• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Meddelande borttaget
  • Soffi83
    Mamma till W skrev 2010-05-24 21:28:03 följande:
    *Jag har inga sammandragningar! =) Däremot en halsbränna from hell och jobbig foglossning!
    Samma här. Försöker komma på vad jag bör undvika i matväg för att slippa halsbrännan.
  • Mabaja
    Soffi83 skrev 2010-05-24 21:47:04 följande:
    Samma här. Försöker komma på vad jag bör undvika i matväg för att slippa halsbrännan.
    jag har gett upp.. jag har tänkt i flera veckor... men funkar inte... bra dagar kommer det lagom till kl 19... sämre dagar vaknar jag med halsbränna! samarin har hjälpt mig fram till nu... nu är det ingen som helst verkan! börjar fundera hur jag ska kunna sova inatt...
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 21:28:03 följande:
    *Jag har inga sammandragningar! =) Däremot en halsbränna from hell och jobbig foglossning!
    Ingen halsbränna men sammandragningar och foglossning i en fin kombination.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-24 21:49:43 följande:
    Ingen halsbränna men sammandragningar och foglossning i en fin kombination.
    haha då har vi två av tre då.-. Dock inte samma! =)
  • Soffi83
    Mamma till W skrev 2010-05-24 21:48:51 följande:
    jag har gett upp.. jag har tänkt i flera veckor... men funkar inte... bra dagar kommer det lagom till kl 19... sämre dagar vaknar jag med halsbränna! samarin har hjälpt mig fram till nu... nu är det ingen som helst verkan! börjar fundera hur jag ska kunna sova inatt...
    Känner igen det. Kan klara mig hela dagen ibland fram tills läggdags. Känns som att jag missbrukar Rennie, Gaviscon och Novalucol för tillfället.
    Lyckades du somna?
  • MariaOMarkus

Harm an halsbränna är det väl sura saker inom matväg man ska undvika? det får jag ahalsbränna av och jag älskar sura saker och kan inte vara utan de även denna grav{#lang_emotions_dreamer}

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • MariaOMarkus

Såhär står det i gravidkalender här på Fl : Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.

{#lang_emotions_smile}

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10