• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Ella1986
    thweni skrev 2010-02-05 10:57:15 följande:
    Misstänker missfall. Har blodiga flytningar och inte så mycket symtom kvar. Bara att vänta och se om det blir störtflod eller om det avtar. Men jag tror tråkigt nog på mf.. :(
    Nej! Hoppas inte! Åk till MVC och be dem göra ett VUL!
  • Miss Obsessive
    Lyndi skrev 2010-02-05 12:19:41 följande:
    Under förra graviditeten så resonerade jag "jamen det är ju lika bra att äta gott när man "får", alltså utan att behöva tänka på vikten". Så skulle jag INTE ha resonerat. Jag är 162 cm och vägde 64 kg när jag skrev in mig på förra graviditeten. Jag vägde mig i morse och väger nu 75kg. Jag är inte katastrofalt tjock på nåt vis, men jag behöver inte gå upp mer iallafall. Det kommer jag ju säkerligen att göra, men jag hoppas på att kunna hålla det i schack genom regelbunden motion och bra kost. Absolut inte banta, bara leva sunt!
    Nej banta kommer jag ju inte att börja göra så länge jag är gravid, men jag kommer nog vara lite försiktigare med vad jag stoppar i mig och inte så lätt ge efter för eventuella söt- och skräpmatssug, som jag skulle göra annars. Går jag bara upp med magen och kanske något litet extrakilo, då är jag nöjd. Men vill gärna undvika att gå upp typ 30 kg {#lang_emotions_smile} Vad är HP? Vet inte hur nära inpå förlossningen det är vanligast att man går, en månad innan? Vill inte måla fan på väggen innan jag ens börjat få mage, men det är väl lika bra att börja förbereda sig mentalt på vilka omställningar det kan komma att bli.. 

• Oktoberbebis
    thweni skrev 2010-02-03 10:44:04 följande:
    Usch, inatt drömde jag att jag fick missfall och blödde. Inte alls kul. Hoppas det inte var en sanndröm.. :(
    Har också drömt att jag fått mens och liknande.  (Är i V 5+5)

Är det någon fler som är trög i magen? Och svullen? Jag ser verkligen gravid ut, även fast det ännu är ganska tidigt i graviditeten.

I övrigt har jag inte så många symptom, blir lite orolig jag också, jag hade förberett mig på illamående, ömma svullna bröst osv osv.
    Det enda jag har märkt är att brösten är lite varmare än vanligt och ömmar lite.. Och att jag är hungrig oftare..:)
  • 2små2stora

Jag ska försöka få semester från v.30 och sedan går jag hem med HP= Havandeskapspenning v.33

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • thweni

Tyvärr, det är nog så.. Är jätteledsen och storgråter. Har klumpar nu och det blöder mer. Jag ringde KK som sa att det bara är att avvakta. De kan inte se ngt på ett vul för det är för tidigt. Undrade om de ändå kunde konstatera det på något sätt och om det är så, kanske få ngt som hjälper till, men nej. Jag skulle höra av mig om blödningarna blir mer än vanlig mens och om jag har jätteont (mest på ens sida då) eftersom det då kan vara missfall. Annars är det bara att vänta och se, och göra ett test om några veckor. Men jag tror inte att det kommer att visa något då. Jag inser sanningen. Jag vet att jag fått missfall. :(

Hoppas jättemycket på att det går bra för er andra och att ni får fina bebisar i oktober!

• Oktoberbebis
    Miss Obsessive skrev 2010-02-04 22:51:35 följande:
    Måste fråga.. Har ni börjat äta mer regelbundet sen ni fick ert plus? Jag är jättedålig på att äta regelbundet och varierat annars, men försöker verkligen att göra det varje dag nu sen jag fick beskedet. Det är dock inte alltid så lätt att se till att man får i sig tre mål plus mellanmål varje dag.. Har köpt folsyratabletter och blutsaft (för järnets skull) som jag tar varje dag iaf. Har börjat få mer grav-symtom nu, uppsvälld mage, gaser (fiser konstant!), svag halsbränna, humörsvängningar, sjuklig trötthet och ömma bröst. Dessutom så är mina bröstvårtor större och hårdare, måste vara graviditeten, för så brukar de inte vara! Oroar mig för MF.. Önskar att veckorna ville gå snabbare!
    Har varit helt utan matlust sen jag plussade, frågade barnmorskan om jag behöver oroa mig, men hon berättade att huvudsaken att man får i sig 3 mål mat/dag så är det ingen fara. Och att man försöker få i sig grönsaker till varje mål. Jag gillar kokt broccoli, så det kör jag på.. Annars får jag inte i mig maten..:)
    Och vitamintabletter med folsyra är också viktigt.

Jag har också jättesvullen mage och gasig... Inte det roligaste med graviditeten precis..:)
  • Lyndi
    Miss Obsessive skrev 2010-02-05 13:45:52 följande:
    Nej banta kommer jag ju inte att börja göra så länge jag är gravid, men jag kommer nog vara lite försiktigare med vad jag stoppar i mig och inte så lätt ge efter för eventuella söt- och skräpmatssug, som jag skulle göra annars. Går jag bara upp med magen och kanske något litet extrakilo, då är jag nöjd. Men vill gärna undvika att gå upp typ 30 kg  Vad är HP? Vet inte hur nära inpå förlossningen det är vanligast att man går, en månad innan? Vill inte måla fan på väggen innan jag ens börjat få mage, men det är väl lika bra att börja förbereda sig mentalt på vilka omställningar det kan komma att bli.. 
    HP= havandeskapspenning. Man kan få det beviljat från försäkringskassan och får då gå hem på SGI i två månader innan BF.
    ♥ William ♥
  • humlan1975
    thweni skrev 2010-02-05 13:54:39 följande:
    Tyvärr, det är nog så.. Är jätteledsen och storgråter. Har klumpar nu och det blöder mer. Jag ringde KK som sa att det bara är att avvakta. De kan inte se ngt på ett vul för det är för tidigt. Undrade om de ändå kunde konstatera det på något sätt och om det är så, kanske få ngt som hjälper till, men nej. Jag skulle höra av mig om blödningarna blir mer än vanlig mens och om jag har jätteont (mest på ens sida då) eftersom det då kan vara missfall. Annars är det bara att vänta och se, och göra ett test om några veckor. Men jag tror inte att det kommer att visa något då. Jag inser sanningen. Jag vet att jag fått missfall. :( Hoppas jättemycket på att det går bra för er andra och att ni får fina bebisar i oktober!
    Usch gumman vad trist! :(
    Håller ändå hoppet uppe åt dig att det bara är en blödning..
    Styrkekramar till dig!!
  • LJ87
    thweni skrev 2010-02-05 13:54:39 följande:
    Tyvärr, det är nog så.. Är jätteledsen och storgråter. Har klumpar nu och det blöder mer. Jag ringde KK som sa att det bara är att avvakta. De kan inte se ngt på ett vul för det är för tidigt. Undrade om de ändå kunde konstatera det på något sätt och om det är så, kanske få ngt som hjälper till, men nej. Jag skulle höra av mig om blödningarna blir mer än vanlig mens och om jag har jätteont (mest på ens sida då) eftersom det då kan vara missfall. Annars är det bara att vänta och se, och göra ett test om några veckor. Men jag tror inte att det kommer att visa något då. Jag inser sanningen. Jag vet att jag fått missfall. :(Hoppas jättemycket på att det går bra för er andra och att ni får fina bebisar i oktober!
    ush tycker så synd om dig... tyvärr låter de som mitt mf... började småblöda lite o sen kom de klumpar... o de e ju klumparna som inte e bra... men jag fick ganska ont när klumparna började komma, ca 1 dygn efter de börjat blöda... de säger att mf bruakr de va om man blöder o har ont samtidigt.. men e olika för alla... ja håller tummarna att de inte är ett mf även om de e bättre o tänka de värsta o va förberedd...
  • LJ87
    Oktoberbebis skrev 2010-02-05 13:47:32 följande:
    Har också drömt att jag fått mens och liknande.  (Är i V 5+5)Är det någon fler som är trög i magen? Och svullen? Jag ser verkligen gravid ut, även fast det ännu är ganska tidigt i graviditeten.I övrigt har jag inte så många symptom, blir lite orolig jag också, jag hade förberett mig på illamående, ömma svullna bröst osv osv.Det enda jag har märkt är att brösten är lite varmare än vanligt och ömmar lite.. Och att jag är hungrig oftare..:)
    jag är också trög i magen... o svullen med, mest på kvällarna.. förövrigt har jag inte heller så värst mycket symtom... ont i bröstvårtorna bara men annars inget ömmande i brösten... lite mensvärk som kommer o går.. ibland känner jag de mest på natten o ibland mest på dagen.. de varierar.. ibland känner jag inte något alls... kan ibland känna ite illamående efter jag ätit men inte alls ofta... annars har jag inga symtom, men ska kanske va glad för de.. vem vet de kan ju bli sååå mycket värre.. ja e glad så länge jag mår bra o hoppas jag får göra de hela graviditeten!!!
Svar på tråden BF Oktober