BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Mabaja: Ha det så jättemysigt på bröllopet och njut av dagen! Jag gifte mig i augusti förra året och det var så himla fint! Ett litet bröllop med närmsta släkten i vår trädgård. Strålande sol och allt var perfekt! Hoppas din dag blir minst lika bra!
Nu ska jag slänga mig i soffan. Foglossningen är inte att leka med! ![]()
Tack tjejer!
Nu är det nära! Har stressat runt en massa hela dagen, men nu sitter jag på hotellet och har det bra! Ska bara slappa och ta det lugnt för att orka med morgondagen! =)
Hoppas era magar mår bra och alla krämpor är under någorlunda kontroll!
Nu har jag varit i kontakt med gynakuten... har haft sen i söndags lite färgat på pappret från å till, nu när jag sist här var på toa å var det där igen så jag ringde- tänkte det var bättre å ringa å fråga än å gå å fundera. Hon frågade en massa frågor om jag har ont å så... å det är ju nått jag känner, ilande, huggande , å som kraftig älvärk till å från..
Om det blev värre så skulle jag höra av mig igen å åka in för koll i helgen men om det var som det har varit hittils så skulle jag avvakta tills på måndag å få komma in på en koll då. Så vi får se hur det blir.. nu tror jag innerst inne att det kanske inte är någon fara.. men man blir ju orolig ändå.
hoppas det inte är någon fara jeskan..håller tummarna för dig
Hej! Tänkte ansluta mig, sent omsider, fast jag har fortfarande lite svårt för att helt gå upp i mammarollen - jag vågar helt enkelt inte ta något för givet ännu, tror jag. Beräknat nedsläpp 31/10, men stora ultraljudet sker 27/5 så då vet vi väl exakt, antar jag. Har fått två ultraljud redan, för att veta hur gammalt pyret var.
Undrar dock - alla här verkar så väldigt insatta och jag känner mig lite som jag antar att min mormor hade känt sig, eller så... :)
UL/VUL/MA, alla dessa bokstavskombinationer alla använder, vad betyder de egentligen...?
Hoppas alla har en fin helg!
hehe, jag kände precis likadant...;)
Ul:ultraljud
VUL:vaginalt ultra ljud
MA????vet inte,missafall???
MA betyder Missed abortion, dvs fostret har slutat leva men kroppen stöter inte ut det.