• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus
    Soffi83 skrev 2010-05-18 13:08:15 följande:
    Här talar de inte om vad det blir för kön även om man vill veta. Vi har tänkt att boka in ett privat UL så snart vi har gjort detta för vi är båda väldigt nyfikna. Vi har dock fått för oss att det är en kille, men vill veta säkert. Ska självklart berätta hur det går, superspännande. Blir inte mycket gjort på jobbet för tillfället, så mycket annat att tänka på :)
    Aha oki..spännande och se om ni har rätt..sägs ju att det är lättare och se en pojke på Ul än ett flicka så ni får kika efter en liten snopp imon om bebis vill visa :)

hihi förstår att det inte blir mkt gjort :)
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Soffi83
    MariaOMarkus skrev 2010-05-18 13:49:15 följande:
    Aha oki..spännande och se om ni har rätt..sägs ju att det är lättare och se en pojke på Ul än ett flicka så ni får kika efter en liten snopp imon om bebis vill visa :) hihi förstår att det inte blir mkt gjort :)
    Kommer verkligen hålla ögonen öppna. Är i v. 20 nu så det borde gå att se könet antar jag om man vet vad man letar efter (inte för att jag vet det alls, men ska försöka)
  • misa85
    Soffi83 skrev 2010-05-18 15:50:26 följande:
    Kommer verkligen hålla ögonen öppna. Är i v. 20 nu så det borde gå att se könet antar jag om man vet vad man letar efter (inte för att jag vet det alls, men ska försöka)
    Jag visste inte heller vad ja skulle titta efter, men sambon såg på en gång! Så det är inte omöjligt, någon av er ser kanske =)
  • Soffi83
    misa85 skrev 2010-05-18 15:53:32 följande:
    Jag visste inte heller vad ja skulle titta efter, men sambon såg på en gång! Så det är inte omöjligt, någon av er ser kanske =)
    Killar kanske ser sånt hehe
  • LitenpåG
    Soffi83 skrev 2010-05-18 10:58:49 följande:
    Kommer antagligen sova dåligt i natt, dags för RUL i morgon. Ska bli kul att få ett datum satt nu äntligen :) Misstänker att jag kommer få flytta fram några dagar efter vad BM mumlade om när vi var på ett UL tidigare. Snart halvvägs...
    Då är vi två!
    Ska oxå på RUL i morgon, första gången vi ska kika på den lill*, varken gjort UL eller VUL tidigare i denna grav.

Har räknat ner tills denna dag sen den sista mars, men snart så..!
  • MariaOMarkus
    Soffi83 skrev 2010-05-18 15:50:26 följande:
    ja då borde ni ju kunna se könet =)

lycka till alla som ska på RUL imon :)
  • Soffi83
    LitenpåG skrev 2010-05-18 19:06:38 följande:
    Då är vi två! Ska oxå på RUL i morgon, första gången vi ska kika på den lill*, varken gjort UL eller VUL tidigare i denna grav.Har räknat ner tills denna dag sen den sista mars, men snart så..!
    Extra spännande för din del då. Nu är det inte många timmar kvar...sitter mest och räknar ner tiden.
  • misa85
    CarroW86 skrev 2010-05-19 07:38:17 följande:
    Vi såg att det var en pojke på vårat RUL, det gick verkligen inte att missa :)
    När jag väl insåg vad ja skulle kika efter var det ingen tvekan för mig heller =) Den ene stoltserade sååå tydligt :)

Hur stora är barnen nu egentligen? nån som vet? Jag fick inte veta det på mitt rul. Är i vecka 21 nu, nån som har koll?
  • MariaOMarkus

Misa - tycker det står så olika kring hur stora bebisarna är..kollade på gravid.se där strå det att barnet är ca 16 cm och på growinpeople.se står det att barnet är kring 20 cm.

på rul sa hon inte heller hur stor våran bebis är och på pappret som det står hu rde mätt fattar jag noll av :p