***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Bea: Nog har man att göra med en liten hemma.. du behöver nog inte oroa dig
Tycker vädret mest är grått och skitigt ute är det, nej usch och fy. Nu får det torka upp lite!
Tog ut cyklarna åt stora tjejerna igår, kul efter vintern. Och i eftermiddag blir det att ta ut lillans cykel och göra kvarteret osäkert
Många som har kräksjuka! Usch och fy, man får hoppas man klarar sig!
Idag blir det Våfflor till kvällsis här, är ju våffeldagen så
Ska fixa ihop lite matiga röror till också, blir så sött med grädde och sylt till. En av rörorna är farmors special, salt och gott med bla lök och bacon i. Mumma!
är människa igen! EUREKA!
Idag är det vår -PUNKT- jag har ställt ut mini påskliljor på framsidan...
Vi flyttar våffeldagen till helgen i stället ![]()
Hej hej,
länge sedan sist jag var inne
Såg att Pia J haft kräkis, blääää....Det måste vara vidrigt att ha som gravid!
Vi lyckades också missa våffeldagen pga maken är dyngförkyld (nåt virus) så vi ska också ta igen det i helgen.
I dag fick vi kallelse till föräldragrupp, kändes konstigt, det måste ju innebära att vi faktiskt kanske ska ha barn?! (inte fattat det riktigt än)
Ni erfarna, vad gör man på föräldragrupperna? Jag har lyckats skrämma upp maken om filmer om hur barn blir till och samtalsgrupper uppdelade per kön, han såg inte överförtjust ut
Så, ni som sitter på facit, vad gör man egentligen?
Vi gick på föräldragrupp, mest för att träffa andra som också ska ha barn nästan samtidigt. Man sitter mest och pratar och går igenom allt möjligt. Film får man se, en förlossningsfilm, men inte alls otäck utan mer faktafilm.
Man pratar väl lite om vad man ska handla hem, hur man ska förbereda sig, vad man ska tänka på, vart man kan vända sig i olika ärenden osv osv.
Trots att det var sambons 3.e barn och mitt första så hade han aldrig gått i föräldragrupp tidigare och tyckte det var intressant också. Men som sagt, vi gick mest för att få kontakten med föräldragruppen som jag och Nelly sen fortsatte att träffa och fortfarande har kontakt med vissa
Och föresten.. FIKAR gör man ju varje gång också 
Nu har vi fredagsmyst med Mcdonalds och strax blir det Let´s dance finalen!
Trevlig kväll!
ja vår stoooora föräldragrupp bestod först av jag + karl, tina + karl o en annan kvinna. sen blev det ju bara vi tjejer.
jag gick för att ha nåt o göra samt kul o fika... hahaha info vette fasen. det va ju endel men som sagt, det va ju mest fika o byta tankar typ. o även då lyssna på kvinnan som va jämngammal som bm o kunde allt. man kände sig ganska liten hahaha
får sova när man blir gammal hihi
ja men visst går man mest för gemenskapen, alltså träffa andra gravida å så. Men jag tycker det har räckt bra å gå en gång. Och fika som sagt är ju aldrig fel!
Jag håller med föregående talare om att vi mest gick i föräldragruppen för att träffa folk som skulle ha barn ungefär samtidigt som oss
Sen är det alltid kul att dela tankar med folk som är i samma situation som en själv. Vi fick också se förlossningsfilmen
Ikväll ska jag till Cedars för att se lillbrorsans band spela, ska bli riktigt skoj!
Har snurrat igenom halva Hallsberg för att få tag på påskkort, verkar tusan omöjligt. Ska klippa och klistra och fixa men hittar inte det jag ska. Åkte tom till Uffes som jag aldrig annars är på, snacka om folk? haha, fick en chock! kaos och bilar överallt.. för en loppis/uffes en lördag? Jag är tusan impad
Har inhandlat påskris, fjädrar och annat påskfix som ska greja med i början på veckan och sen en STOR bukett tulpaner 
Matat ankorna också, en av Nellys favvosar!
Tja Tja!!
Tycker det är super kul att Uffes annordar loppis. Det är en mötesplats för många. Även kul när man kan hitta gamla antika föremål som inte finnas att köpa på ica och konsum.
Idag har vi varit ute för att plocka vårt egna påskris. Varje år så är det en "jakt" efter de egna riset här hemma.
Idag åkte vi ut till skogen och som alla vet så är det MYCKET snö överallt.
Så kom vi till en enslig skogsväg där det stod en stor vägskylt "översvämmning". Sambon och jag tänkte samma sak.. Åhh ditåt måste vi åka för att "verkligen" se att det är översvämmning.. haha! Jajjemensan vi som är världens bästa på att hitta på äventyr och letar efter lite action i livet så självklart styrde vi in på den översvämmande vägen. Vi åkte och åkte och åkte och tänkte att jaha.. här var det ju ingen översvämmning men väldigt lerigt och skitigt. När vi sagt ordet översvämning så stog vi mitt i allt.. Gaahh vänd bilen för fan innan vi kör fast ropar jag, och sambon läser samma tankar som jag om att "tänk om" vi skulle köra fast här i all skit och vatten hur fan ska vi förklara för den som får åka och hämta oss!? Det skulle vi få "äta upp" länge ,länge efteråt. eftersom det stod en stor varningstext att det just var översvämmning.
Men men.. Det var inge fara. Vi är hemma och välbehållna, men inget påskris. Vi bytte påskriset mot action istället.
Ja dårar eller livsnjutare!? Det kan disskuteras.. haha Fan så roligt hade vi iallafall!
Artikeln om försäkringskassan stod tydligen inte i NA utan i tidningen etcetra.
Var en gravid kompis som det handlade om.
Hoppas ni får en lika bra lördag som vi har haft och kommer att ha!
Livet blir till det man gör det till!