• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • vickey

hänger med er här ;) . bf 18 okt ,känns knepigt o va gravid igen har en son -09 aug ;) men glad ändå :D

• thweni

LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.
    Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)

Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)

• LJ87
    thweni skrev 2010-02-05 15:35:38 följande:
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    precis så tänkte jag när vi fick mf... de va något fel på bebisen, den va inte livsduglig.. de e natruens gång och sålla bort dem som inte kommer överleva.. o hellre o få mf i vecka 6 än i vecka 12 exempelvis... Jag drömde alrig att jag fick mf, däremot har jag alltid sagt att första kommer bli mf och nästa en pojke.. så ja e riktigt säker på att vi kommer få en pojke denna gången... jag kände p mig förra gången at de va något som inte stämde..  De e bara o låta såren läka och sen börja om igen.. positivt är ju att nu vet du att du kan bli gravid... =)
    Önskar verkliegn dig all lycka till!!!!!!!! behöver du prata så får du gärna skriva till mig, jag har gått igenom samma sak och vet hur du känner!!
  • Pumsig
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    åhh stackare jag vet vad du gå igenom. gick själv igenom samma sak i höstas men var då i vecka 14 men fostret hade dött redan i vecka 6 å jag tänkte  att det var bättre det hände då än att man gått en hel graviditet och bebisen dör precis innan bf. jag hoppas det går bra för er och att ni snart får en ny chans!

stor kram
  • misa85
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre. Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :) Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    *KRAMAR OM*
  • thweni

Tack tjejer, vad fina ni är! Håller tummarna för er andra nu att allt går bra.

• Lurven83
    anja1661 skrev 2010-02-04 20:12:21 följande:
    jag har fått, nu i kväll, en rejäl halsbränna vilket gör att jag mår lite illa....när kom illamåendet för er andra? jag tror bara att detta e något övergående....det blir nog mer o värre om nån vecka eller två..
    mitt kom mest nu i v 6 men köpte postafen som var min räddning
    Längtar ♥BF~101001♥20 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Mamsaa skrev 2010-02-04 23:35:55 följande:
    Hallå på er!Jag var ju på mvc idag och hon flyttade på mitt bf datum till den 29september :( hoppas jag får va kvar i oktober tråden ändån? för på riktiga ul lär dem väl ändå flytta fram bf ;) stor kram
    haha klart, ja det gör dem säkert hihi, jag undrar också om jag flyttas bak, har ju bf 1/10 vilket är på gränsen. Men vi får se den 25 feb först hihi.

Killen tyckte jag kunde ringa akuten redan nu och säga att jag har ont i magen för att få komma in akut. Men jag tycker det lite är att fresta ödet. Jag står ut dem 20 dagar som det är kvar att se den lill*
  • Lurven83
    TessJH skrev 2010-02-05 09:30:13 följande:
    Nu har jag pratat med BM, hälsosamtal 18 feb och inskrivning 18 mars! =) Spännande!! =)
    vad skoj, jag har inskrivning 19 mars
Svar på tråden BF Oktober