• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • Catta80

Vad som står på sidan och vad prästen informerar om är olika verkar det som.

Sen anser jag att barnen inte har bestämmande rätt om så stora saker förrens dom är myndiga.

En fråga till er som gått ur kyrkan...vart ska ni begravas???

• minlie

Bea: Tydligen inte haha

Nelly 07 ♥
  • Catta80

nej men vi kan ju diskutera bröst då...och BH......det ger massssor av kunskap

• minlie
    Catta80 skrev 2010-03-12 13:12:42 följande:
    Vad som står på sidan och vad prästen informerar om är olika verkar det som. Sen anser jag att barnen inte har bestämmande rätt om så stora saker förrens dom är myndiga.En fråga till er som gått ur kyrkan...vart ska ni begravas???
    Begravningsavgiften betalar ALLA så plats på kyrkågården har alltså alla. Men om man däremot vill hyra kyrkan/prästen/övriga kyrkliga lokalen OM man vill ha det så betalar man (eller ja de anhöriga) det.
    Annars har man såklart en borglig cermoni där kommunen står gratis för en represetant.
    Nelly 07 ♥
  • Waersta
    Catta80 skrev 2010-03-12 13:12:42 följande:
    Vad som står på sidan och vad prästen informerar om är olika verkar det som. Sen anser jag att barnen inte har bestämmande rätt om så stora saker förrens dom är myndiga.En fråga till er som gått ur kyrkan...vart ska ni begravas???
    Helt ärligt så kvittar det mig fullständigt vart jag blir begraven, jag tror inte på ett liv efter döden och jag lär inte bry mig om det när jag väl är död..
  • Catta80

jag vet att alla har plats....men inte kan ni liggavid Guds hus eftersom ni anser att det är typ dravvel

• Waersta
    Waersta skrev 2010-03-12 13:16:51 följande:
    Helt ärligt så kvittar det mig fullständigt vart jag blir begraven, jag tror inte på ett liv efter döden och jag lär inte bry mig om det när jag väl är död..
    Och jag menar såklart att jag ska bli begraven på en kyrkogård, men på vilket sätt och under vilka former spelar mig ingen roll.
  • minlie

Jag tycker att ett barn ska ha valet OM den är med i svenska kyrkan, omskärs/könsstympas, gifts bort osv osv. Det är var och ens fulla rätt som människa oavsett kön eller vilken religion man tillhör eller inte tillhör!

Nelly 07 ♥
  • minlie
    Catta80 skrev 2010-03-12 13:17:40 följande:
    jag vet att alla har plats....men inte kan ni liggavid Guds hus eftersom ni anser att det är typ dravvel
    Och valet i Sverige är??? Man får ju liksom inte välja! Vilket också är riktigt konstigt!
    Nelly 07 ♥
Svar på tråden ***Hallsberg***