av falsk krupp. Urs.. Vet bara ljudet av den jobbiga tunga andningen. Sånt glömmer man aldrig!
Som sagt hoppas han blir bättre snart!
Instämmer om vädret, helt underbart!! 
Hanna: Låter otäckt med RS- virus.. men skönt att Gustav är på bättringsvägen och att ni fått komma hem! Hoppas han kryar på sig snart lillkillen!
Nu har jag hämtat hem lillan efter en natt hos mormor och morfar. Härligt att sakna ibland! 
Bion igår var super bra men himla skum! Shutter Island såg vi, helt klart en film som är sevärd men hade dugit att se hemma
Fast å andra sidan är det mysigt att komma iväg!