• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • LJ87
    CarroW86 skrev 2010-05-11 15:20:27 följande:
    Bokat tid för 3D/4D ultraljud i Linköping nu, 17/6 är det dags :)
    åh va roligt.. =) själv har man tid den 7/6 för könultraljud i malmö... =)
  • LJ87

kan tillägga att de inte är 3d ultraljud utan ett vanlgit 2D

• LurvensFrö

Nä nu hoppas jag in här. Var inne för längesen och fick bf 30 sep, nu blev jag flyttad tillbaka till 1 oktober.

Ser att det är ul på g. Själv gick det bra och vi väntar en pojke!

LJ87: Ska ni till emmakliniken för köns ultraljud?

Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Ella1986

Hej igen alla blivande mammor!

Hur många av er har känt fosterrörelser ännu? 
    Jag är i vecka 19+1 och har ännu inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebis. Jag har moderkakan i framvägg, så det kanske påverkar hur mycket jag känner. De gånger jag inbillar mig att jag kanske har känt något har jag suttit eller legat, och det har varit på kvällen. Vore kul att höra hur ni andra har det på rörelsefronten!
  • Mabaja

Jag har känt min lilla parvel sen i slutet av vecka 13. Trodde att jag var i vecka 14, men blev flyttad på rul. Jag tror att moderkaka i framvägg bara ska "påverka" känseln när det gäller att känna utanpå magen... Inte rörelserna i magen. Men det är inget konstigt att du inte känner, det kan ju vara så enkelt att den sparkar mot ryggen!

Imorgon ska jag till bm och prata om min foglossning. Kan knappt gå längre. Gör så himla ont! Vill gärna vara någorlunda smärtfri på lördag då jag ska bli FRU! =)

• Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-11 16:56:45 följande:
    Ella1986 : Jag känner massor i magen Fast jag har moderkakan i bakvägg och bm sa att då kan man känna tidigare. Mabaja : oj vilken söt mage du fått!
    Tack Lurven! =)
  • CarroW86
    LJ87 skrev 2010-05-11 15:48:34 följande:
    åh va roligt.. =) själv har man tid den 7/6 för könultraljud i malmö... =)
    Könultraljud behöver vi inte göra då vi såg på RUL att det är en liten pojke vi har i magen, men vill ändå göra ett 3D då det är första barnet :)
  • LurvensFrö

här i malmö kan man få det vid ul v 32(3D), jag vill egentligen tidigare men sambon tycker vi kan spara dem pengarna och då vi kan få det gratis v 32.
    Så jaja jag får stå ut och vänta.

Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com