***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
nej men seriöst......inte ens vid konfirmationåldern får inte barnen bestämma....
Absolut, vill hon gå med i svenska kyrkan när hon är äldre så självklart får hon det? Det skulle vi aldrig hindra. Likaså med dopet senare i livet, konfirmation, vigas kyrkligt osv.
men du gjorde ju valet att ha namnceremoni.....man behöver inte ha nåt då. Hon hade ju fått sitt namn när hon döptes senare då om hon ville.
Vår cermoni/fest hade vi får att fira att vi fått barn! Helt enkelt, en stor fest med släkt och vännerna. God mat och musik. Egentligen inget med namnet att göra för fem öre. Vi satte helt ihop våran dag, som vi ville ha den, just för att fira att Nelly kommit. Samlade alla som bor långt bort, som man dessutom kanske inte träffar alls ofta.
artikeln i tidningen hadlade om namnceremoni ju.....
Jasså du läste den? Kul!
Kärt barn har många namn. Namnfest/namngivelsecermoni/namngivelse fest. Det har med att man firar att man fått barn och sen att man väljer att tex prata om varför man valt ett namn. Inget kristet och inget med Gud.
Helt enkelt en bra anledning och dra ihop släkt och vänner och ha en kul fest tillsammans!
läser man tidningen så är det ju svårt att undvika en stor artikel. Vad har namngivelse med föda barn att göra?? Trodde jag va födelsedag??
wiiihoooo va alla skriver... Nu får ni lugna er lite jag hinner ju inte läsa!
Här delar vi väl lika?! vi lagar mat,jobbar, skruvar upp hyllor, klipper häckar och går ut med sopor,diskar etc. lika mycket.
HAHA Meloner och raggsockor med stenar... öööhuh!!... *visualiserar inte*
men kan stolt säga att mina oxå vuxit nu *tihi* , preggot har kanoooooner!
Begravas- skiter i vikket.. jag e död då. Ingen behöver ge mej en kista som kostar apa, blommor och hitan å ditan. .Och som sagt avgiften betalar vi ju alla.
Sen om de gräver ner mig på bakgården eller skippar mig i sjön Quittar.
hade pxc party här hemma för ett tag sen
Det var dyyyyyyyyyyyyyyyrt men vikka snygga tuttkassar!!
Helgen blir lugn. Mamma och pappa kommer hit i morrn på lite mat och så ska vi titta på melodifestivalen.. eller katastrofen... får vi väl se hur det blir..
Ha en bra helg allihopa=)
Detta är ett diskussionsforum. Vet man med sig att man inte klarar av att diskutera alternativt inte klarar av att föra en dialog med någon som tycker något som avviker från ens egna uppfattning så kanske man inte bör läsa/skriva på sådana ställen där man kan råka ut för människor som tycker annorlunda än vad man själv tycker. VAD det handlar om spelar ingen som helst roll, bröst, politik, religion osv. Jag gillar att diskutera och jag tycker att det utvecklar mitt sätt att tänka och att se på saker, att diskutera med likasinnade ständigt och jämt ger mig inget vidare utbyte.
Jag tycker att det är intressant att höra hur andra tänker och resonerar och jag inser att jag själv ibland får andra min uppfattning, att jag gjort en tankevurpa eller får nya kunskaper som ändrar min inställning. jag respekterar att vi alla har olika åsikter och jag uppskattar det också.
Vad inforemerar då prästen om angående dopet, inte säger väl en präst att det inte har med att döpas in i den svenska kyrkan och in i den kristna tron att göra...? Att det inte handlar om tro..? En fadder som utses i samband med dop i kyrkan måste dessutom själv vara döpt och medlem i svenska kyrkan...
Vad gäller begravning så var jag nyligen på en borgerlig begravning och det var den finaste begravning jag varit på. Det var min farmor som begravdes, i ett fint litet kapell som vi pyntat själva, med tal och sång och inget Jesus och av jord är du kommen.... Efter begravningakten så åkte vi med MS Wettervik, åt en massa god mat och drack vin och öl och lyssnade på farmors favoritmusik, barnen dansade och hade skoj. Hon är begravd brevid farfar på kyrkogården. Det var otroligt värdigt och personligt, utan präst...