• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • drömmaromsmått

Några internet sidor utgår från totala längden dvs mellan huvud och fötter och somliga utgår från huvud till rumpa någon räknar även som att man är i v17 om man är i 17+ t ex har märkt att babycenter gör det, sen kan det vara olika om de utgår från början på veckan eller slutet man får ta det mesta med en nypa salt och lägga beräkningen någonstans emellan, det gör jag i alla fall =)

• misa85
    MariaOMarkus skrev 2010-05-19 09:06:59 följande:
    Misa - tycker det står så olika kring hur stora bebisarna är..kollade på gravid.se där strå det att barnet är ca 16 cm och på growinpeople.se står det att barnet är kring 20 cm. på rul sa hon inte heller hur stor våran bebis är och på pappret som det står hu rde mätt fattar jag noll av :p
    ja fattar inte heller det som står efter rul. Men ska till bm idag samt på nytt ul på fredag och då ska jag fråga, vill veta =) jag tycker det är konstigt att det får plats två st därinne =)
  • MariaOMarkus

mabaja -aah där är den sidan jag letat efter så länge,tack {#lang_emotions_sunny}

misa85 skrev 2010-05-19 09:27:06 följande:
    ja fattar inte heller det som står efter rul. Men ska till bm idag samt på nytt ul på fredag och då ska jag fråga, vill veta =) jag tycker det är konstigt att det får plats två st därinne =)
    hehe jaa det är verkligen coolt att de får plats två små bebisar i din mage jag ska oxå på ett nytt ul fast den 25 maj..ska fråga då jag oxå =)
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • LJ87

tjoho, 50% av graviditeten är gjord idag... =) nu känns de verkligen som man kan börja räkna ner på riktigt! =)

• Soffi83

RUL avklarat, blev flyttad till 11:e oktober och allt såg bra ut. Nåt kön lyckades vi inte se dock. Har bokat en privat tid längre fram för att ta reda på det.

• MariaOMarkus
    Soffi83 skrev 2010-05-19 18:29:19 följande:
    RUL avklarat, blev flyttad till 11:e oktober och allt såg bra ut. Nåt kön lyckades vi inte se dock. Har bokat en privat tid längre fram för att ta reda på det.
    Skönt att allt såg bra ut ligger du en dag efter mig,har bf 10e okt
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Mabaja

Går in i vecka 22 imorgon! Så roligt att det "bara" är 18 veckor kvar.. haha.. Eller är ju egentligen 19, men ni fattar! =) Nu kan man ju nästan börja räkna ner!

• Hemi21
    Mamma till W skrev 2010-05-19 19:48:52 följande:
    Går in i vecka 22 imorgon! Så roligt att det "bara" är 18 veckor kvar.. haha.. Eller är ju egentligen 19, men ni fattar! =) Nu kan man ju nästan börja räkna ner!
    Ja, det är helt sjukt vad tiden går fort. Då är du nästan en hel vecka före mig, känner du bebisen något? Jag känner min varje dag mer eller mindre. Köpt något än?
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-19 19:58:17 följande:
    Ja, det är helt sjukt vad tiden går fort. Då är du nästan en hel vecka före mig, känner du bebisen något? Jag känner min varje dag mer eller mindre. Köpt något än?
    Ja det sparkar och buffar hela tiden... går även att känna utanpå! Så det känns fantastiskt! Nu önskar jag bara att Daniel ska få känna! han har inte tålamod att vänta på att det börjar röra på sig för så fort man lägger handen på så blir det ju självklart lugnt där inne!

Nej vi har inte köpt en enda sak ännu! Hela vår budget har gått till vårt bröllop som gick av stapeln i lördags! så nu är det dags att fokusera på bebisen! =)