• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Mamsaa

Jag ska på ultra ljud den 22mars :D spännande!!!!

• 2små2stora

Jag missade att ringa till BM idag då jag först var uppe med dottern 3 tim i natt och sedan satt och väntade på att VC skulle ringa upp så att hon kunde få komma dit.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • KimberlysMamma

Hejsan hej! Är man välkommen in i värmen här? Här väntas smått 7 okt Har en -06:a sen innan och hoppas denna gången att allt går vägen efter mf innan jul.. Grattis till er allihopa!

o6o711-dagen då meningen med livit tog sitt första andetag
  • misa85
    KimberlysMamma skrev 2010-02-05 21:03:00 följande:
    Hejsan hej! Är man välkommen in i värmen här? Här väntas smått 7 okt Har en -06:a sen innan och hoppas denna gången att allt går vägen efter mf innan jul.. Grattis till er allihopa!
    Grattis =)
  • KimberlysMamma
    misa85 skrev 2010-02-05 21:03:36 följande:
    Grattis =)
    Det samma Och tack för guidningen hit!
    o6o711-dagen då meningen med livit tog sitt första andetag
  • yen82

Hej!

BF 101006. Första barnet.

v5+1

Så himla lycklig! Inkrivning 10:e mars.

• Sessan1985
    thweni skrev 2010-02-05 15:35:38 följande:
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    Fy jag blev alldeles gråtfärdig när jag läste ditt inlägg, jag beklagar verkligen. Sköt om dig nu och sedan när ni känner er redo så gör ni ett nytt försök =) Många kramar till er
  • CarroW86

Skrattade så åt mig själv igår kväll.. Magen var super svullen och det såg verkligen ut som om jag varit gravid hur länge som helst :p.. Trög i magen är jag också, vilket är jätte träligt eftersom jag behöver göra mina behov dagligen för att kunna fungera normalt.. I min familj på mammas sida (bland kvinnorna) så finns det tvillingar i varannan generation, enligt detta ska det vara min tur, är det någon som vet hur stor sannorlikhet detta är? :).. Sedan undrar jag lite om vul, hur tidigt kan man göra detta? Om man är jätte orolig kan man be om att få göra ett sådant då eller är det bara att vänta tills det är dags? Jag är i v 5+2 nu och har drömt om missfall flera nätter i rad nu.. :(.. Thweni, jag beklagar verkligen det som hände dig, fick tårar i ögonen när jag läste :(

• anja1661

jag ringde mvc igår...men då hade telefontiden gått ut för 10minuter sen! gissa om jag blev besviken ...jag som hade tagit mig mod till att ringa
    aja jag har hemmaplugg på måndag så då ska jag ringa och boka tid för inskrivning....ska även höra om ett vul...
    jag har fått göra vul med de andra två och vill absolut göra det denna gången oxå.
    men det e ju inte alla mvc som har den maskinen men vad jag vet så har de det där jag ska gå nu... tänker tjata till mig ett vul!!

jag är på bim idag men tror att jag har gått längre än vad jag tror...testade ju med äl test denna månad men hittade ingen!? så antingen var den senaste mensen ingen mens eller så had ejag äl MYCKET tidigare än vad ajg trodde. och jag plussade ju redan på bim-5 så det kanske inte e så omöjligt...
    ska bli kul o se på vul iallafall!

thweni- usch vad ledsen jag e för din skull! har aldrig haft missfall själv men som gravid kan jag bara föreställa mig den sorgen! *beklagar verligen*

hur mår alla idag??

• Idaar

Hej tjejer!
    Måste skriva av mig om vad som hände igår..

Vaknade tidigt på morgonen och hade jätte ont i magen och jag kände direkt att detta är inget normalt. Jag gick upp och åt lite och efter ett tag så gick det över, efter 2 timmar kom det igen och efter ett tag gick det över men 3e gången så gjorde det så ont att jag bara låg och skrek och grät, ringde sambons föräldrar och de fick köra mig till gyn akuten, var så rädd att det var ett missfall på g. Jag blödde inget.
    Kom in till gyn och de gjorde ett VUL på mig och allt såg bra ut, man kunde inte se så mycket men allt såg bra ut för att vara i veckan jag är i. Hon sa även att man kunde se att det inte var en början på ett missfall.
    Jag kom hem och fick fruktansvärd huvudvärk eftersom stressen la sig då, gick hem och la mig i soffan och där börjar jag må illa och har nu legat och kräkt hela natten. Antagligen vinterkräk sjukan?!

Vilketfall som helst, det var INTE min dag igår! Ush...

Svar på tråden BF Oktober