***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
14 dar övertid med Nina och 6 dar övertid med Ronja.
Vi gillar korta namn, amerikansk "klang" gillar vi.
De som vi inte tycker om är typ hampus, rasmus.. sen så har vi inte fastnat för de "äldre" namnen heller.
Sam hade varit klockers om det inte varit taget redan... tusan :-P
Leia är fint.
Hej alla.
Jag tittar ju in här typ en gång i kvartalet eller nåt så ja missar massor här märker jag:)
Nu en fråga till er som pluggar/pluggat med småbarn hemma:
Har det fungerat bra med studier läxer och allt det innebär med säg en 2-3 åring hemma?
har nämligen lite funderingar på att ta tjänstledigt och läsa på komvux till hösten.Kan vara lite intressant å höra om någon har erfarenheter av detta slag:)Även om ni varit gravida och pluggat,,,nu är ju inte jag gravid men det kan ju inträffa under studiernas gång ,,det kan man ju aldrig veta:)
Pia - Då gissar jag på ...Hmmm....nä, måste nog känna efter lite ...
Kille eller tjej...? Jag tror att det blir en kille... Innan BF...? Jupp, det tror jag...
Namn - Hade faktiskt tänkt på Sam, men det sket sig då...
Nikki tycker jag om
Milton
Morris
Devin
James
Vince(nt)
Jenna
Alexie
James
Jason
Jamie
Emmy
Jack
Lucy
Eddie
Alex
Annie
Zack
Ally
Äsch, jag är visst skitdålig på det där med korta amerikanska namn...
Hej hej Ting!!
Jag har ju pluggat två terminer nu på heltid. Det är fullt upp. och jag har barnen på dagis 8-15, annars hade det inte gått ihop sig! För att koncentrera sig med de huliganerna hemma är lika med katastrof....
Och nu är jag ju gravid å pluggar OCH har en 2 å 5 åring hemma.
Det var jobbigt ibörjan för fokuset var lite sisådär med trötthet å illmående. Nu är det mest tungt å så, flåsigt att ta sig till skolan...
Åh Pia,,du blir min förebild hör jag:)
Ja jag kan tänka mej att det kan bli rätt tufft asså.Men klarar du det så borde jag klara det:). har lite svårt att se Oscar låta mej plugga ifred,,,men han är ju lite större till hösten.Han vill ju oftast ha all min uppmärksamhet om jag gör nåt annat än ägnar mig åt honom.
Får man fråga vad du pluggar?är det lektioner hela dagarna eller läser du en del hemma?
Nelly heter Leia i andra namn.. så håller med, är himlans fint!
Vi hoppas att få våran William/Wille någon gång i framtiden.. en pojke i familjen vore kul och vi sedan vi träffades alltid pratar om "Wille" och när jag var gravid med Nelly var det Wille magen.. även om jag visste att det var en tjej!
Jag tror på en 3.e tjej
Namn? Oj det är så svårt att bestämma innan ju!
Har sökt studier till hösten på univ. Ska söka något mer så kanske blir student till hösten igen då.. vi får helt enkelt se, beror ju på om något jobb dyker upp. Kan bli intressant att se hur det går som småbarnsförälder ![]()
Här har ni en till som har pluggat när barnen var små, och jag var dessutom ensamstående!
Gick jätte bra. Barnen var på dagis medan jag pluggade och när barnen var hemma så var det bara barnen och inget annat.
Tror man måste ha massor av självdiciplin för att klara det och sätta upp regler och mål hur man ska klara sig igenom skolan.
Jag hade som regel att när barnen var på dagis så var det plugga som gällde. När jag hämtat dom från dagis så var det bara dom som gällde och inget annat.
Annars är det nog lätt att barnen kommer i kläm.
Kan säga att jag var såå skeptisk till att plugga när barnen var små, men kan säga att jag är riktigt stolt över mig själv att jag orkade kämpa mig igenom de åren trots motgångar som dödsfall etc.
Så kämpa på ni som har studieplaner. Allt går om man bara vill!
Ting- Jag läser komvux. Denna termin är det datakörkortet på 300 poäng, info och layout på 100 poäng och historia på 100 poäng.
Detta är på distans. Men jag har tillgång till lärare på skolan tex tisdag förmiddagar, samt mail kontakt om jag undrar över något.
Men självdiciplin är A och O som Marie sa. Jag pluggar när barnen är på dagis, lägger ifrån mig det när jag hämtar dom. Ja vissa helger- om jag har prov en måndag pluggar jag ju. Men då jobbar ju inte robban.
Men jag har fixat detta plus en deltid på 20% också.
Så klart att du fixar det!! Bara man är motiverad och har ett mål!
Idag har jag varit på Willys. Fyllt på förrådena
hanna- INNAN, nej det har jag inte tid med
hahaha
Vincent gillar både Robban och jag, dock är det ganska många som heter så nu.
I Nina och Ronjas kull finns det inte många med samma namn.. lite så tycker vi om... oxå..
Beror nog lite på vad för studier man pluggar hur svårt det är med småbarn hemma Distans är ju guld, passar ju perfekt!
Brorsans fru studerar på Örebro Univ. med 3 barn på heltid och brorsan jobbar heltid. Dom små har inte dagis.. DÅ kan man snacka självdiciplin eller galenskap?
Med Univ. studier dessutom, rätt tufft!! De små född 07 och 08 och stora tjejen 99.
Att plgga med barnen hemma varannan vecka är ju också betydligt smidigare plus att de är på dagis den veckan de är hemma.
Man får nog som Pia säger se studierna som jobbet, man pluggar när barnen är på dagis och sen släpper man det helt när barnen är hemma såklart eller pluggar när de kanske lagt sig för kvällen.
Ting: Vad skulle du plugga?
För mig är det mest ekonomin med CSN lån som spökar, man är ju inte direkt rik som student. Men jag är grymt sugen på att börja plugga igen så man förhoppningsvis får jobb inom något man själv vill jobba med!
Åh tack för alla svar..jag blir bara mer peppad till att börja plugga:)
Ja diciplin måste ja skaffa mej hehe,,,,,
Jag vet inte riktigt vad jag ska plugga men ska träffa en studievägledare på komvux efter jobbet idag och se över vad som finns och vad som skulle passa....
Distans låter ju super,,skulle verkligen passa mej. Det där med att sitta vid en skolbänk hela dagarna får mej att rysa lite men samtidigt vill ja ju plugga för att ta mej vidare:)
Jag är ju lite inne på att kombinera distans och lektioner...får se vad jag får reda på ikväll