• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • planerat09

Morrn Morrn!!

I dag så blir det en "ta det lugnt dag". Mellantjejen är hemma från skolan idag för hon är förkyld och mår illa.

Jag är såå trött idag. Så det blir till att vila!

Ja smörgåstårtor och vanliga tårtor det är Magnus specialitet. Vi hade likadant på Cajsa och Amandas dop också. Han är en hejjare på det!
    På Amandas dop gjorde vi en gräddtårta som såg ut som en bil. Skit snygg!{#lang_emotions_smile}

På det här dopet blir det tårtor också, men inga smörgåstårtor. Det går inte. Det blir så många gäster att det skulle aldrig få plats med så många smörgåstårtor som det skulle behövas. Så vi kommer att bjuda på något helt annat.{#lang_emotions_dreamer}

• minlie

Wow vilket väder!! Här blir det strax en promenad i solen, helt underbart! Man kanske kan låtsas att våren är här {#lang_emotions_sunny}

Japp det är min M bäst på! Helt otroliga smörgås tårtor! Mumma! Tycker smörgås tårtor är perfekt när det är många gäster, smidigt att göra olika och mycket av. Vi hade mycket gäster och det fungerade fint!

Hoppas Mandis kryar på sig snart!

Neeeej nu ska vi ut på promenix! Kanske en sväng på Öf.

Hanna: Slapp ni magsjukan?? Här var det inte magsjuka, måste fått i sig något. Sååå skönt att slippa kräkisen.

Nelly 07 ♥
  • planerat09

Beror på vad man tycker är många gäster?!
    Smörgåstårtor behöver stå i kylskåp och tror inte kyrkans församlingshus har typ 3 stora kylskåp som det skulle behövas för att förvara stora och många smörgåstårtor + gräddtårtor.

Hade varit perfekt om vädret var som i dag. Bara att ställa ner tårtorna i den kalla snön.{#lang_emotions_wink}

Härligt att solen tittar fram. Det går åt rätt håll då!{#lang_emotions_sunny}

• Waersta

Var klipper Ni Era kids?
    Har beställt klipptid till barnen tills imorgon, men skulle vilja ha tips på vart Ni går.
    Jag klipper mig alltid hos Greger, men eftersom barnen inte går iväg lika ofta så har jag sällan en tid bokad åt dem när det väl är dags.
    Nu imorgon blir det i Kumla, hårmetropolen, har aldrig varit där förut. Det var min jobbarkompis som tipsade om stället.

De populäraste går ju sällan att få tid någon dag innan utan måste förbokas veckor i förväg.. Kanske skulle börja ha lite framförhållning åt kidsen också..

• minlie

Jag brukar oftast klippa mig på Hårstudion men barnen klipper vi hos Salong Meri, på kapellgatan, (Elins granne ) Hon är toppen och billig! Barnen får alltid färg i håret och stora tjejerna gillar att få bli stylade med fön, plattång osv. Får ibland lite rabatt också så därför blir det hos henne då vi känner henne och min pappa går där. Hon tar typ 20kr för att klippa Nellys lugg tex. Plus att hon alltid klämmer in oss, oftast samma dag eller iallafall samma vecka. Super bra!
    Sambon klipper sig alltid inne i Örebro på en salong där, har också klippt mig där och vart super nöjd!

Nelly 07 ♥
  • minlie

Marie: Sockenkyrkan har super bra förvaring, tror iallafall det är två stora kylskåp där och gör man dom på plåtar så går det ju in, dom är ju inte så höga. Ring Anita eller någon på kyrkan och fråga annars.
    Riktigt mysigt församlingshem där också, gick på Babysången där och sen Öppna förskolan. Super bra lokaler!

Nelly 07 ♥
  • Waersta
    minlie skrev 2010-03-02 12:44:47 följande:
    Jag brukar oftast klippa mig på Hårstudion men barnen klipper vi hos Salong Meri, på kapellgatan, (Elins granne ) Hon är toppen och billig! Barnen får alltid färg i håret och stora tjejerna gillar att få bli stylade med fön, plattång osv. Får ibland lite rabatt också så därför blir det hos henne då vi känner henne och min pappa går där. Hon tar typ 20kr för att klippa Nellys lugg tex. Plus att hon alltid klämmer in oss, oftast samma dag eller iallafall samma vecka. Super bra!Sambon klipper sig alltid inne i Örebro på en salong där, har också klippt mig där och vart super nöjd!
    Jag har klippt mig hos Meri för länge sen.. kanske typ 10år sen.

Vad tar hon för barnen?
  • minlie

150kr tror jag hon tar, inte hundra nu efter nyår. Men har för mig det Inte så farligt alltså om man jämnför med många andra ställen så ofta tar samma barn för barn som för vuxen.

Nelly 07 ♥
  • Waersta
    minlie skrev 2010-03-02 13:03:40 följande:
    150kr tror jag hon tar, inte hundra nu efter nyår. Men har för mig det Inte så farligt alltså om man jämnför med många andra ställen så ofta tar samma barn för barn som för vuxen.
    Nej, verkligen inte. Jag brukar betalar mellan 250-300kr/barn och tycker det är ok.
Svar på tråden ***Hallsberg***