• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Lindsey
    Mamma till W skrev 2010-05-16 22:13:39 följande:
    Skönt att jag inte är helt ensam med krämpor i fötterna! Du får flytta in i tofflor! =) På mig är det ovansidan som svullnat upp.. Ser ut som en pensionär när jag kollar mina fötter! =) men lite har gått ned sen inatt!
    Jaa, blir detta värre får jag flytta in i mina fula, men jättesköna scholl badtofflor i sommar! Används just nu som inneskor på jobbet, haha! Jag som precis har köpt ett par jättesnygga rosa converse som jag inte ens kan använda just nu om jag inte går jättesakta och försiktigt pga hälarna, så typiskt! Trodde inte man fick problem med svullnad och ont i fötterna så tidigt, men har som sagt känt detta i flera veckor.
  • Längta

Jag har fått svullna fötter mina tidigare graviditeter fast mycket senare än ni beskriver. Det är JOBBIGT, jag vet men tack och lov går också det över. :)

• LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-16 21:58:52 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka efter ett fantastiskt bröllop! Enda negativa av vår dag är att mina fötter svullnade upp igår och har varit någon storlek större även idag! Är det någon av er som känt av något sånt? Kom inte i mina skor idag så lite problematiskt har det varit och aj aj aj vad ont det gjort! =) Men det är det värt! Efter den dag vi hade igår! Är i vecka 21 nu så halvvägs är passerat, dvs kortare tid kvar än jag gått här och räknat!! =) Det känns bra! =)
    Vad skönt att allt gick bra! =)

Jobbigt med svullnad men har hört fler som har det, själv har det inte hänt mig än.
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Mabaja

min svullnad har gått ner nu! Nu ser jag ådrorna och det som inte syntes när det var svullet... Nu är jag bara lite öm på ovansidan! Var nog bara lite överansträngning.. Höll ju igång 05-01 på vår bröllopsdag!

• LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 10:20:50 följande:
    min svullnad har gått ner nu! Nu ser jag ådrorna och det som inte syntes när det var svullet... Nu är jag bara lite öm på ovansidan! Var nog bara lite överansträngning.. Höll ju igång 05-01 på vår bröllopsdag!
    oj oj hihi, jag hoppas annars att jag slipper det ett bra tag, men det är väl nu det brukar börjar. Hoppas på att ha förlovningsringen ett tag till hhihi. På tal om det, =/ har glömt min hemma. Snacka om naket det känns.
  • Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-17 10:41:50 följande:
    oj oj hihi, jag hoppas annars att jag slipper det ett bra tag, men det är väl nu det brukar börjar. Hoppas på att ha förlovningsringen ett tag till hhihi. På tal om det, =/ har glömt min hemma. Snacka om naket det känns.
    haha, det känns inte naket så länge man inte upptäckt det, sen är det bara det som finns i tankarna! HAHA. Själv har jag en cm blingbling på fingret nu! eftersom det är två ringar! =)

Det är så skönt att ha fått tillbaka sin normala fotstorlek. Idag kanske jag kommer i mina skor! HAHA.
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 11:11:31 följande:
    haha, det känns inte naket så länge man inte upptäckt det, sen är det bara det som finns i tankarna! HAHA. Själv har jag en cm blingbling på fingret nu! eftersom det är två ringar! =) Det är så skönt att ha fått tillbaka sin normala fotstorlek. Idag kanske jag kommer i mina skor! HAHA.
    haha, ja hade jag inte upptäckt det så haha..

vad skönt att du kan ha dina skor, jag är lite rädd för att vakna upp en dag och inte hitta skor en morgon som passar! Hur tar man sig till jobb då? =/
  • Ellismamma

Hejsan alla gravida o glada!
    Väntar mitt första barn i Oktober, vi ska på ultraljud på fredag ska bli så roligt o spännande :) men är samtidigt lite orolig...kommer säkert vara nervös innan..
    men längtar efter att få se vårat lilla liv i magen !

Efter ultraljudet tänkte vi fara och titta på barnvagnar :)

// Soliga hälsningar från ett varmt Luleå :)

• Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-17 11:26:07 följande:
    haha, ja hade jag inte upptäckt det så haha..vad skönt att du kan ha dina skor, jag är lite rädd för att vakna upp en dag och inte hitta skor en morgon som passar! Hur tar man sig till jobb då? =/
    jag har köpt sandaler jag ska ha när mina fötter börjar jäsa. Lika bra att inhandla redan nu. haha.
  • Hemi21

Vaknar på nätterna nu för bebisen lever rövare, hur ska det då bli längre fram? Hehe, så häftigt när man sitter i soffan och ser hur det helt plötsligt bullar ut på magen, en spark :)