• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • MinGu

Häpp!

Skitväder, jag vill hellre ha snö... Snacka om att det som göms i snö kommer fram i tö, blä!

Jag har rensat bland Gustavs kläder,  tvättar, städar, diskar och bakar Kärleksmums... Funderar på om jag ska börja riva bort listerna i köket, vi ska tapetsera om kök och hall.

Vet inte om våra barn kommer att gå påskakärring/gubbar. Ingrid har inte riktigt fattat grejen. Blir det av så blir det till grannen och så till släkten, inte runt runt till alla möjliga...

På fredag ska vi på Mora Träsk i Örebro med ett gäng vänner med barn i Ingrids ålder. Det ska bli skoj, Ingrid älskar "Meja Moja!".

• minlie

Hanna: Vart ska ni på Mora Träsk?? Låter jätte skoj ju Har jag missat totalt!

Nelly 07 ♥
  • MinGu

Tina - Det är på Club700...väl..? Tror det iallafall. Först ska vi ut och käka med alla barnen, på något barnvänligt ställe i stan, får se vad det kan bli. Gustav ska vara hos mina föräldrar.

• minlie

Kul! Sökte på det nu och såg att det var där
    Har en kompis som hennes bar också älskar Mora Träsk så ska helt klart tipsa henne. Kul när det finns lite att gå på.
    Vi har bestämt med bästa vännen och hennes barn att vi ska gå på Cirkus nästa månad. Tror jag kommer bli succé, Nelly älskar djur
    Stora tjejerna brukara lltid gå varje år då dom är hos oss och tycker också de är jätte kul, fast iår är det i Kumla vad jag förstått, som närmast. Iallafall nu på våren.

Nelly 07 ♥
  • Pia J

uäääk- idag på vägen hem från skolan fick jag stanna och kräkas.. verkligen kul. INTE!
    Bara helt sådär. Först väldigt ont i magen, å då fick jag ju givetvis sammandragning. Sen så bara kom det. Och jag är fasen inte den som kräks i första taget..
    Och lite pinsamt..

Så har varit soffliggande sen halv elva typ. Men inge mer kräka. Fast har inte vågat ätit nåt heller. Bebis rumlar runt som vanligt så lill*n mår bra!

fast Hanna vädersnubbarna säger att det är vår regn så är det ju najs

shit happens
  • minlie

Pia: Hoppas du är piggare nu!

Här är det full fart med alla barn och kompisar till höger och vänster.
    Just nu är sambon inne och shoppar loss med största tjejen. Vårskor och gummistövlar och vårjacka och nya inneskor till skolan. Vet ju hur det brukar sluta, kommer väl hem med halva Marieberg kan jag tro  {#lang_emotions_dreamer}

Här blir det tacos mys ikväll!

Nelly 07 ♥
  • Pia J

Jo da nog är det kräkan allt- idag ligger Robban heeeelt färdig.
    Jag har lyckats fått i mig lite fast föda idag, så känner att det vänder. Skönt att det inte  verkar vara långvarigt!!
    Men att vara gravid och magsjuk...ingen hit.
    Men jag har tagit ett rejz och spritat,klorinat ALLT i min väg, bytt handdukar och sängkläder.. så nu är bacillerna förhoppningsvis väck på materiella ting.
    Nu är det bara och hoppas att inte barnen åker på det... *håller tummar å tår*

shit happens
  • planerat09

Hej Hej!!

Vad otroligt skönt det är ute nu. Har precis kommit hem från en långpromenad.
    Sanna sover så skönt och jag är piggare än vanligt, så nu ska jag passa på att fixa till hemmet lite och laga god mat av fläskfile och potatis. Mums!

I morgon får ni läsa NA. Då kommer det vara en artikel om den "trevliga" försäkringskassan. Hur de behandlar gravida.

• Waersta

Vi åker till Skåne över påsken och behöver därför inte tänka på påskkläderna i år.. barnen blev superglada över trippen och förhoppningsvis sörjer de inte att de missar själva "påskandet".

Börjar bli lite orolig för att jag ska klättra på väggarna när jag är föräldraledig. Med grabbarna vad jag mammaledig i 9 månader, denna gång kommer jag troligtvis vara hemma längre om inte B får någon fast tjänst innan dess.. Iofs så har jag ju sysselsättning under tiden, men jag är inte van med att ha så lite att göra. Förhoppningsvis kanske jag vänjer mig?!

Pia J: Kräksjuka är ente att leka med, fyy. Hoppas Ni mår bättre.

Hanna: Mora träsk is the shit!!

• MinGu

Marie - Vad för artikel, nyfiken, det är länge kvar till morgonen...

Svar på tråden ***Hallsberg***