• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Lyxig
    Mamma till W skrev 2010-05-24 21:48:51 följande:
    jag har gett upp.. jag har tänkt i flera veckor... men funkar inte... bra dagar kommer det lagom till kl 19... sämre dagar vaknar jag med halsbränna! samarin har hjälpt mig fram till nu... nu är det ingen som helst verkan! börjar fundera hur jag ska kunna sova inatt...
    Halsbränna här med.,... Har testat rennie och samarin, tog en matsked gaviscon men den kom upp direkt, usch så äckligt det var!

Jag läste att man kunde "sittsova" för att undvika halsbränna när man sover.. Har numera ett berg med kuddar under huvudet när jag sover och det funkar väl lite bättre.

Nån som har det bästa tipset mot halsbränna? :)
  • 2små2stora
    Lyxig skrev 2010-05-25 11:44:28 följande:
    Halsbränna här med.,... Har testat rennie och samarin, tog en matsked gaviscon men den kom upp direkt, usch så äckligt det var! Jag läste att man kunde "sittsova" för att undvika halsbränna när man sover.. Har numera ett berg med kuddar under huvudet när jag sover och det funkar väl lite bättre. Nån som har det bästa tipset mot halsbränna? :
    Äta lite och ofta. För mig funkar kall mat bäst. Inga feta såser och inte grillat eller stekt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Soffi83
    Halsbränna här med.,... Har testat rennie och samarin, tog en matsked gaviscon men den kom upp direkt, usch så äckligt det var!Jag läste att man kunde "sittsova" för att undvika halsbränna när man sover.. Har numera ett berg med kuddar under huvudet när jag sover och det funkar väl lite bättre. Nån som har det bästa tipset mot halsbränna? :)
    Jag använder bara tuggtabletter men kan hålla med dig om att Gaviscon är vidrig. Har man väl fått i sig tabletten är det dock okej.
    Annars så drick mjölk eller andra mejeriprodukter, det lindrar.
    Jag försöker även undvika typ paprika för det har jag märkt gör saken värre. Även bananer som är lite för mogna (så länge de är hårda och inte har börjat svartna i skalet verkar det funka)
    Är även typisk beroende av saltlakrits, vilket inte heller är någon bra idé.
  • Soffi83
    2små2stora skrev 2010-05-25 09:20:17 följande:
    Nu har jag blivit halvtidssjukskriven tom den 24/6
    Skönt fast tråkigt på sätt och vis antar jag.
  • 2små2stora
    Soffi83 skrev 2010-05-25 12:33:14 följande:
    Skönt fast tråkigt på sätt och vis antar jag.
    Jo, nu börjar dock strulet med FK.

Fick även veta av dotterns hjärtläkare att jag måste följas på spec.mödravården under graviditeten.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LurvensFrö
    Halsbränna här med.,... Har testat rennie och samarin, tog en matsked gaviscon men den kom upp direkt, usch så äckligt det var!Jag läste att man kunde "sittsova" för att undvika halsbränna när man sover.. Har numera ett berg med kuddar under huvudet när jag sover och det funkar väl lite bättre. Nån som har det bästa tipset mot halsbränna? :)
    Jag tuggar 2 st novalocol vid behov och funkar bra för mig. Gaviscon hatar jag hihi.

Tyvärr funkar inte mjölk alltid för mig då jag får magknip men ibland funkar det bra. Nått som förvärrar för mig är cola.
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • LJ87

hej tjejer!

kan berätta att igår fick jag såååå otn i ryggen, höger sida, så jag fick åka akut in till akuten... de var till 99% ett njurstensanfall... så nu e de bara o vänta på att de jäkla stenarna ska komma ut... kan säg att ja aldrig haft så ont i ryggen i hela mitt liv o de typ strålade fram mot höger ljumske...
    sen hux flux försvann smärtan bara o nu så känne ja lite småkramper...

• drömmaromsmått
    2små2stora skrev 2010-05-25 12:39:53 följande:
    Jo, nu börjar dock strulet med FK.
    Ja usch.. jag ska ringa min handläggare imorgon igen, var ju heltidssjukskriven för kräkeriet i två månader och sista månaden har jag gått tillbaka på 50% men sen första helgen i maj har jag haft problem med foglossningar, först trodde jag att det var kroppen som protesterade efter att jag  varit dålig men det håller fortfarande i sig så jag ska kolla hur hon ställer sig till fortsatt deltid framöver eftersom jag är helt slut i hela kroppen och har jätte ont efter att ha gjort mina pass och ändå går jag bara två kvällar per vecka och är sjukskriven resten.
  • MariaOMarkus

Nu har vi varit på Ul igen coh fick se bebis =) sen fick vi olika filmsnuttar på DVD =)

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Soffi83
    LJ87 skrev 2010-05-25 12:47:18 följande:
    hej tjejer!kan berätta att igår fick jag såååå otn i ryggen, höger sida, så jag fick åka akut in till akuten... de var till 99% ett njurstensanfall... så nu e de bara o vänta på att de jäkla stenarna ska komma ut... kan säg att ja aldrig haft så ont i ryggen i hela mitt liv o de typ strålade fram mot höger ljumske... sen hux flux försvann smärtan bara o nu så känne ja lite småkramper...
    Ojoj, lät inte alls mysigt. Hoppas stenarna kommer ut snart.