• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • minlie
    Pia J skrev 2010-03-22 07:45:41 följande:
    I gammelmormors eller farmors garderob, hittar man påskkläder. Så klaaart! Där finns det blommigt, sjalar, rutigt och randigt i regnbågens alla färger Bara å köra!
    haha SANT!
    Har en påse ligger men måste styra upp det hela och hitta saker som passar Nelly.

Ni som har småbarn, ska dom gå påskakärring?
    Vi ska gå med ett par kompisar, fast blir bara ett par hus såklart, mest för att prova på
    Nelly 07 ♥
  • Pia J

Blir första året för Ronja, Nina har gått till mormor, gammmelmormor å sånt innan. Sådana hon känner liksom! I år tar vi nog ett par hus här i kvarteret.

Å passandet är ju inte så noga.. Jag har tagit fram nån klänning, en kjol och ett par strumpbyxor i olika grälla färger sen en sjal om huvvet och en om axlarna. Klart!

shit happens
  • minlie

Passar i storlek menar jag {#lang_emotions_dreamer}
    Sen ska ju färger och allt vara helt galet mycke blandade mönster/färger osv.
    Ska försöka leta reda på min gamla kaffepanna som jag hade när jag var liten och gick, innan man böt upp sig till korg för at få med allt godis

Nelly 07 ♥
  • Pia J

mm måste ju nästan göra påskkort oxå!!!  hmm kanske vi skulle fixa idag..

Sitter med den stora uppgiften- mamma du måste skriva min önskelista nu!!
    En soon to be femårings lista kan bli ganska lång :-P

shit happens
  • minlie

Jisses, fyller Nina 5 bast?! stora damen ju

Mycket som ska hinnas och pysslas med. Fast är ju ett tag till påsk ändå (låtsas vi.. hihi)

Nelly 07 ♥
  • Pia J

ja men påskkortet ska man ju fota, sen brukar jag skicka efter via postfoto såna dära med nån kcykling på eller nåt, å då tar det ju nån dag.. sen skickar jag alltid i början på påskveckan, å det är ju SNART...hihi..

Javisst FEM ÅR, heeelt sjukt

shit happens
  • minlie

PANIK! det ÄR ju SNART.. hihi, har du rätt i
    Känns som tiden stannat efter op.. haha. måste ta tag i allt här i veckan.
    Får hem stora tjejerna idag också!

Nelly 07 ♥
  • Missvampiria
    minlie skrev 2010-03-22 07:19:57 följande:
    Wohoooo, vilken underbar morgon, solen tittar fram redan. Ser ut att bli en finare dag än blasket igår  Föresten, påskkläder till små. Någon som vet bra mönster eller vart det finns kit med färdigt utklädningspaket?
    Såg att dom hade förkläde+huckle på Netto förra veckan, men dom är säkert slut nu... Annars får du rota på myrorna eller röda korset efter kläder

Neo gick påskgubbe till ca 4 grannar förra året, blir nog nåt sånt i år också.
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • planerat09

Tja!!

Inte svårt att sy ihop ett förkläde och ett huckle behövs inte ens sys.
    Bara att välja och vraka bland alla "regnbågsglada" kläder på någon secondhand.
    Annars finns det kit på de flesta affärer nu för tiden. Tror tillomed att ica och konsum har också för den som inte vill pyssla ihop nåt själv.

• planerat09

Morrn!

Perfekt att regnet har kommit idag. Hoppas nu att all snö försvinner.

I dag blir det att städa upp från helgen.

Vad händer hos er andra?

Svar på tråden ***Hallsberg***