***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Hanna- det lät väldigt fint!
Och instämmer man ska kunna föra diskussioner i ett forum. Vi tänker ju alla olika!
Och det skulle bli sååå trist om alla hade samma åsikter!!
Men utan pajkastning.
Absolut Hanna du har helt rätt och jag trodde det va diskutera vi gjorde?? Jag framför mina åsikter och ifrågasätter andras, är det inte så man gör?? Eller ska man flyta med strömmen??
Ja har också varit på borgerlig begravning och vet att det är precis lika fint som kyrklig begravning=) men jag ifrågasatte faktiskt bara att klanka ner på den kristna tron genom att kalla den dravvel, tycker inte riktigt att det är att respektera andra människor som lever efter den tron. Alla har rätt till åsikter men vissa saker kan man ju hålla för sig själv för det kan ibland såra. Nu menar inte jag att jag blev sårad för jag är inte religiös men mina svärföräldrar med resp. är det. Min äkta svärfar är f.d Pastor och även min "bonus" jag har numera=) Även fast jag inte är religiös så skulle det aldrig falla mig in att kalla deras tro för dravvel.
Absolut så säger prästen att man döps in i svenska kyrkan och den kristna tron men det innebär ju inte att vi varje kväll ska be kvällsbön med Erik för det är ju inte det som det handlar om tycker jag. Han kommer att under sin uppväxt få höra om Gud och jesus och alla andra inblandade och vi har valt att döpa honom för traditions skull, han får väl göra som alla andra i vuxen ålder annars...gå ur svenska kyrkan för det funkar ju det också.
Och som du säger Hanna så är det kul att höra hur andra resonerar och ibland får man ändra uppfattning.....så diskutera på=)
"Klanka ner på" för att jag skrev "dravvel". Ser du det så, så fine. JAG tycker att det är det. Eftersom JAG INTE tror på det som står i bibeln och allt runt omkring. Det är MIN ÅSIKT och att du eller någon annan tog så illa upp att du behöver skriva och citera JUST MIN ÅSIKT x antal gånger, så visst.
Jag vill inte leva efter allt som står i bibeln. Det är som sagt MIN ÅSIKT och det är inte repektlöst att tycka. Respektlöst blir det om man går tex till kyrkan och säger att det är dravvel osv. Det gör jag INTE. Och inte heller till de jag känner som lever efter en kristen tro. Det respekterar jag likaså att dom repekterar att jag inte är kristen. Jag dusskuterar inte heller detaljer i bibeln och ifrågasätter inget där heller så länge jag inte vet vad jag pratar om.
Hanna: Lät jätte fint med din farmors begravning! Förmodligen formad efter hennes önskan, som det ska vara. Lät iallafall jätte fint! Har själv aldrig varit på borglig begravning, utan bara kyrklig. Vilket också var jätte fint såklart.
Inte många dagar till OP nu.. skapligt nervös. Blir en helg i nervösens tecken tror jag. Ikväll blir det lite gott käk och någon film och imorgon ska vi till mina föräldrar en sväng på mat och fika och sen melodifestivalen på kvällen!
Trevlig helg 
Att du inte vill leva efter bibeln tycker jag är ok för det vill inte jag heller men jag tycker inte att man behöver säga att det är dravvel....MIN ÅSIKT. Alla får leva som dom vill=) inte ens dom som är riktigt religiösa lever ju 100 % efter bibeln.
Men sen är det ju så att man inte lever efter de lagar som gäller heller.......finns väl inte en människa som lever prickfritt, lever ett helt ärligt liv, för det tror jag är svårt. Alltid går man ju emot nån lag...trafiklag, bedrägeri eller nåt annat skit. Men men
Vad är det för OP du ska göra??
tandläkare - viktoria har varit här nere o visat upp sig. thea vill vi INTE till, så det blir fortsättning i hbg.
Marie - f-n va scary med glaset!!!
ang allt det kristna firande på året. Det lär ju inte va nåt icketroende hålls med. det blir ju lixom fel i systemet.. hahaha
jag har absolut ingen koll på exakt vad o när det ska firas nåt men iaf
du kan komma till mig på underklädsparty!! jag känner inga direkt som jag kan bju' så jag får tigga mig fram
waersta - viktors föräldrar går inte i kyrkan regelbundet och dom är megakristna. hahahahaha. Lithells.....YUMMIE!!! synd att man inte har vägarna förbi så ofta....
hanna - faddrar ska viktoria med ha. det heter inte gudföräldrar längre va? Syftet med att hon ska ha det bla är precis som du säger, speciella vuxna.
skiter i o kommentera mer. känns som det kvittar... ORKA?! have a nice life lixom typ bah duuuh
skönt hanna att du är nöjd med melonerna!
jag vill SO much fixa boobsen...
i helgen kanske vi ska iväg o träffa george bebis!!!
en vis kvinna sa en gång till mig:
"Santa Maria står i kryddhyllan!"
![]()
Oj här har det hänt grejer ser jag...
Vi var och storhandlade igår, som vi brukar på fredagar.
Avslutade kvällen med nya Beck filmen, Stormens Öga. Njaa.. Vet inte riktigt vad jag tyckte egentligen om filmen. Kändes som att det inte riktigt var Beck längre, men riktigt bra gjord. Blev lite nervös att snygga Persbrant skulle försvinna. Skulle sluta titta på Beck på en gång då!
Han är såå snygg.. yaaammmii!! 
Nää nu väntar solen på oss där ute och blir självklart en snabbis till Uffes också.
Ha en bra lördag i solskenet!
Hallelulja!
/Marie
Jahapp... Somnade i soffan mitt under pågående På Spåret-final, vaknade kl 22, gick på toa, somnade om i soffan och sov till kl 01 då jag avancerade till sängen.... DET är fredagsmys det
Känner mig grymt utvilad idag trots att Lillkillen hävdade att kl 05.30 är det lek och bus på schemat.
Melodifestival i kväll då och jag känner på mig att jag kommer att kolla även fast jag tycker att det mesta är riktigt dåligt. Jag lovar dock att när Timotej spelar så ska jag både blunda och hålla för öronen... Det kan vara bland det sämsta jag både sett och hört, synd som fasen att låten ska sätta sig som en fästing på hjärnan och vägra släppa taget...
Favoriter...? Minns knappt vilka som är med men tror att jag gillar Andreas Johnsson och Peter Jöback... Har hört deras låtar en gång vardera, under snabbrepriser så, förbehåll för att ändringar kommer att ske under kvällen...
Nu ska jag ta en lååång promenad i skogen med min galning till jycke.