• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • IdaVi

MammaAnna: Klart det går bra på fredag! Det är så häftigt att få se det lilla pyret där inne. Känns så mycker mer verkligt då

Hemi: Vad mysigt!! Jag känner inte så mycket ännu, men är bara i vecka 17. Känner små rörelser ibland och fisksprattel. Men inte mer än så

Puh, vilken foglossning!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • drömmaromsmått

Har nyss varit iväg på rul, allt såg fint ut men moderkakan satt i framvägg och låg precis ivägen för "utgången" så vi måste åka tillbaka om några veckor och se så att den dragit sig tillräckligt långt upp för att det ska kunna bli en vaginal förlossning.
    Blev flyttad 2 dagar men det var åt rätt håll så istället för 17+4 blev det 17+6 =)

• MariaOMarkus
    Ellismamma skrev 2010-05-17 11:30:53 följande:
    Hejsan alla gravida o glada! Väntar mitt första barn i Oktober, vi ska på ultraljud på fredag ska bli så roligt o spännande :) men är samtidigt lite orolig...kommer säkert vara nervös innan.. men längtar efter att få se vårat lilla liv i magen ! Efter ultraljudet tänkte vi fara och titta på barnvagnar :) // Soliga hälsningar från ett varmt Luleå :)
    jag väntar mitt 2a barn och sov jätte dåligt dagen innan UL..jag var så nervös och såg verkligen fram emot de
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • 2små2stora
    Lindsey skrev 2010-05-17 08:53:41 följande:
    Jaa, blir detta värre får jag flytta in i mina fula, men jättesköna scholl badtofflor i sommar! Används just nu som inneskor på jobbet, haha! Jag som precis har köpt ett par jättesnygga rosa converse som jag inte ens kan använda just nu om jag inte går jättesakta och försiktigt pga hälarna, så typiskt! Trodde inte man fick problem med svullnad och ont i fötterna så tidigt, men har som sagt känt detta i flera veckor.
    Stödstrumpor !!
    Inte så snyggt kanske men väldigt skönt. Jag har beställt lite roliga stödisar på pahnemedical.com Googla på Pahne och stödstrumpor.
    Nu ska jag snart iväg för natt nr 2.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LurvensFrö
    Mamma till W skrev 2010-05-17 11:31:04 följande:
    jag har köpt sandaler jag ska ha när mina fötter börjar jäsa. Lika bra att inhandla redan nu. haha.
    ja man kanske skulle göra det och ta en storlek större hmm..=)
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Soffi83
    MariaOMarkus skrev 2010-05-17 15:17:34 följande:
    jag väntar mitt 2a barn och sov jätte dåligt dagen innan UL..jag var så nervös och såg verkligen fram emot de
    Kommer antagligen sova dåligt i natt, dags för RUL i morgon. Ska bli kul att få ett datum satt nu äntligen :) Misstänker att jag kommer få flytta fram några dagar efter vad BM mumlade om när vi var på ett UL tidigare. Snart halvvägs...
  • LurvensFrö
    Soffi83 skrev 2010-05-18 10:58:49 följande:
    Kommer antagligen sova dåligt i natt, dags för RUL i morgon. Ska bli kul att få ett datum satt nu äntligen :) Misstänker att jag kommer få flytta fram några dagar efter vad BM mumlade om när vi var på ett UL tidigare. Snart halvvägs...
    åh vad spännande, så cool känsla, det var så otroligt att gå så jag kunde inte sluta gapa. =O
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • MariaOMarkus
    Soffi83 skrev 2010-05-18 10:58:49 följande:
    Spännande de är så kul att så de den lill* där inne :) du får berätta hur de gick..ska ni kolla kön?

jag ska på ett till ul om 1v.
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Soffi83
    MariaOMarkus skrev 2010-05-18 11:08:25 följande:
    Spännande de är så kul att så de den lill* där inne :) du får berätta hur de gick..ska ni kolla kön?jag ska på ett till ul om 1v.
    Här talar de inte om vad det blir för kön även om man vill veta. Vi har tänkt att boka in ett privat UL så snart vi har gjort detta för vi är båda väldigt nyfikna.
    Vi har dock fått för oss att det är en kille, men vill veta säkert.
    Ska självklart berätta hur det går, superspännande. Blir inte mycket gjort på jobbet för tillfället, så mycket annat att tänka på :)
  • Mabaja

Måste bara berätta en liten anekdot från vårt bröllop i lördags..

Vi stod och diskuterade namn till vår kommande bebis. Det var jag, Daniels farbror och faster, min kusin och Daniels farfar. Vi har tänkt döpa vårt barn till samma namn som hans farfar om det blir en kille och det ska likna hans även om det blir en flicka. När jag berättar det så först tappar han hakan och sen säger han "då får det bli en tjej, vi kan ju inte ha två som heter som mig"!!! Dvs han själv och vår bebis. haha.. Han är så söt Daniels farfar!