***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Hanna: Det ÄR fredagsmys av högklass!!
Fast skönt vara utvilad!
Här blir det melodifestivalen och tacos ikväll!
Svårt veta vilka låtar som är bra när man inte hört de så mycket men kul se vilken låt som ska representera Sverige.. alltid lika intressant 
Nyss käkat renskavsgratäng och nu blir det trappan med en kaffe i solen.
Sen ska vi ut när Nelly vaknat. Härligt!
Melodifestivalen är som en bilolycka......Tragiskt men man måste ändå kolla!
Själv har jag inte ens koll på vilka som är kvar. Hoppas det är något bättre på någon annan kanal. Annars blir det nog sällskapsspel här.
Mycket trevligare än att sitta och tvångskolla på värdelöst skit. Är inga bra artister och programledarna är bara ett skämt.. Ja förrutom den coola Lundgren. Han är stört skön!
Jag har inte sett varje deltävling och skummat endel men kul se själva finalen, annars är det inget för mig! Inge bra låtar alls, oftast iallafall. Händer väl att det är någon riktigt bra, som Anna Bergendahl.. riktigt fin låt!
Lundgren är cool ja! Lite som en robot utan hjärna men okej att kolla på ![]()
Hanna- sköööööööööööönt!
Bergendahl är bra ja! Sen gillar jag Andreas Johnsson..
Men det är som sagt lite mer ett måste.. jag är inte så superintresserad faktiskt.
Persbrandt.. ja det vore väl för han jag skulle se filmerna i så fall..
Men mamma och pappa kommer hit ikväll, jag ska veva ihop en tacopaj. Och så blir det massa snacks. Och soffhäng. ![]()
Pia - Det var tokhärligt med promenad idag, vilket väder!
Har inte hört Anna Bergendahls låt, men har hört att många gillar den. Jag är dock inte tokförtjust i damen i fråga, men hon kan säkert få till en eller annan bra låt. Har för mig att hon har en rätt speciell röst/sångstil...? I och för sig så är ju ingen av artisterna någon favorit direkt så... Men Johnson och jöback har i allafall röstresurser...
Vi ska käka grillat och så någon typ av potatis till det, barnen vill ha pommes så det får det nog bli...
yes, santa maria står i kryddhyllan!!! hahahahaha
sånt kallas för o pränta in *spyyyyr*
ikväll kikas det på mf. dock inte lika nice eftersom varende jävla låt redan plöjts flitigt på radion.
längtar som f-ntill eurovision! det är min melodi det
Det jag sa.. Bergendahl! Klockrent! 
Jätte speciell och unik röst, gillar´t!!!
Hanna: Gud vad gott med grillat! Blev super sugen på det. Får det lov att bli någon dag.
Nu är det film mystajm här. Natt natt!
my looooord grillat!! *dregeln rinner som niagarafallet*
Rätt låt vann!!
och ja hon har väääldigt egen röst. Men så intensiv och innerlig. Ståpäls på armarna.
Till och med så gamle pappsen rösta
Vi hade det jätte mysigt med tacopaj,snacks och underrhållning av de två mindre töserna- de röjde järnet till melodifestivalen!!
Morrn Morrn!!
Bergendahl har en fin röst och hade en fin låt, men ingen låt som hörde hemma i en melodifestival enligt mitt tycke.
Samma sak med Jöback.. Kanonbra kille med jätte bra röst, men han hör mer hemma i musikalens värld. I alla fall med låten han framförde igår.
Synd att inte Fakir vann. Han skulle ha kommit långt tror jag. Han gjorde ett bra framträdande. Gillar den killen.. Ja hela hans familj förresten. De är så positiva och alltid ett stort härligt leende på läpparna. Tänk om fler människor var som dom. Vad härligt! Han var så glad ändå, trots att han inte vann.
I går kväll så fick jag reda på något som jag inte kunde tro var sant!
Jag har aldrig haft koll på hela släkten vad dom "sysslar" med eftersom den är enomt stor. Ännu mindre koll har jag på Stefans släkt. Jag vet att Stefan nämt några gånger att han har bla en kusin som heter Elin.. Jaha.. Och?! Igår fatta jag vilken Elin.
Den "dryga" blondinen som modebloggar!

Snacka om att pengen verkligen trillade ner till slut!
Idag blir det promenad i solskenet igen och sen storstädning.
Hoppas vi får behålla solen ett bra tag nu, så snön kan försvinna innan påsk.
Ha en bra Söndag
Äsch...vann rätt låt...? Var rätt låt med...? Ok, Anna var väl bra, men jag gillade Salem och Jöback också. Sen råkar jag vara lite svag för fartiga "shownummer" med dans och där låg ju Eric Saade bra till, också en låt som sätter sig på hjärnan...
TUR att inte Timotej gick vidare iallafall....
Bäst var Bjön Gustavsson och så schlagerduellen!