• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus
    Ella1986 - jag är inte bara illamående om kvällarna utan de kan även komma på dagen..så va de inte med dottern :)

ja gahde onda ammandragningar med dotten runt vecka 25 då de började men läkaran gjorde inte så mkt åt de.
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • misa85

Är det sammandragningar när magen blir helt hård en sväng för att sen slappna av igen? Jag tror att jag vet att det inte är nissarna iaf för dem har jag kännt nu många gånger, det är mer buffar och sparkar jag får av dem.

• 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 19:35:53 följande:
    Är det sammandragningar när magen blir helt hård en sväng för att sen slappna av igen? Jag tror att jag vet att det inte är nissarna iaf för dem har jag kännt nu många gånger, det är mer buffar och sparkar jag får av dem.
    Ja det är sammandragningar
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • misa85
    2små2stora skrev 2010-05-24 19:38:00 följande:
    Ja det är sammandragningar
    Ok. Nu är ju ja rätt puckad på denna fronten då jag inte kan ett smatt, vad innebär det? Är det vanligt nu och kan man hindra dem? :)
  • 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 19:48:21 följande:
    Ok. Nu är ju ja rätt puckad på denna fronten då jag inte kan ett smatt, vad innebär det? Är det vanligt nu och kan man hindra dem? :)
    Att magen bara blir hård lite då och då är ingen fara, det är normalt.

När de börjar göra ont eller blir regelbundet så kan det var farligt. Det som kan lindra är ett varmt bad och vila.
  • misa85
    2små2stora skrev 2010-05-24 19:52:06 följande:
    Att magen bara blir hård lite då och då är ingen fara, det är normalt. När de börjar göra ont eller blir regelbundet så kan det var farligt. Det som kan lindra är ett varmt bad och vila.
    Ok tack. det håller ju inte på länge heller och är gör inte ont, mest obehagligt.
  • 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 20:16:54 följande:
    Ok tack. det håller ju inte på länge heller och är gör inte ont, mest obehagligt.
    Mina har tyvärr redan börjat kännas ordentligt
  • MariaOMarkus

Samma här..mina SD känns mkt och det är inte skönt alls..{#lang_emotions_undecided}

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Taryn

Grattis till alla! Har vantas en flicka med!!

• IdaVi

Sammandragningar är kroppens sätt att öva för förlossningen. Så så länge det inte gör ont är det ingen fara. Men visst känns det lite skumt. Minns att jag fick mycket såna i slutet sist, speciellt när jag hade ansträngt mig (eller haft sex {#lang_emotions_embarassed}).

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~