• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • 2små2stora

Imorgon går jag in i v.21 Ringde till barnvagnsaffären om en söm på suffleten som var trasig, så de beställer en helt ny liggdel.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Hemi21
    Mamma till W skrev 2010-05-19 20:05:06 följande:
    Ja det sparkar och buffar hela tiden... går även att känna utanpå! Så det känns fantastiskt! Nu önskar jag bara att Daniel ska få känna! han har inte tålamod att vänta på att det börjar röra på sig för så fort man lägger handen på så blir det ju självklart lugnt där inne! Nej vi har inte köpt en enda sak ännu! Hela vår budget har gått till vårt bröllop som gick av stapeln i lördags! så nu är det dags att fokusera på bebisen! =)
    Okej, vad roligt med bröllop! Blev dagen fin? Klart den blev, men du förstår vad jag menar, blev den som planerat? Jag har handlat lite grann bara, men har beställt vagn som ska hämtas i slutet av juni. Många utgifter blir det..
  • Längta

Tänk att det finns de som tycker att tiden går snabbt. i min värld går den lååååååååååångsamt! :(  Går in i v 18 imorgon...

• Hemi21
    Längta skrev 2010-05-19 20:36:20 följande:
    Tänk att det finns de som tycker att tiden går snabbt. i min värld går den lååååååååååångsamt! :(  Går in i v 18 imorgon...
    ja visst går tiden långsamt om man tänker frammåt, men vill bara att bebis ska vara här NU. men tänker man tillbaka så känns det som om det var igår jag höll stickan i handen med plusset på.. :)
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-19 20:30:07 följande:
    Okej, vad roligt med bröllop! Blev dagen fin? Klart den blev, men du förstår vad jag menar, blev den som planerat? Jag har handlat lite grann bara, men har beställt vagn som ska hämtas i slutet av juni. Många utgifter blir det..
    Dagen blev helt fantastisk! Finns bilder i galleriet om nån är nyfiken! =) Finns ingenting att klaga på! Ingenting kunde ha blivit bättre!

Vi ska beställa vagn i juni-juli! Tror att jag går över tiden så då är det ju ingen brådska! =)
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-19 21:01:34 följande:
    Dagen blev helt fantastisk! Finns bilder i galleriet om nån är nyfiken! =) Finns ingenting att klaga på! Ingenting kunde ha blivit bättre! Vi ska beställa vagn i juni-juli! Tror att jag går över tiden så då är det ju ingen brådska! =)
    Vi fick höra när vi var och skulle köpa vagn att de som beställde nu från Emmaljunga skulle kunna hämta sina vagnar i slutet av september.
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-19 21:06:29 följande:
    Vi fick höra när vi var och skulle köpa vagn att de som beställde nu från Emmaljunga skulle kunna hämta sina vagnar i slutet av september.
    vi ska oxå ha en emmaljunga, men att det är 12 veckors leveranstid.. så det ska inte vara nån fara.. men kanske måste ut och leta ändå... Jag som tänkt köpa hem allt/det mesta i september, så det drar igång nån gång! haha.
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-19 21:11:23 följande:
    vi ska oxå ha en emmaljunga, men att det är 12 veckors leveranstid.. så det ska inte vara nån fara.. men kanske måste ut och leta ändå... Jag som tänkt köpa hem allt/det mesta i september, så det drar igång nån gång! haha.
    Jo det är 12 veckor men de stänger 4 veckor så det blir i praktiken minst 16 veckor.  Vi hittade en vagn på rea när vi var och handlade så vi har redan vagnen hemma.
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-19 21:18:11 följande:
    Jo det är 12 veckor men de stänger 4 veckor så det blir i praktiken minst 16 veckor.  Vi hittade en vagn på rea när vi var och handlade så vi har redan vagnen hemma.
    haha, ja då lär vi ut och leta i helgen då! Tack för tipset! Jag som vill skjuta upp allt i sista sekund! =)
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-19 21:21:58 följande:
    haha, ja då lär vi ut och leta i helgen då! Tack för tipset! Jag som vill skjuta upp allt i sista sekund! =)
    Det var så lite Har haft tur och inte behövt beställa någon vagn utan de har alltid funnits hemma.