• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Mabaja

Vi kommer också göra 3D-ul! Kostar visserligen en halv förmögenhet, men det är det nog värt! De tipsar mellan 27-32 att genomföra det, för att det sedan kan bli svårt då bebisen är så stor. Så vi har planer på typ vecka 28-29, det ligger ju ganska i mitten av deras rekommendationer! =)

• LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-11 18:15:10 följande:
    Vi kommer också göra 3D-ul! Kostar visserligen en halv förmögenhet, men det är det nog värt! De tipsar mellan 27-32 att genomföra det, för att det sedan kan bli svårt då bebisen är så stor. Så vi har planer på typ vecka 28-29, det ligger ju ganska i mitten av deras rekommendationer! =)
    hoppas då jag blir kallad v 32 och inte senare
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • MariaOMarkus
    Ella1986 skrev 2010-05-11 16:39:48 följande:
    Hej igen alla blivande mammor! Hur många av er har känt fosterrörelser ännu?  Jag är i vecka 19+1 och har ännu inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebis. Jag har moderkakan i framvägg, så det kanske påverkar hur mycket jag känner. De gånger jag inbillar mig att jag kanske har känt något har jag suttit eller legat, och det har varit på kvällen. Vore kul att höra hur ni andra har det på rörelsefronten!
    ja gahr känt tidigtm ed detta barn oxå men har moderkakan i framvägg vilket gör att rörsleserna minskar lite.
    Men enlig BM på mitt >RUL igår sa hon att de inte spelade någon roll men jag litar inte på henne utan går på mig egen känslan. När jag väntade dottern så hade jag moderkakan i bakvägg och kände mkt mer då än nu.

De ha moderkakan i framvägg kan göra att de tar tid att känna bebisen
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Idaar

Hej tjejer!
    Jag var på RUL i måndags och vi allt såg bra ut och vi väntar en liten kille, jag fick även nytt BF datum den 29 september så nu lämnar jag denna gruppen.
    Lycka till allihopa, snart kommer våra bebisar!

• LurvensFrö
    Idaar skrev 2010-05-12 06:37:43 följande:
    Hej tjejer! Jag var på RUL i måndags och vi allt såg bra ut och vi väntar en liten kille, jag fick även nytt BF datum den 29 september så nu lämnar jag denna gruppen. Lycka till allihopa, snart kommer våra bebisar!
    Vad kul! Grattis!!
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • LJ87
    LurvensFrö skrev 2010-05-11 16:08:22 följande:
    Nä nu hoppas jag in här. Var inne för längesen och fick bf 30 sep, nu blev jag flyttad tillbaka till 1 oktober. Ser att det är ul på g. Själv gick det bra och vi väntar en pojke! LJ87: Ska ni till emmakliniken för köns ultraljud?
    precis vi ska till emmakliniken... =)
  • LJ87
    Ella1986 skrev 2010-05-11 16:39:48 följande:
    Hej igen alla blivande mammor! Hur många av er har känt fosterrörelser ännu?  Jag är i vecka 19+1 och har ännu inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebis. Jag har moderkakan i framvägg, så det kanske påverkar hur mycket jag känner. De gånger jag inbillar mig att jag kanske har känt något har jag suttit eller legat, och det har varit på kvällen. Vore kul att höra hur ni andra har det på rörelsefronten!
    ja har inte heller känt något ännu som ja till 100% kan säg e bebisen... ja har också moderkakan i framvägg, sen e de första barnet för mig så ja vet inte riktigt hur de ska kännas... hari nte riktigt något o jämföra med... =)
    ja kände något igår som kan ha varit bebisen, de va på morgonen när ja låg i sängen o de lixom ryckte till och flimrade i magen, svårt att förklara, varade några sekunder o sen slutade de, de kan ha varit bebisen men ja e inte säker... så ja väntar tålmodigt... =) normalt e ju o känna första rörelserna runt v. 20 med första barnet men en del känner ingenting förrän vecka 22... helt olika... =)
  • misa85
    LJ87 skrev 2010-05-12 10:37:45 följande:
    ja har inte heller känt något ännu som ja till 100% kan säg e bebisen... ja har också moderkakan i framvägg, sen e de första barnet för mig så ja vet inte riktigt hur de ska kännas... hari nte riktigt något o jämföra med... =) ja kände något igår som kan ha varit bebisen, de va på morgonen när ja låg i sängen o de lixom ryckte till och flimrade i magen, svårt att förklara, varade några sekunder o sen slutade de, de kan ha varit bebisen men ja e inte säker... så ja väntar tålmodigt... =) normalt e ju o känna första rörelserna runt v. 20 med första barnet men en del känner ingenting förrän vecka 22... helt olika... =)
    jag har inte moderkakan i framvägg men jag känner inte heller någonting som jag säkert kan säga är bebisarna.
    Det är nog ganska olika hur man känner.. ja vet inte heller hur det ska kännas.
  • IdaVi

Jag började känna lite rörelser för nån vecka sen (är i v. 15+4 nu). Men förra gången kände jag inget förrän efter vecka 20 och då hade jag moderkakan i framvägg. Den här gången ligger moderkakan lite längre ner och jag vet dessutom hur rörelserna känns eftersom det är min andra graviditet

Så det varierar en del från person till person och graviditet till graviditet.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Uppdaterar BF-listan. Hoppas det är denna som gäller, det är den senaste jag kunde hitta iaf

BF LISTA  Oktober {#lang_emotions_gravid}

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986
    4:
    5: - Idaar, Soffi83, Jeskan
    6: - Jamtland4ever - CarroW86
    7: - Pumsig - LJ87
    8:MariaOMarkus
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11: